Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.

TKL:n linjaston kehitysidea: Lentävänniemi - Hervanta...

Yleistä asiaa Tampereen ja ympäristökuntien paikallisliikenteestä
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="Aamulehti 24.1.2007"]Edelle menevät muun muassa tietyt osuudet Kehätie I:llä, Kehä III:lla ja Länsiväylällä.[/quote]Mitkä paikallisliikenteen linjat ajavat kyseisiä osuuksia?
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

RE: TKL:n linjaston kehitysidea: Lentävänniemi - Hervanta...

Post by mrl586 »

Liikennemääriä Rantaväylällä:
http://tinyurl.com/2h9uca (Excel)
http://tinyurl.com/2ceehl (OpenDocument)
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="mrl586"]Kolmas vaihtoehto tämän aiheen linjan päätepysäkiksi voisi olla Ahvenisjärventien ja Ylioppilaankadun risteyksen vieressä oleva pysäkki, jossa ei pysähdy mikään linja tällä hetkellä.[/quote]Kuvia tästä pysäkkivaihtoehdosta:
ImageImage
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="mrl586"][quote="B10LA"][quote="mrl586"]Eräs tälläinen syy voisi olla esimerkiksi Naistenlahden voimalaitoksen lähistöllä asuvien/työskentelevien henkilöiden palveleminen.[/quote]Heitä palvelee jo linjat 2 ja 32. Ei kannata siis tuhlata rahoja moiseen hukkalinjaan.[/quote]Palvelee, mutta kuinka hyvin? Aamulehden yleisönosastolla on valiteltu viime aikoina alueen huonoja joukkoliikennepalveluja.[/quote]Rauhaniemessä joukkoliikenteen palvelutaso ei ole todellakaan riittävä, sillä bussi on lauantain 10.02.2007 Aamulehden mukaan tupaten täynnä tämän tästä, mutta pahiten on tungosta Rauhaniemen pysäkiltä kello 15.05 lähtiessä. "Silloin pääsee töistä paljon vanhainkodin työntekijöitä."
"Vanhainkodin vierailla riittää ihmettelemistä, kun bussi tahtoo tulla täyteen jo lähtöpysäkillä."
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="mrl586"][quote="mrl586"][quote="B10LA"][quote="mrl586"]Eräs tälläinen syy voisi olla esimerkiksi Naistenlahden voimalaitoksen lähistöllä asuvien/työskentelevien henkilöiden palveleminen.[/quote]Heitä palvelee jo linjat 2 ja 32. Ei kannata siis tuhlata rahoja moiseen hukkalinjaan.[/quote]Palvelee, mutta kuinka hyvin? Aamulehden yleisönosastolla on valiteltu viime aikoina alueen huonoja joukkoliikennepalveluja.[/quote]Rauhaniemessä joukkoliikenteen palvelutaso ei ole todellakaan riittävä, sillä bussi on lauantain 10.02.2007 Aamulehden mukaan tupaten täynnä tämän tästä, mutta pahiten on tungosta Rauhaniemen pysäkiltä kello 15.05 lähtiessä. "Silloin pääsee töistä paljon vanhainkodin työntekijöitä."
"Vanhainkodin vierailla riittää ihmettelemistä, kun bussi tahtoo tulla täyteen jo lähtöpysäkillä."[/quote]Ja tämä sinun hukkalinjasi, joka kiertää Rauhaniemen kaukaa, onkin tähän keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu? Ala herätä.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"]Ja tämä sinun hukkalinjasi, joka kiertää Rauhaniemen kaukaa, onkin tähän keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu? Ala herätä.[/quote]En kirjoittanut, että tämä linja olisi Keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu, mutta ehkä tästä linjasta olisi pientä helpostusta siihenkin: matkustajat, jotka menevät Rauhaniemestä kohti Lentävänniemeä tai Hervantaa, hyppäisivät todennäköisesti tämän linjan auton kyytiin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B12"]Mut sopiihan sitä visioida. Aikanaanhan Y37 kulki Hervannan Valtaväylää Kekkosentielle, josta Teiskontietä ja Kalevan puistotietä takaisin Kekkosentielle, että edes joku työläinen saataisiin kyytiin Tamrockin ja Epilän suuntaan. Ei niitä montaa tullut.[/quote]Niinkö? Nimimerkki robespierren viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="kotelotuupparihörhö"]En kirjoittanut, että tämä linja olisi Keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu, mutta ehkä tästä linjasta olisi pientä helpostusta siihenkin: matkustajat, jotka menevät Rauhaniemestä kohti Lentävänniemeä tai Hervantaa, hyppäisivät todennäköisesti tämän linjan auton kyytiin.[/quote]No enpä usko, koska tällaista linjaa ei tosiaankaan ole vaikka sellaista on kokeiltukin. Ja kai sellanen olis olemassa jos matkustajiakin tulis.
[quote="kotelotuupparihörhö"]Niinkö? Nimimerkki robespierren viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.[/quote]Ajat ovat 80-luvusta muuttuneet ja joukkoliikenteen matkustajamäärät vähentyneet.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"]No enpä usko, koska tällaista linjaa ei tosiaankaan ole vaikka sellaista on kokeiltukin. Ja kai sellanen olis olemassa jos matkustajiakin tulis.[/quote]Tälläistä linjaa ei ole koskaan kokeiltu ehdottamassani muodossa. Matkustajiakin linjalla riittäisi, mutta valitettavasti Tampereen sisäisen joukkoliikenteen nykyisillä suunnittelijoilla ei ole riittävästi uskallusta linjan perustamiseen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="mrl586"]Niinkö? Nimimerkki robespierren viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.[/quote]Nimimerkki robespierren viesti poistui Aamulehden keskustelupalstalta lehden toimituksen tehtyä tilaa uusille aiheille. Viesti on kuitenkin edelleen tallessa Googlen välimuistissa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: TKL:n linjaston kehitysidea: Lentävänniemi - Hervanta...

Post by mrl586 »

[quote="mrl586"]Särkänniemestä eteenpäin kyseinen linja ajaisi reittiä: Paasikiventie - Kekkosentie...[/quote]Kumpi seuraavista reiteistä on parempi:
  1. ...Hervannan valtaväylä - Opiskelijankatu - Insinöörinkatu - linjan 39 nykyinen reitti
  2. ...Hervannan valtaväylä - linjan 39 nykyinen reitti
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="mrl586"]Nimimerkki robespierren viesti poistui Aamulehden keskustelupalstalta lehden toimituksen tehtyä tilaa uusille aiheille. Viesti on kuitenkin edelleen tallessa Googlen välimuistissa.[/quote]Nyt kyseinen viesti poistui myös Googlen cachesta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

Minne ko. linjan reitin varrelle sijoittaisit pysäkkejä pysäkkien 57 ja 4564 väliselle osuudelle?

Entä, jos kyse olisikin pysäkkien 3944 ja 56 välisestä osuudesta. Minne silloin sijoittaisit pysäkit?

PS. Muista perustella vastauksesi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

Tälle linjalle voisi rakentaa katospysäkin (Hervanta --> Lentävänniemi) Naistenlahden voimalaitoksen kohdalle. Tämä pysäkki sijaitsisi Naistenlahden voimalaitokselle menevän rautatien sillan päällä lähellä Rantaväylän ylittävää Kastinsiltaa. Tien toiseen laitaan voisi myös rakentaa pysäkin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

Minulta pyydettiin tässä kuussa luetteloa linjan pysäkeistä. Laadin tuon luettelon lähiaikoina.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="mrl586"]Tälle linjalle voisi rakentaa katospysäkin (Hervanta --> Lentävänniemi) Naistenlahden voimalaitoksen kohdalle. [/quote]Minä en rakentais tällaiselle linjalle katospysäkkiä, saati pysäkkejä lainkaan. Miksi tuhlata rahoja moiseen hukkalinjainvestointiin? Tässä ketjussa on todettu moneen otteeseen linjan tarpeettomuus ja se, ettei Naistenlahden kohdalla ole tarvetta tällaiselle linjalle.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"]Tässä ketjussa on todettu, ettei Naistenlahden kohdalla ole tarvetta tällaiselle linjalle.[/quote]Missä viestissä on todettu? Miksei ole tarvetta?
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Päätepysäkin sijoitus

Post by mrl586 »

Minne päin Vuoresta tämän linjan päätepysäkki sopisi?
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Re: Päätepysäkin sijoitus

Post by B10LA »

[quote="mrl586"]Minne päin Vuoresta tämän linjan päätepysäkki sopisi?[/quote]Ehdottaisin jotain Vormiston tai Matinlahden korpea. Sieltä linjalle tulisi suurin piirtein yhtä paljon, ellei enemmän, matkustajia kuin Naistenlahden kohdalta.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: Päätepysäkin sijoitus

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"]Ehdottaisin jotain Vormiston tai Matinlahden korpea. Sieltä linjalle tulisi suurin piirtein yhtä paljon, ellei enemmän, matkustajia kuin Naistenlahden kohdalta.[/quote]Niin, kesäaikana, jolloin linjaa ei ajeta ruuhkien puutteesta johtuen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Post Reply