Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Mukavimmat bussit
[quote="B10LA"] Jos auto makaa yli 80% ajasta korjaamon puolella, niin kertoo se jo auton (paskasta) laadusta jotain. Turha mennä väittämään vastaan.[/quote]Puhutko nyt HKL-Bussiliikenteen historian ainoista B10LA-niveliköistä? Niitä kurjempia linjureita ei Helsingin pitkä ja maineikas bussihistoria todellakaan tunne. Samaan kerhoon ehkä juuri ja juuri lienee yltänyt 1960-luvun alkupuolen tuuppari-Sisu HKL Helkon korilla. Sen tamperelaisesta vastineesta (TKL 106) muuten putosi kerran kone maahan... Tapauksesta on juttua tässäkin foorumissa eräässä toisessa ketjussa.
[quote="utelias"]Saako ylläpito tuosta noin vaan kertoa kaikille lukijoille kuka on äänestänyt ja mitäkin?[/quote]Missä ylläpito on kertonut, kuka on äänestänyt mitäkin?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
mrl586 wrote:Missä ylläpito on kertonut, kuka on äänestänyt mitäkin?utelias wrote:Saako ylläpito tuosta noin vaan kertoa kaikille lukijoille kuka on äänestänyt ja mitäkin?
Ylläpito tuskin saa julkisesti kertoa, kuka on äänestänyt ja ei. Lisäksi ylläpito olettaa että OFU-468:n kanssa työskennellyt henkilö antaisi äänensä 9201:lle, mikä ei ainakaan paranna äänestyksen luotettavuutta.Lisäksi täytyy muistaa se, että OFU-468:n kanssa työskennellyt henkilö ei ole antanut ääntänsä.
Ei kysyvä tieltä eksy
[quote="DSC1104"][quote="B10LA"] Jos auto makaa yli 80% ajasta korjaamon puolella, niin kertoo se jo auton (paskasta) laadusta jotain. Turha mennä väittämään vastaan.[/quote]Puhutko nyt HKL-Bussiliikenteen historian ainoista B10LA-niveliköistä? Niitä kurjempia linjureita ei Helsingin pitkä ja maineikas bussihistoria todellakaan tunne. Samaan kerhoon ehkä juuri ja juuri lienee yltänyt 1960-luvun alkupuolen tuuppari-Sisu HKL Helkon korilla. Sen tamperelaisesta vastineesta (TKL 106) muuten putosi kerran kone maahan... Tapauksesta on juttua tässäkin foorumissa eräässä toisessa ketjussa.[/quote]En puhunut uukkari-nivelistä sanaakaan, tiedät sen itsekin varsin hyvin. Puhuin siitä #9201:n *sensuroitu*
[quote="DSC1104"]On mahdollista, että nyt käynnissä oleviin kilpailukohteisiin tarjottaisiin muiden merkkien ohella Volvoakin, onhan Volvolla tarjolla (tosin hankalaan urea-sovellukseen pohjautuva) EEV-tasoinen dieselmalli. Muilta valmistajilta tulee ureaton dieselalusta - siis EEV-tason läpäisevä - vasta noin 11 kk:n kuluttua. Volvolla on siis tilapäisesti pienehkö kilpailuetu. Koska ureaton EEV-alusta on kuitenkin tosiasia jo vuoden sisällä, ei Volvoon välttämättä kaukoviisaat liikenteenharjoittajat viitsi lähteä, koska urean kanssa lutraaminen on aina oma probleemansa.[/quote]Jos kaukoviisaudesta puhutaan, en ymmärrä tällaisen väitteen logiikkaa. Ensinnäkin urea on hyvin halpa aine, ja sen "tankkausvälit" pitkiä. Aineesta ei varmastikaan koidu kovin suurta vaivaa eikä lisätyötä. Toisekseen en ymmärrä mitä vikaa voi olla siinä, että ostetaan erinomaisen hyviä, varmoja, luotettavia ja toimivia linja-autoja.
Ehkä maakaasu-säffle-volvot olivat virheostot, se lienee ollut selvää jo pitempään. Mutta jos sitten ajatellaan 90-luvun alkuvuosia, jolloin matalalattiabussit tulivat markkinoille. Silloinhan muutamat liikennöitsijät halusivat kiireen vilkkaa hankkia sitä ainoata markkinoilla olevaa kotimais-pohjoismaista mallia. Määrittelisin senkin kyllä laatunsa puolesta suureksi virheinvestoinniksi. Kovin onnistuneita nämä ensimmäiset matalalattiabussit eivät missään nimessä olleet - sehän on selvää.
[quote="DSC1104"]On mahdollista, että nyt käynnissä oleviin kilpailukohteisiin tarjottaisiin muiden merkkien ohella Volvoakin, onhan Volvolla tarjolla (tosin hankalaan urea-sovellukseen pohjautuva) EEV-tasoinen dieselmalli. Muilta valmistajilta tulee ureaton dieselalusta - siis EEV-tason läpäisevä - vasta noin 11 kk:n kuluttua. Volvolla on siis tilapäisesti pienehkö kilpailuetu. Koska ureaton EEV-alusta on kuitenkin tosiasia jo vuoden sisällä, ei Volvoon välttämättä kaukoviisaat liikenteenharjoittajat viitsi lähteä, koska urean kanssa lutraaminen on aina oma probleemansa.[/quote]Jos kaukoviisaudesta puhutaan, en ymmärrä tällaisen väitteen logiikkaa. Ensinnäkin urea on hyvin halpa aine, ja sen "tankkausvälit" pitkiä. Aineesta ei varmastikaan koidu kovin suurta vaivaa eikä lisätyötä. Toisekseen en ymmärrä mitä vikaa voi olla siinä, että ostetaan erinomaisen hyviä, varmoja, luotettavia ja toimivia linja-autoja.
