Page 2 of 3
Posted: 30 May 2006, 16:27
by Kymppi-Kutter
8700(LE):tä siis tulossa? :?:
Posted: 30 May 2006, 18:18
by sputter
[quote="Kymppi-Kutter"]8700(LE):tä siis tulossa? :?:[/quote]
"Ajokki-Volvoa", siis juuri tuota nykyistä 8700aa
Posted: 30 May 2006, 21:41
by JBA-831
[quote="sputter"]"Ajokki-Volvoa", siis juuri tuota nykyistä 8700aa[/quote]Ajokki-Volvoa? Eikös I. Mustonen keskittänyt kaupunkiautojen valmistuksen Wiimalle? Sittemmin Wiiman tehtaan tuotteiden valmistus on siirtynyt Puolaan.
Posted: 05 Jul 2006, 01:32
by mrl586
Missä lähiliikenteen matalalattia-Volvot viipyvät?
Posted: 05 Jul 2006, 21:07
by Kymppi-Kutter
[quote="JBA-831"][quote="sputter"]"Ajokki-Volvoa", siis juuri tuota nykyistä 8700aa[/quote]Ajokki-Volvoa? Eikös I. Mustonen keskittänyt kaupunkiautojen valmistuksen Wiimalle? Sittemmin Wiiman tehtaan tuotteiden valmistus on siirtynyt Puolaan.[/quote]
Voi pyhä yksinkertaisuus!
Siellä Ajokin "vanhalla" tehtaalla Tampereella tuota 8700-Volvoa kasataan, sitä sputter todennäköisesti tarkoitti. Ei tarttis kaikesta näsäviisastella.
Posted: 13 Jul 2006, 15:42
by mrl586
Tamperelainen uutisoi Länsilinjojen uudesta kalustosta: [quote="Tamperelainen 12.7.2006"]
Matalalattiabussit Länsilinjoille[/size]
Länsilinjoille on tulossa kaksi uuden teknologian mukaista matalalattiaista linja-autoa. Volvo 8700 RLE:n uusin moottorisukupolvi on Euro 4-sertifioitu.
Uudet linja-autot sijoitetaan aluksi koeluontoisesti toinen Ylöjärven ja Tampereen väliseen seutuliikenteeseen ja toinen linjalle 50 Höytämö, Lempäälä - Keskustori - Siivikkala, Ylöjärvi.
- Autoista kerätään käyttökokemuksia loppukesän ajan ja sen myötä ratkeaa niiden lopullinen sijoittuminen liikenteeseen, Länsilinjojen hallintojohtaja Terhi Penttilä kertoo.[/quote]
Posted: 14 Jul 2006, 09:36
by B10LA
Hienoa! Kerrankin Tampereen seudulle saadaan kunnon autoja! Uskoisin näiden sijoittuvan pääasiassa linjalle 50, jolloin mm. #19 saa lähteä!
Posted: 14 Jul 2006, 09:50
by mrl586
[quote="B10LA"]Hienoa! Kerrankin Tampereen seudulle saadaan kunnon autoja![/quote]Voisitko perustella, mikä tekee niistä kunnon autoja.
Posted: 14 Jul 2006, 11:53
by B10LA
[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Hienoa! Kerrankin Tampereen seudulle saadaan kunnon autoja![/quote]Voisitko perustella, mikä tekee niistä kunnon autoja.[/quote]En voi, koska sinäkään et perustele omia mielipiteitäsi, jotka esität faktoina!
Posted: 14 Jul 2006, 15:14
by mrl586
[quote="B10LA"][quote="mrl586"][quote="B10LA"]Hienoa! Kerrankin Tampereen seudulle saadaan kunnon autoja![/quote]Voisitko perustella, mikä tekee niistä kunnon autoja.[/quote]En voi, koska sinäkään et perustele omia mielipiteitäsi, jotka esität faktoina![/quote]No, siinä tapauksessa ne eivät ole kunnon autoja.
Posted: 14 Jul 2006, 17:29
by mrl586
[quote="B10LA"]Uskoisin näiden sijoittuvan pääasiassa linjalle 50, jolloin mm. #19 saa lähteä![/quote]Uusien autojen tulo ei vaikuta mitenkään auton 19 nykyiseen sijoitukseen.
Posted: 14 Jul 2006, 19:27
by B58
[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Uskoisin näiden sijoittuvan pääasiassa linjalle 50, jolloin mm. #19 saa lähteä![/quote]Uusien autojen tulo ei vaikuta mitenkään auton 19 nykyiseen sijoitukseen.[/quote]
Kyllä muuten lähtee. Sarankulmasta saadun sisäpiirin tiedon perusteella #19 on poistolistalla :wav:
Posted: 14 Jul 2006, 20:33
by mrl586
[quote="B58"][quote="mrl586"][quote="B10LA"]Uskoisin näiden sijoittuvan pääasiassa linjalle 50, jolloin mm. #19 saa lähteä![/quote]Uusien autojen tulo ei vaikuta mitenkään auton 19 nykyiseen sijoitukseen.[/quote]Kyllä muuten lähtee. Sarankulmasta saadun sisäpiirin tiedon perusteella #19 on poistolistalla :wav:[/quote]Itse kuulin yrityksestä toisenlaista sisäpiiritietoa. Auto tulee täysipainoiseen liikenteeseen syksyllä talviaikataulukauden alkaessa.
PS. Etulinjakilpi remontoidaan kesän aikana.
Posted: 15 Jul 2006, 03:41
by JBA-831
Järki käteen, B10LA ja B58, Länsilinjojen autoa 19 ei kannata poistaa vielä pitkään aikaan, sillä yrityksellä on sitä ennen poistettavana monta korkealattiaista autoa. Lisäksi olen kuullut, että linjalla 50 on hyvin usein näkynyt hitailla ovilla varustettuja korkealattiaisia Setroja. Linja 50 luonteeltaan sen verran nopea linja, että nuo Setrat eivät sovi sille.
Posted: 15 Jul 2006, 03:50
by JBA-831
Mitä Volvo 8700 RLE -mallimerkinnan kirjaimet tarkoittavat?
PS. LE on luultavasti low entry
Posted: 16 Jul 2006, 02:23
by mrl586
[quote="sputter"]Jos ei veikkaa niin ei voi voittaa! Mutta veikkaillaas myös, mitkäs mahtaa tulla katureiden nummeroiksi? #96 ja #97 Ne sopisivat hyvin #95 perään, joka on myös matala Volvo Ajokin korilla.[/quote]B12:n kotisivun mukaan uusien katurien numerot ovat 91 ja 92.
Posted: 20 Jul 2006, 20:21
by sputter
[quote="JBA-831"]Mitä Volvo 8700 RLE -mallimerkinnan kirjaimet tarkoittavat?
PS. LE on luultavasti low entry[/quote]
R = Rear
Posted: 01 Nov 2006, 20:21
by mrl586
Muutamalla linja-autoaiheisella palstalla on liikkunut huhu, jonka mukaan Länsilinjojen lähiliikennekalustoon on tulossa vielä tänä vuonna kaksi Volvoa. Pitääkö huhu paikkaansa? (kysymys osoitettu nimimerkille sputter)
Posted: 01 Nov 2006, 21:01
by sputter
[quote="mrl586"]Muutamalla linja-autoaiheisella palstalla on liikkunut huhu, jonka mukaan Länsilinjojen lähiliikennekalustoon on tulossa vielä tänä vuonna kaksi Volvoa. Pitääkö huhu paikkaansa? (kysymys osoitettu nimimerkille sputter)[/quote]
Kyllä vaan, ex. ajokilla on rakenteilla kaksi B7RLE-8700LE Euro4 autoa.
Eli tästä voimme päätellä, että LL:lla ollaa oltu tyytyväisiä autoihin 91 ja 92.
Ovat kaiketi hyvinkin polttoainetaloudellisia.
Ainoa miinuspuoli on tuo uraetankkaus. Onneksi ureankulutus on kuitenkin verrattaen pientä. noin 1 litra/100km. Ja tankki lienee 60 litraa, että tankkausväli on siis lähes 6000km. Urean hinta on nyt 59c/ltr, ja toisin kuin polttoaineen hinta, urean hinta tullee laskemaan tulevaisuudessa, joten kalliiksi tämä aine ei käy.