Page 3 of 4
Posted: 12 May 2006, 15:12
by utelias
[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Eipä kuule niillä sun matalawiimapurkeillas kovin pitkälle pötkittäis viikonloppuöinä Tampereella. Ihan tuulilasikuormiakin on tuohon aikaan ajeltu teli- ja nivelkalustolla.[/quote]Mihin aikaan tuollaisia tuulilasikuormia on ollut?[/quote]
Mihin aikaan yölinjoja ajetaan?
Posted: 12 May 2006, 16:36
by mrl586
[quote="utelias"]Mihin aikaan yölinjoja ajetaan?[/quote]TKL:n määritelmän mukaan yölinjoja ovat klo 24 ja 4.40 välillä ajettavat vuorot.
Posted: 12 May 2006, 19:16
by Kabus TG-6L
[quote="mrl586"]TKL:n määritelmän mukaan yölinjoja ovat klo 24 ja 4.40 välillä ajettavat vuorot.[/quote]
Moi :P
Erään täysin eri foorumikirjoittajan aiempaa kirjoitusta eräässä toisessa threadissa lainatakseni:
TUO ON VAIN MÄÄRITELMÄ
(yllä oleva oli tarkoitettu perjantai-illan kevennykseksi)
Posted: 12 May 2006, 19:27
by B12
[quote="mrl586"]Tämän lisäksi pitää muistaa, että tukholmalaiset K202L-laatikot ovat paljon ehjempiä kuin Connexin Tampereen yksikön korkealattiaiset laatikko-Wiimat.[/quote]
Tämä väite perustuu mihin...?
Romutrokari ylistänyt autojen kuntoa, ettei ne jäisi heidän riesakseen?
Posted: 12 May 2006, 20:12
by mrl586
[quote="B12"][quote="mrl586"]Tämän lisäksi pitää muistaa, että tukholmalaiset K202L-laatikot ovat paljon ehjempiä kuin Connexin Tampereen yksikön korkealattiaiset laatikko-Wiimat.[/quote]Tämä väite perustuu mihin...?[/quote]Väite perustuu allekirjoittaneen omiin havaintoihin sekä kansainvälisestä tietoverkosta löytyviin julkisiin mediatiedostoihin.
[quote="B12"]Romutrokari ylistänyt autojen kuntoa, ettei ne jäisi heidän riesakseen?[/quote]En ole nähnyt ko. autoja myynnissä tämän forumin lisäksi missään muulla netissä, joten romutrokari ei ole voinut ylistää näiden autojen kuntoa. Itse asiassa epäilen vahvasti, että tämä autosarja on siirtynyt Connexilta suoraan uudelle omistajalle.
Posted: 19 May 2006, 09:16
by B10LA
[quote="mrl586"]...pitää muistaa, että tukholmalaiset K202L-laatikot ovat paljon ehjempiä kuin Connexin Tampereen yksikön korkealattiaiset laatikko-Wiimat.[/quote]
Tämä Bussmicken sivuilta löytyvä vuoden vanha kuva kertoo kyllä mielestäni aivan jotain muuta. Kylkikin on vähän rutussa.
Posted: 19 May 2006, 11:59
by mrl586
[quote="B10LA"][quote="mrl586"]...pitää muistaa, että tukholmalaiset K202L-laatikot ovat paljon ehjempiä kuin Connexin Tampereen yksikön korkealattiaiset laatikko-Wiimat.[/quote]
Tämä Bussmicken sivuilta löytyvä vuoden vanha kuva kertoo kyllä mielestäni aivan jotain muuta. Kylkikin on vähän rutussa.[/quote]Lähes kaikkien Tampereen Connexin laatikko-Wiimojen kylki on rutussa enemmän kuin kuvan auton. Kuvaushetken jälkeen kuvan auton kylki on korjattu erinomaiseen kuntoon.
Posted: 20 May 2006, 00:44
by B12
[quote="mrl586"]Lähes kaikkien Tampereen Connexin laatikko-Wiimojen kylki on rutussa enemmän kuin kuvan auton. Kuvaushetken jälkeen kuvan auton kylki on korjattu erinomaiseen kuntoon.[/quote]
Ahaa, saisko tuosta autosta sitten varaosapeltiä Lastusen laatikoihin? :roll:
Posted: 20 May 2006, 17:27
by mrl586
[quote="B12"][quote="mrl586"]Lähes kaikkien Tampereen Connexin laatikko-Wiimojen kylki on rutussa enemmän kuin kuvan auton. Kuvaushetken jälkeen kuvan auton kylki on korjattu erinomaiseen kuntoon.[/quote]Ahaa, saisko tuosta autosta sitten varaosapeltiä Lastusen laatikoihin? :roll:[/quote]Ei saa, mutta Lastusen korkealattiaisista autoista varmaankin saa.
Posted: 06 Jul 2006, 04:52
by mrl586
[quote="utelias"]Länsilinjat 19 on N113CLB-LG, siinä ei ole A-kirjainta mallimerkinnässä.[/quote]Hmm... Länsilinjat 19:n mallimerkinnässä (N113CLB62AA-LG) on ainakin kaksi A-kirjainta
Posted: 07 Jul 2006, 17:25
by utelias
[quote="mrl586"][quote="utelias"]Länsilinjat 19 on N113CLB-LG, siinä ei ole A-kirjainta mallimerkinnässä.[/quote]Hmm... Länsilinjat 19:n mallimerkinnässä (N113CLB62AA-LG) on ainakin kaksi A-kirjainta[/quote]
Tarkoittaako jompikumpi A-kirjaimista että auton alusta on nivelmallinen?
Posted: 31 Aug 2006, 18:27
by mrl586
SL-punaisten K202L:ien siirtoa Tampereelle voidaan perustella myös sillä, että TKL:n nykyinen liikennelupa ei ole enää kovin montaa vuotta voimassa. Liikenneluvan voimassaoloajan päättyminen voi tuoda Tampereellekin kilpailutetun liikenteen. Jos Tampereen sisäisen liikenteen linjoja aletaan kilpailuttamaan, voidaan Tampereellakin nähdä jälleen K202L-laatikoita...
Posted: 09 Sep 2006, 23:34
by mrl586
[quote="B12"]Lähtökohtia kalustoa valittaessa on hyvä pitää mielessä
a) ovitus: autot ovat yhteistariffissa ja täydentävät linjan 28 vuorotarjontaa tai jopa kilpailevat samoista matkustajista.
b) pituus ja kapasiteetti: 42 paikkaa on miltei minimivaatimus Teiskon liikenteeseen kohdasta a johtuen. Matkustaja, joka on menossa Sorilan tai jopa Kämmenniemen ohitse, arvostaa mieluusti istumapaikkaa ja koko matkan ajan[/quote]Mistä lähteestä B12 on keksinyt kyseisen minimivaatimuksen?
Posted: 04 Oct 2006, 18:19
by mrl586
[quote="mrl586"][quote="B12"]Lähtökohtia kalustoa valittaessa on hyvä pitää mielessä
a) ovitus: autot ovat yhteistariffissa ja täydentävät linjan 28 vuorotarjontaa tai jopa kilpailevat samoista matkustajista.
b) pituus ja kapasiteetti: 42 paikkaa on miltei minimivaatimus Teiskon liikenteeseen kohdasta a johtuen. Matkustaja, joka on menossa Sorilan tai jopa Kämmenniemen ohitse, arvostaa mieluusti istumapaikkaa ja koko matkan ajan[/quote]Mistä lähteestä B12 on keksinyt kyseisen minimivaatimuksen?[/quote]Lähes kaikissa YTV:n tarjouspyynnöissä näyttäisi olevan nykyisin 43 istumapaikan vaatimus, joten B12 on luultavasti keksinyt tuon paikkavaatimuksen noista tarjouspyynnöistä.
Posted: 05 Oct 2006, 10:49
by B10LA
[quote="mrl586"][quote="mrl586"][quote="B12"]Lähtökohtia kalustoa valittaessa on hyvä pitää mielessä
a) ovitus: autot ovat yhteistariffissa ja täydentävät linjan 28 vuorotarjontaa tai jopa kilpailevat samoista matkustajista.
b) pituus ja kapasiteetti: 42 paikkaa on miltei minimivaatimus Teiskon liikenteeseen kohdasta a johtuen. Matkustaja, joka on menossa Sorilan tai jopa Kämmenniemen ohitse, arvostaa mieluusti istumapaikkaa ja koko matkan ajan[/quote]Mistä lähteestä B12 on keksinyt kyseisen minimivaatimuksen?[/quote]Lähes kaikissa YTV:n tarjouspyynnöissä näyttäisi olevan nykyisin 43 istumapaikan vaatimus, joten B12 on luultavasti keksinyt tuon paikkavaatimuksen noista tarjouspyynnöistä.[/quote]Ei ole. 42 paikkaa tulee ennemmin siitä, (tämäkin on jo sanottu varmaan miljoona kertaa :roll: ) että Teiskon liikenteessä istumapaikka on huomattavasti arvostetumpi kuin seisomapaikka. Tästä syystä ko. suunnalle liikennöivissä linja-autoissa on syytä olla mahdollisimman paljon istumapaikkoja. Lastusen Carrus Vega ja Carrus Fifty -malliset autot tarjoavat juuri tätä paljon kaivattua istumakapasiteettia pitkille Teiskon linjoille. Mitkään matalawiimahilavitkuttimet sen sijaan eivät ole ollenkaan näille reiteille soveltuvia autoja, koska niissä on liian vähän istumapaikkoja, liikaa seisomapaikkoja ja niissä ei ole minkäänlaista matkustusmukavuutta puhumattakaan siitä tärinästä ja meluisuudesta, mitkä ovat näiden luokattomien viritelmien perusominaisuuksia.
Posted: 05 Oct 2006, 17:10
by mrl586
[quote="B10LA"]Mitkään matalawiimahilavitkuttimet sen sijaan eivät ole ollenkaan näille reiteille soveltuvia autoja, koska niissä on liian vähän istumapaikkoja, liikaa seisomapaikkoja ja niissä ei ole minkäänlaista matkustusmukavuutta puhumattakaan siitä tärinästä ja meluisuudesta, mitkä ovat näiden luokattomien viritelmien perusominaisuuksia.[/quote]B10LA ei näytä tietävän, kuinka paljon istumapaikkoja on TKL:n vuosien 1991 ja 1992 ostoksissa. B10LA ei ole huomannut myöskään sitä, että TKL:n vuosien 1991 ja 1992 ostoksissa on vähemmän seisomapaikkoja kuin linjan 90 korkealattiaisissa laatikoissa. Meluisuus on taas epämukavien mahurivolvojen perusominaisuus.
Posted: 05 Oct 2006, 22:54
by JBA-831
[quote="B10LA"]Tästä syystä ko. suunnalle liikennöivissä linja-autoissa on syytä olla mahdollisimman paljon istumapaikkoja.[/quote]Tarkoitatko tällä argumentilla, että ko. suunnan liikenne tulisi ajaa tiheästipenkitetyllä kaksikerrostuplanivelbussilla?
Posted: 08 May 2008, 00:56
by B10LA
[quote="JBA-831"][quote="B10LA"]Tästä syystä ko. suunnalle liikennöivissä linja-autoissa on syytä olla mahdollisimman paljon istumapaikkoja.[/quote]Tarkoitatko tällä argumentilla, että ko. suunnan liikenne tulisi ajaa tiheästipenkitetyllä kaksikerrostuplanivelbussilla?[/quote] :withstupid
RE: Huhuja SL-punaisten K202L-lootien uudesta kodista
Posted: 05 Aug 2009, 01:19
by mrl586
Arvatkaapa, missä nämä SL-punaiset K202L-laatikot liikennöivät nykyään? Vihjeeksi voin kertoa, että näiden autojen nykyisessä kotikaupungissa (eräs suurkaupunki) on huomattavasti enemmän asukkaita kuin Tampereella. Vuoden 2002 väestönlaskennassa tämän kaupungin asukasluku oli yli 5 kertaa Tampereen nykyinen asukasluku.
RE: Huhuja SL-punaisten K202L-lootien uudesta kodista
Posted: 06 Aug 2009, 01:47
by JBA-831
mrl586 wrote:
Arvatkaapa, missä nämä SL-punaiset K202L-laatikot liikennöivät nykyään? Vihjeeksi voin kertoa, että näiden autojen nykyisessä kotikaupungissa (eräs suurkaupunki) on huomattavasti enemmän asukkaita kuin Tampereella. Vuoden 2002 väestönlaskennassa tämän kaupungin asukasluku oli yli 5 kertaa Tampereen nykyinen asukasluku.
Mää taian tietää tähän vastauksen, mutta annetaanpa muillekin mahdollisuus vastata.