Ehkä maakaasu-säffle-volvot olivat virheostot, se lienee ollut selvää jo pitempään. Mutta jos sitten ajatellaan 90-luvun alkuvuosia, jolloin matalalattiabussit tulivat markkinoille. Silloinhan muutamat liikennöitsijät halusivat kiireen vilkkaa hankkia sitä ainoata markkinoilla olevaa kotimais-pohjoismaista mallia. Määrittelisin senkin kyllä laatunsa puolesta suureksi virheinvestoinniksi. Kovin onnistuneita nämä ensimmäiset matalalattiabussit eivät missään nimessä olleet - sehän on selvää.
[quote="B10LA"]En puhunut uukkari-nivelistä sanaakaan, tiedät sen itsekin varsin hyvin.[/quote]Puhuit, kyseinen sana löytyy ennen tätä lausetta olevasta lainauksesta. Olen korostanut sanan alleviivauksella, jotta se on helpommin löydettävissä.
[quote="B10LA"]Ehkä maakaasu-säffle-volvot olivat virheostot, se lienee ollut selvää jo pitempään.[/quote]Kuinka pitkään oheisessa lainauksessa mainittu asia on ollut B10LA:n tiedossa? Vuodesta 2002 lähtien?
[quote="B10LA"]Ehkä maakaasu-säffle-volvot olivat virheostot, se lienee ollut selvää jo pitempään.[/quote]Kuinka pitkään oheisessa lainauksessa mainittu asia on ollut B10LA:n tiedossa? Vuodesta 2002 lähtien?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="utelias"]Lisäksi ylläpito olettaa että OFU-468:n kanssa työskennellyt henkilö antaisi äänensä 9201:lle, mikä ei ainakaan paranna äänestyksen luotettavuutta.[/quote]Ei ylläpidon oletus heikennä äänestyksen luotettavuutta. OFU-468:n kanssa työskennellyt henkilö toimii mm. kuljettajan tehtävissä, joten hän todennäköisesti äänestäisi kuljettajan näkökulmasta, kuten minäkin äänestin.
PS. OFU-468 on 9201:n kaveri, joten OFU-468:lta on turha odottaa tukea millekään Volvolle.
PS. OFU-468 on 9201:n kaveri, joten OFU-468:lta on turha odottaa tukea millekään Volvolle.
I :heart: SCANIA
[quote="DSC1104"]On mahdollista, että nyt käynnissä oleviin kilpailukohteisiin tarjottaisiin muiden merkkien ohella Volvoakin, onhan Volvolla tarjolla (tosin hankalaan urea-sovellukseen pohjautuva) EEV-tasoinen dieselmalli. Muilta valmistajilta tulee ureaton dieselalusta - siis EEV-tason läpäisevä - vasta noin 11 kk:n kuluttua. [/quote]
Kaikki on hyvin totta, paitsi urea soveltuvuuden hankaluus.
No mutta anyway, Scaniakin joutuu käyttämään ureaa, kun siirrytään Euro vitosiin. Hei ihna oikeesti.
Joten en tajua mikä järki oli tehdä tälläinen takaisin kierrätys pelleily tähän väliin.
Kaikki on hyvin totta, paitsi urea soveltuvuuden hankaluus.
No mutta anyway, Scaniakin joutuu käyttämään ureaa, kun siirrytään Euro vitosiin. Hei ihna oikeesti.
Joten en tajua mikä järki oli tehdä tälläinen takaisin kierrätys pelleily tähän väliin.
[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Ja onhan se sanomattakin selvää, että huonot bussit poistetaan ensin - niin kuin #9201:n tapauksessa kävikin. Jos auto makaa yli 80% ajasta korjaamon puolella, niin kertoo se jo auton (paskasta) laadusta jotain. Turha mennä väittämään vastaan.[/quote]Nyt musta tuntuu, että B10LA heittelee jälleen virheellisiä lukuja hatustaan.[/quote]Toisen ylläpitäjän mututieto on oikein. Ne luvut, mitä B10LA väittää, ovat täyttä potaskaa. 9201 ei todellakaan ole viettänyt yli 80 prosenttia ajastaan korjaamolla. Todellinen prosenttiluku on huomattavasti alle 20 prosenttia.
Sen sijaan B10LA:n esittämät prosenttiluvut sopivat hyvin DSC1104 mainitsemaan automalliin.
Sen sijaan B10LA:n esittämät prosenttiluvut sopivat hyvin DSC1104 mainitsemaan automalliin.
I :heart: SCANIA
Re:
[quote="sputter"]No mutta anyway, Scaniakin joutuu käyttämään ureaa, kun siirrytään Euro vitosiin. Hei ihna oikeesti.
Joten en tajua mikä järki oli tehdä tälläinen takaisin kierrätys pelleily tähän väliin.[/quote]Joutuuko? Scanian valikoimiin kuuluu mm. ureaton EEV-päästöinen dieselmoottori.
Joten en tajua mikä järki oli tehdä tälläinen takaisin kierrätys pelleily tähän väliin.[/quote]Joutuuko? Scanian valikoimiin kuuluu mm. ureaton EEV-päästöinen dieselmoottori.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria