Page 2 of 3
Posted: 22 Apr 2006, 12:02
by sputter
[quote="JBA-831"]
Tässä aiheessa on juuri oikeanlainen matalalattiabussi :) myynnissä. Taidankin mennä seuraavalla lomalla Tanskaan ostoksille.[/quote]
Ikävä kyllä vaikuttaa melko ränsistyneeltä.
Posted: 22 Apr 2006, 12:33
by mrl586
[quote="sputter"][quote="JBA-831"]
Tässä aiheessa on juuri oikeanlainen matalalattiabussi :) myynnissä. Taidankin mennä seuraavalla lomalla Tanskaan ostoksille.[/quote]Ikävä kyllä vaikuttaa melko ränsistyneeltä.[/quote]Onneksi ränsistymistä on tapahtunut vain auton ulkopuolella. Ja sielläkin on vain pelti- ja maalaushommia. Takapäässä konetilan luukku kaipaa maalausta ja oikea takakulma hieman peltiä. Oikeassa takakulmassa oleva vika esiintyy aika monessa Scania CN113CLB/CN113CLL-korissa. Keulassa etupuskuriin tarvitaan oikealle puolelle uutta peltiä. Tämä keulan vika esiintyy aika monessa Lahti 402-korissa (esim. TKL 621).
Posted: 22 Apr 2006, 18:44
by mrl586
[quote="mrl586"]Takapäässä konetilan luukku kaipaa maalausta...[/quote]Tästä tulikin mieleeni, että myös TKL 402:n takapää kaipaa maalausta.
Posted: 22 Apr 2006, 18:49
by utelias
[quote="mrl586"]Tästä tulikin mieleeni, että myös TKL 402:n takapää kaipaa maalausta.[/quote]
Oletko ilmoittanut tästä TKL:lle?
Posted: 22 Apr 2006, 21:42
by mrl586
[quote="utelias"][quote="mrl586"]Tästä tulikin mieleeni, että myös TKL 402:n takapää kaipaa maalausta.[/quote]Oletko ilmoittanut tästä TKL:lle?[/quote]En ole.
Posted: 23 Apr 2006, 20:20
by sputter
[quote="JBA-831"]
Tässä aiheessa on juuri oikeanlainen matalalattiabussi :) myynnissä. Taidankin mennä seuraavalla lomalla Tanskaan ostoksille.[/quote]
Mitä meinaat muuten ko. matalabussilla tehdä?
Tilausajoja?
Posted: 02 May 2006, 02:20
by JBA-831
[quote="mrl586"]Onneksi ränsistymistä on tapahtunut vain auton ulkopuolella. Ja sielläkin on vain pelti- ja maalaushommia. Takapäässä konetilan luukku kaipaa maalausta ja oikea takakulma hieman peltiä.[/quote]Kuvan perusteella oikeaan takakulmaan tarvitaan mahdollisesti uutta eristettä. Toivottavasti kuvassa näkyvä eristemateriaali ei ole homeessa.[quote="sputter"]Mitä meinaat muuten ko. matalabussilla tehdä?
Tilausajoja?[/quote]En ole vielä ehtinyt miettimään auton tulevaa käyttötarkoitusta.
Posted: 03 Jun 2006, 18:46
by JBA-831
[quote="sputter"]Mitä meinaat muuten ko. matalabussilla tehdä?
Tilausajoja?[/quote]Sputterin ehdotus kuulostaa aika hyvältä, kun sitä tarkemmin ajattelee. Voisin vaikka perustaa parin auton kokoisen tilausajoyrityksen. Sopiva ehdokas yrityksen toiseksi autoksi löytyy
tämän sivun Scania CN113CLL-kalustosta.
Posted: 17 Jun 2006, 13:16
by Kymppi-Kutter
Oikein hyvä idea, JBA. Revi penkit ja korokkeet matalasta osasta, niin voit ruveta vaikka ajamaan invakuljetuksia. Vielä kun heität ilmastointikyttyrän katolle ja turistipenkit taakse, niin johan sulla on luksusluokan tilausajo-Kaania käsissäs.
Posted: 17 Jun 2006, 13:17
by Kymppi-Kutter
Ja mitenköhän tuo nyt näyttää edelleen, että oon kirjoittanut vaan yhden viestin, kun tuo edellinen oli mun kolmas? :roll: :?:
Posted: 04 Jul 2006, 02:38
by mrl586
[quote="JBA-831"]Sopiva ehdokas yrityksen toiseksi autoksi löytyy
tämän sivun Scania CN113CLL-kalustosta.[/quote]Busmarket Sweden AB :s sä on runsaasti sopivia autoja kaupan.
Posted: 22 Jul 2006, 04:05
by JBA-831
[quote="Kymppi-Kutter"]Oikein hyvä idea, JBA. Revi penkit ja korokkeet matalasta osasta, niin voit ruveta vaikka ajamaan invakuljetuksia. Vielä kun heität ilmastointikyttyrän katolle ja turistipenkit taakse, niin johan sulla on luksusluokan tilausajo-Kaania käsissäs.[/quote]
Turistipenkillinen Scania MaxCi
Posted: 04 Aug 2006, 15:17
by mrl586
Oheisen
linkin takaa löytyy hyödyllistä tietoa tanskalaisen auton ostosta.
Posted: 23 Aug 2006, 23:54
by JBA-831
Olisko tämä hyvä reitti K202L-laatikon hakuun?
Code: Select all
1 Christiansfeld DK
2 Helsingør DK
3 Helsingborg SE
4 Stockholm SE
5 Solna SE
6 Norrtälje SE
7 Estuna SE
8 Broby SE
9 Husinge SE
10 Älmsta SE
11 Tomta SE
12 Grisslehamn SE
13 Eckerö FI
14 Hammarland FI
15 Brändö FI
16 Maarianhamina FI
17 Onningby FI
18 Lemland FI
19 Turku FI
20 Suomusjärvi FI
21 Nummi-Pusula FI
22 Helsinki FI
Reitin kokonaispituus on noin 1361,40 km (sisältää lautat)
Helsingør - Helsingborg -reitin varustamot
Posted: 26 Aug 2006, 23:20
by JBA-831
Mitkä reitin Helsingør - Helsingborg varustamot kuljettavat laivoillaan linja-autoja?
Re: Helsingør - Helsingborg -reitin varustamot
Posted: 27 Aug 2006, 01:42
by mrl586
[quote="JBA-831"]Mitkä reitin Helsingør - Helsingborg varustamot kuljettavat laivoillaan linja-autoja?[/quote]
Reittisuunnittelupalvelu (laivat ja sillat).
Posted: 06 Sep 2006, 10:04
by mrl586
Tekniikan Maailma -lehden numerossa 15/2006 on juttua käytetyn auton maahantuonnista yms.
Posted: 19 Nov 2006, 23:59
by JBA-831
[quote="sputter"][quote="JBA-831"]
Tässä aiheessa on juuri oikeanlainen matalalattiabussi :) myynnissä. Taidankin mennä seuraavalla lomalla Tanskaan ostoksille.[/quote]Ikävä kyllä vaikuttaa melko ränsistyneeltä.[/quote]Sain eräältä tuttavaltani kuvia toisesta saman sarjan autosta, joka oli ollut myynnissä samassa paikassa vuonna 2004. Kuvien perusteella tuo nyt myytävä auto näyttää suunnilleen yhtä ehjältä kuin aiemmin samassa paikassa myynnissä ollut saman sarjan toinen auto.
Posted: 22 Nov 2006, 04:30
by JBA-831
Mitä on tienkäyttömaksu tanskaksi?
Re: Helsingør - Helsingborg -reitin varustamot
Posted: 23 Feb 2007, 02:22
by mrl586
[quote="JBA-831"]Mitkä reitin Helsingør - Helsingborg varustamot kuljettavat laivoillaan linja-autoja?[/quote]Laivalla ei ole välttämättä pakko matkustaa Tanskasta Ruotsiin, sillä Juutinrauman yli pääsee nykyisin myös nelikaistaista moottoritietä (E20).