Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
TKL:n uudet bussit vuonna 2006
TKL:n uudet bussit vuonna 2006
[quote="mrl586"]Linja-autokalustoon varataan rahaa 1,6 miljoonaa euroa.[/quote]Millaisia busseja kuuluu Tampereen kaupungin liikennelaitoksen vuoden 2006 hankintaerään? Koska ensimmäiset näistä toimitetaan Tampereen kaupungin liikennelaitokselle?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: TKL:n uudet bussit vuonna 2006
[quote="mrl586"][quote="mrl586"]Linja-autokalustoon varataan rahaa 1,6 miljoonaa euroa.[/quote]Millaisia busseja kuuluu Tampereen kaupungin liikennelaitoksen vuoden 2006 hankintaerään? Koska ensimmäiset näistä toimitetaan Tampereen kaupungin liikennelaitokselle?[/quote]Vuonna 2005 ensimmäiset autot ilmestyivät TKL:lle tammikuussa. Vuoden 2006 hankintojen aikataulu näyttäisi viittaavan koritehtaan vaihdokseen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: TKL:n uudet bussit vuonna 2006
[quote="mrl586"]. Vuoden 2006 hankintojen aikataulu näyttäisi viittaavan koritehtaan vaihdokseen.[/quote]
Eläköön!!! :applause: Jos TKL hankkii tosiaankin jotain muuta koppaa kuin lahden pakasterasia ab:n röttelöitä, lupaan lopettaa TKL boikottini siihen paikkaan!
Eläköön!!! :applause: Jos TKL hankkii tosiaankin jotain muuta koppaa kuin lahden pakasterasia ab:n röttelöitä, lupaan lopettaa TKL boikottini siihen paikkaan!
[quote="B10LA"]Toisaalta olisihan sekin ihan kiva, jos TKL vaihtais taas siihen oikeaan alustaan![/quote]Minä arvelen alustamerkin pysyvän samana kuin viime vuonna, mutta korimerkki vaihtuu Kiitokoriin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Toisaalta olisihan sekin ihan kiva, jos TKL vaihtais taas siihen oikeaan alustaan![/quote]Minä arvelen alustamerkin pysyvän samana kuin viime vuonna, mutta korimerkki vaihtuu Kiitokoriin.[/quote]Kyllä minäkin olen aika varma siitä, että scania-linja jatkuu. Mutta Kiitokori tuskin tekee näihin uutuuksiin koreja. Eihän heillä taida olla sopivaa koriversiotakaan uuteen K-alustaan. Joten scaloja taitaa tulla taas - jostain syystä toimitukset tapahtuvat kuitenkin tällä kertaa edellisvuotta myöhemmässä ajankohdassa.
[quote="B10LA"]Kyllä minäkin olen aika varma siitä, että scania-linja jatkuu. Mutta Kiitokori tuskin tekee näihin uutuuksiin koreja. Eihän heillä taida olla sopivaa koriversiotakaan uuteen K-alustaan.[/quote]
Niin en oikeen kanssa usko kiitokorin resursseihin rakentaa useamman bussin sarjaa, mutta olisihan se valtavan hieno homma, jos näin kävisi. Itse veikkaan että jos skalat hylätään, tulee jotain valmista Volvo tai Man -pakettia, mutta tusin muinaisjäänne TKL pystyy näin räväkkään toimeen.
Niin en oikeen kanssa usko kiitokorin resursseihin rakentaa useamman bussin sarjaa, mutta olisihan se valtavan hieno homma, jos näin kävisi. Itse veikkaan että jos skalat hylätään, tulee jotain valmista Volvo tai Man -pakettia, mutta tusin muinaisjäänne TKL pystyy näin räväkkään toimeen.
[quote="sputter"]Niin en oikeen kanssa usko kiitokorin resursseihin rakentaa useamman bussin sarjaa, mutta olisihan se valtavan hieno homma, jos näin kävisi.[/quote]Vuoden 2005 paikallisliikennepäivillä keskustelin Kiitokorin resursseista Kiitokorin edustajan kanssa. Hänen mukaansa Kiitokorin resurssit riittävät 15 auton tilauserän valmistamiseen, mutta 30 auton tilauserä on jo liikaa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B10LA"]Mutta Kiitokori tuskin tekee näihin uutuuksiin koreja. Eihän heillä taida olla sopivaa koriversiotakaan uuteen K-alustaan.[/quote]Kausalassa toimiva Kiitokori valmistaa koreja moneen hyvin eri käyttötarkoitukseen. Tältä yritykseltä voi hankkia korin mm. paloautoon. Koritehtaan erikoisosaamisesta johtuen korin sovittaminen uuteen K-alustaan ei ole ongelma.
I :heart: SCANIA
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
[quote="mrl586"]Vuoden 2005 paikallisliikennepäivillä keskustelin Kiitokorin resursseista Kiitokorin edustajan kanssa. Hänen mukaansa Kiitokorin resurssit riittävät 15 auton tilauserän valmistamiseen, mutta 30 auton tilauserä on jo liikaa.[/quote]
Moi toverit!
Mie luulen, että skandinaviasta saati sitten maailmasta löytyy monta muutakin korivalmistajaa, jonka resurssit riittäisi 15 auton erän valmistamiseen... Ei niitä silti veikata TKL:n tai HelB:n tämän vuoden hankintojen toimittajaksi :s cratch
Moi toverit!
Mie luulen, että skandinaviasta saati sitten maailmasta löytyy monta muutakin korivalmistajaa, jonka resurssit riittäisi 15 auton erän valmistamiseen... Ei niitä silti veikata TKL:n tai HelB:n tämän vuoden hankintojen toimittajaksi :s cratch
TKL:n uudet bussit vuonna 2006 on mös Lahti Scala / Scania. Jokseenkin alustamalli on TKL:lle uutta, ollessa KUB-sarjaa. Autoja pitäisi tulla 10 kpl, joista 7 on telejjä.
Asiaa on jokseenkin turha spekuloida sillä, että milloin viime vuonna autoja tuli, koska Lahden tilaustilanne vaikuttaa myös TKL:n hankintoihin.
Asiaa on jokseenkin turha spekuloida sillä, että milloin viime vuonna autoja tuli, koska Lahden tilaustilanne vaikuttaa myös TKL:n hankintoihin.
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
[quote="JBA-831"][quote="B12"]Jokseenkin alustamalli on TKL:lle uutta, ollessa KUB-sarjaa. Autoja pitäisi tulla 10 kpl, joista 7 on telejjä.[/quote]Mitäs uutta noissa on? TKL:lle tuli vuonna 2005 pari KUB-sarjan autoa eli koeautot 121 ja 122.[/quote]
#121 ja #122 eivät ole olleet päivääkään TKL:n omia autoja ja on hyvin todennäköistä, että näiden protojen elinkaari alkaa olemaan lopussaan. Eli tässä tapauksessa ekat omat KUB:t.
#121 ja #122 eivät ole olleet päivääkään TKL:n omia autoja ja on hyvin todennäköistä, että näiden protojen elinkaari alkaa olemaan lopussaan. Eli tässä tapauksessa ekat omat KUB:t.
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
[quote="B12"]TKL:n uudet bussit vuonna 2006 on mös Lahti Scala / Scania. Jokseenkin alustamalli on TKL:lle uutta, ollessa KUB-sarjaa. Autoja pitäisi tulla 10 kpl, joista 7 on telejjä.[/quote]Milloin nämä autot toimitetaan liikennelaitokselle?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B12"]Tänään kävin tarkistaan, että romuriviä ei oltu vielä alettu muodostamaan. Tällä haavaa romuriviin lähtee kaikki 300-sarjan nivelet ja 200-sarjasta 1990 malliset telit.[/quote]16.3.2006 noista olivat liikenteessä ainakin seuraavat autot:
Code: Select all
16.3.2006:
TKL 202/16
TKL 203/23
TKL 355/20
TKL 357/28
TKL 358/20
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="JBA-831"][quote="B12"]Tällä haavaa romuriviin lähtee kaikki 300-sarjan nivelet ja 200-sarjasta 1990 malliset telit.[/quote]Miksei kaikkia korkealattiaisia autoja poisteta kerralla?[/quote]
Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että uusia autoja tulee 10 kpl ja korkealattiakalustoa on jäljellä kuitenkin 16 kpl. Kalustomäärä tulee väheneen todennäköisesti vuoden loppuun mennessä vielä 1991-mallisilla teliautoilla, nekin kun menevät yli-ikäiseksi syyskuussa 2006.
Poistettavat teliautot ovat pääasiassa varsin hyväkuntoisia, samaa ei voi sanoa nivelautoista, jotka vastaa toista ääripäätä.
Tulee toki ottaa huomioon, että vara-autoja tarvitaan edelleen. Jos kalustoa halutaan poistaa huomattavasti enemmän kuin mitä tilalle tulee, tulee myös liikennettä supistaa. Korjaamotoiminnan tehostamisellakin voisi saada vara-autoprosentin laskuun.
Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että uusia autoja tulee 10 kpl ja korkealattiakalustoa on jäljellä kuitenkin 16 kpl. Kalustomäärä tulee väheneen todennäköisesti vuoden loppuun mennessä vielä 1991-mallisilla teliautoilla, nekin kun menevät yli-ikäiseksi syyskuussa 2006.
Poistettavat teliautot ovat pääasiassa varsin hyväkuntoisia, samaa ei voi sanoa nivelautoista, jotka vastaa toista ääripäätä.
Tulee toki ottaa huomioon, että vara-autoja tarvitaan edelleen. Jos kalustoa halutaan poistaa huomattavasti enemmän kuin mitä tilalle tulee, tulee myös liikennettä supistaa. Korjaamotoiminnan tehostamisellakin voisi saada vara-autoprosentin laskuun.
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart: