Olemme siirtyneet 5.5.2018 phpBB-alustalle. Toistaiseksi kaikki alueet eivät ole näkyvissä, mutta keskustelun itse aiheesta pitäisi olla edelleen mahdollista.

Lahti 402 -korin heikkoudet

Yleistä asiaa paikallisliikenteestä
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="mrl586"]Carruksen tuotteet ovat yleensä paljon lämpimämpiä kuin Scalat. Muutamana ensimmäisenä tuotantovuotena tehdyt Carrus City L:t ovat tosin hieman viileitä.[/quote] Tämäkin on pelkästään sinun oma mielipide. Et lainkaan pysty todistamaan väitteitäsi faktatiedoilla.

User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"][quote="mrl586"]Carruksen tuotteet ovat yleensä paljon lämpimämpiä kuin Scalat. Muutamana ensimmäisenä tuotantovuotena tehdyt Carrus City L:t ovat tosin hieman viileitä.[/quote] Tämäkin on pelkästään sinun oma mielipide. Et lainkaan pysty todistamaan väitteitäsi faktatiedoilla.[/quote]Pystynpäs. Lahden Autokorin ensimmäisiin matalalattiakoreihin on tehty huomattavia lämpöeristekorjauksia. Carruksen tuotteisiin vastaavia korjauksia ei tietääkseni ole tehty.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria

User avatar
JBA-831
Senior Member
Posts: 628
Joined: 15 Apr 2005, 17:22

Post by JBA-831 »

[quote="B10LA"]Sekin tuli vielä mieleen, että pk-seudulla on perin outo tapa "korjata" tätä "vettä ikkunan välissä" -ongelmaa (tai olettaisin että kyse on tämän ongelman korjaamisesta). Ratkaisuna on liian usein tuplaikkunan uloimman lasin rikkominen reunoja myöten, mistä seuraa - varsinkin Scalojen osalta - se, että kyljessä on yksi erittäin tökerö ja ruma kohta. Myös erilaisia amatöörimäisiä teippiratkaisuja on käytetty.[/quote]Tuo ei lisää yhtään Scalan rumuutta, sillä Scala on jo muutenkin liian ruma.

t. laatikkomuotoilun kannattaja
I :heart: SCANIA

utelias
Member
Posts: 212
Joined: 04 Dec 2005, 19:21

Post by utelias »

mrl586 wrote:Olet väärässä, sillä joitakin korimalleja on saanut vain yhden merkin alustoilla. Et myöskään huomioinut sitä, että korien laatu vaihtelee tuotantokauden aikana.
Miten auton alustamalli vaikuttaa ikkunoiden kosteusongelmaan?
Muutamana ensimmäisenä tuotantovuotena tehdyt Carrus City L:t ovat tosin hieman viileitä.
Vuoden -93 Volvo B10BLE/Carrus City-L:t ovat lämpöisiä myös kovilla pakkasilla.
Ei kysyvä tieltä eksy

User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="utelias"][quote="mrl586"]Muutamana ensimmäisenä tuotantovuotena tehdyt Carrus City L:t ovat tosin hieman viileitä.[/quote]Vuoden -93 Volvo B10BLE/Carrus City-L:t ovat lämpöisiä myös kovilla pakkasilla.[/quote]Jep, näissä on selvästi lämpimämpää kuin samanlaiselle alustalle rakennetuissa Lahti 402 -busseissa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria

B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="utelias"]Miten auton alustamalli vaikuttaa ikkunoiden kosteusongelmaan?[/quote]Tähän peräisin minäkin vastausta mrl586:lta.

[quote="mrl586"]TKL:n Ajokki City -korisissa (2-aks.) Volvoissa on ainakin esiintynyt vastaavaa ilmiötä. [/quote]Erityisesti tämä väite ihmetyttää, sillä onhan ajokin city -koria tehty myös scanian alustoille. Väitätkö mrl586 siis, että Aj City Scaniat ovat ikkunoiden osalta vastaavan korimallin Volvoja tiiviimpiä :?:

Ja jos väität, niin kertoisitko samalla mikä logiikka tässä väitteessä on?

User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"][quote="mrl586"]TKL:n Ajokki City -korisissa (2-aks.) Volvoissa on ainakin esiintynyt vastaavaa ilmiötä. [/quote]Erityisesti tämä väite ihmetyttää, sillä onhan ajokin city -koria tehty myös scanian alustoille. Väitätkö mrl586 siis, että Aj City Scaniat ovat ikkunoiden osalta vastaavan korimallin Volvoja tiiviimpiä :?:

Ja jos väität, niin kertoisitko samalla mikä logiikka tässä väitteessä on?[/quote]Lue aiheen viestit huolellisesti. Tässä lainauksessa olennaisin tieto:[quote="mrl586"]Et myöskään huomioinut sitä, että korien laatu vaihtelee tuotantokauden aikana.[/quote]Jos korit valmistettaisiin kokonaan koneellisesti, niin silloin ei esiintyisi tälläisiä laadunvaihteluja.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria

User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

Lahti 402 -korin ongelmana näyttäisi olevan kuljettajanaition oven avautuminen tiukoissa käännöksissä. Esimerkiksi tänään TKL:n Nyssestä 234 avautui kuljettajanaition ovi, kun auto kääntyi Keskustorin terminaalialueelta Hämeenkadulle. Ovatko muut havainneet saman ongelman?
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria

User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

Havainto viime viikolta linjalta 23: TKL 217:n tuulilasin ovenpuoleinen puolisko huurustuu kylmän tihkusateen vaikutuksesta niin hyvin, että auto joudutaan ottamaan pois linjalta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria

User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

RE: Lahti 402 -korin heikkoudet

Post by mrl586 »

Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria