Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.

Scania L113TLL vs. Volvo B10BLE (teli)

Yleistä asiaa paikallisliikenteestä
Post Reply
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Scania L113TLL vs. Volvo B10BLE (teli)

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]TKL:n ensimmäisessä Volvon alustalle rakennetussa matalalattiaisessa telibussissa esiintyy tärinää enemmän kuin samanikäisissä Scanian matalalattiaisissa telibusseissa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B58
Member
Posts: 146
Joined: 22 Nov 2005, 20:24

Re: TKL 210 vs. TKL 211

Post by B58 »

[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]TKL:n ensimmäisessä Volvon alustalle rakennetussa matalalattiaisessa telibussissa esiintyy tärinää enemmän kuin samanikäisissä Scanian matalalattiaisissa telibusseissa.[/quote]

Perustele!!!
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: TKL 210 vs. TKL 211

Post by mrl586 »

[quote="B58"][quote="mrl586"][quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]TKL:n ensimmäisessä Volvon alustalle rakennetussa matalalattiaisessa telibussissa esiintyy tärinää enemmän kuin samanikäisissä Scanian matalalattiaisissa telibusseissa.[/quote]Perustele!!![/quote]TKL:n ensimmäinen Volvo-alustainen matalalattiatelibussi on rakenteeltaan normaali 2-akselinen auto, johon on lisätty ylimääräinen akseli TKL:n toimesta. Vaihdelaatikkona tässä on 4-vaihteinen automaattivaihdelaatikko Voith D864. Tärinä johtuu tämän Volvon erikoisista rakenneratkaisuista sekä mahdollisesti myös vaihdelaatikosta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B58
Member
Posts: 146
Joined: 22 Nov 2005, 20:24

Re: TKL 210 vs. TKL 211

Post by B58 »

[quote="mrl586"][quote="B58"][quote="mrl586"][quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]TKL:n ensimmäisessä Volvon alustalle rakennetussa matalalattiaisessa telibussissa esiintyy tärinää enemmän kuin samanikäisissä Scanian matalalattiaisissa telibusseissa.[/quote]Perustele!!![/quote]TKL:n ensimmäinen Volvo-alustainen matalalattiatelibussi on rakenteeltaan normaali 2-akselinen auto, johon on lisätty ylimääräinen akseli TKL:n toimesta. Vaihdelaatikkona tässä on 4-vaihteinen automaattivaihdelaatikko Voith D864. Tärinä johtuu tämän Volvon erikoisista rakenneratkaisuista sekä mahdollisesti myös vaihdelaatikosta.[/quote]

Onko akseli laittettu nekalan korjaamolla paikalleen vai missä. lisättiinkö akseli ennen vai jälkeen korin rakentamisen
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: TKL 210 vs. TKL 211

Post by mrl586 »

[quote="B58"][quote="mrl586"]TKL:n ensimmäinen Volvo-alustainen matalalattiatelibussi on rakenteeltaan normaali 2-akselinen auto, johon on lisätty ylimääräinen akseli TKL:n toimesta. Vaihdelaatikkona tässä on 4-vaihteinen automaattivaihdelaatikko Voith D864. Tärinä johtuu tämän Volvon erikoisista rakenneratkaisuista sekä mahdollisesti myös vaihdelaatikosta.[/quote]Onko akseli laittettu nekalan korjaamolla paikalleen vai missä. lisättiinkö akseli ennen vai jälkeen korin rakentamisen[/quote]Jarmo Peltolan Onnikoita ja rollikoita -kirjasta taitaa löytyä vastaus tähän kysymykseen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

Hyvin voimakasta tärinää esiintyy myös ZF-vaihteisissa Volvo B10BLE6X2-telibusseissa. Erittäin hyvä esimerkki tälläisestä tärisevästä Volvosta on TKL 226.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="mrl586"]Hyvin voimakasta tärinää esiintyy myös ZF-vaihteisissa Volvo B10BLE6X2-telibusseissa. Erittäin hyvä esimerkki tälläisestä tärisevästä Volvosta on TKL 226.[/quote]Tämäkin on taas pelkästään kirjoittajan oma mielipide. Kyseisessä telivolvosarjassa ei esiinny juurikaan tärinää, varsinkaan jos vertailukohteeksi otetaan scanian matala kotelotuuppari samantyyppisellä korilla. Matkustuskokemusta löytyy molemmista, ja täytyy sanoa, että vertailu näiden autosarjojen välillä on hyvin helppoa tärinän osalta.

Lisäksi Volvo B10BLE -alustaiset autot ovat matkustusmukavuudeltaan, ajo-ominaisuuksiltaan ja tekniseltä kehitykseltään huomattavasti edistyneempää sorttia kuin mrl586:n suosikkimalli. Tästä kiistattomasta tosiasiasta kertoo jo se, että ensin mainittua autotyyppiä on valmistettu moninkertainen määrä verrattuna mrl586:n suosikkimalliin.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"]Lisäksi Volvo B10BLE -alustaiset autot ovat matkustusmukavuudeltaan, ajo-ominaisuuksiltaan ja tekniseltä kehitykseltään huomattavasti edistyneempää sorttia kuin mrl586:n suosikkimalli.[/quote]HKL:n saaman kuljettajapalautteen perusteella väittäisin kyllä toista. HKL:n kuljettajien mielestä HKL 9201 on laitoksen kaikkien aikojen paras auto ajo-ominaisuuksien osalta. Myös muut autoa testanneet yritykset kehuivat tämän auton erinomaisia ajo-ominaisuuksia.
[quote="B10LA"]Tästä kiistattomasta tosiasiasta kertoo jo se, että ensin mainittua autotyyppiä on valmistettu moninkertainen määrä verrattuna mrl586:n suosikkimalliin.[/quote]Tämä ei kerro tästä mitään, sillä B10BLE-alustoja on valmistettu pidemmän aikaa kuin N113CLB-LG-alustoja.

PS. TKL:n autot 615-619 kiihtyvät erittäin huonosti. Enemmistö TKL:n kuljettajista vihaa näitä autoja juuri tuosta syystä.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
JBA-831
Senior Member
Posts: 628
Joined: 15 Apr 2005, 17:22

Post by JBA-831 »

[quote="B10LA"][quote="mrl586"]Hyvin voimakasta tärinää esiintyy myös ZF-vaihteisissa Volvo B10BLE6X2-telibusseissa. Erittäin hyvä esimerkki tälläisestä tärisevästä Volvosta on TKL 226.[/quote]Tämäkin on taas pelkästään kirjoittajan oma mielipide. Kyseisessä telivolvosarjassa ei esiinny juurikaan tärinää, varsinkaan jos vertailukohteeksi otetaan scanian matala kotelotuuppari samantyyppisellä korilla. Matkustuskokemusta löytyy molemmista, ja täytyy sanoa, että vertailu näiden autosarjojen välillä on hyvin helppoa tärinän osalta.[/quote]mrl586:n kirjoittama viesti pitää täysin paikkaansa. Oikea vertailukohde on jokin vuonna 1998 valmistettu Scania MaxCi. Ruotsissa matkustin eilen tälläisellä autolla. Tämä MaxCi tärisi reilusti vähemmän kuin TKL 226.
I :heart: SCANIA
User avatar
DSC1104
Senior Member
Posts: 276
Joined: 15 Apr 2005, 19:03

Post by DSC1104 »

[quote="mrl586"]Hyvin voimakasta tärinää esiintyy myös ZF-vaihteisissa Volvo B10BLE6X2-telibusseissa. Erittäin hyvä esimerkki tälläisestä tärisevästä Volvosta on TKL 226.[/quote]Myös Pääkaupunkiseudun v. 1998 - 99 B10BLE:t (useat ex STA Ikarukset) täristävät paikallaanseistäessä kuin mitkäkin täryttäjät. Asia ei haittaa minua pätkääkään, tärinä on vain voiman merkki. :wink: Mutta kyllä Volvokin täräjää...
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

Hieman vajaa viikko sitten TKL:n Nysse 226 hyppi epämiellyttävästi linjalla 18. Hieman aiemmin matkustin paljon laadukkaammalla autolla: TKL 222. Volvo-fanit osaavat varmasti selittää, miksi 226:n kyyti oli noin pomppuista...
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
utelias
Member
Posts: 212
Joined: 04 Dec 2005, 19:21

Post by utelias »

[quote="mrl586"]Hieman vajaa viikko sitten TKL:n Nysse 226 hyppi epämiellyttävästi linjalla 18. [/quote]

Kuinka korkeita tai pitkiä hyppyjä auto teki?
Ei kysyvä tieltä eksy
Post Reply