Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Arvioita K202L-lootien käyttöiästä
[quote="utelias"][quote="JBA-831"][quote="utelias"]Onko korjaamolle odottavien autojen jono, tai sen sijainti liikesalaisuus?[/quote]Korjaamolle jonottavien autojen tarkka määrä on liikesalaisuus.[/quote]Eräällä irc-kanavalla eräs HELB:in työntekijä kertoi että perjantaina korjaamolle oli jonottamassa 27 autoa. Olisiko tämä työntekijä saanut kertoa ko. tiedon julkisesti?[/quote]Liikesalaisuuksia ei saa paljastaa IRC :s sä, jos IRC-kanavalla on yksikin ulkopuolinen henkilö.
I :heart: SCANIA
[quote="utelias"]Kanavalla oli yli parikymmentä henkilöä. Pitäisikö asiasta tehdä ilmoitus esim. HELB:in johdolle?[/quote]Pitäisi. Mielestäni kaikista paras toimintatapa tässa asiassa on se, että pyydät jotain Helsingin Bussiliikenteen esimiestä seuraamaan ko. kanavan keskustelua jonkin aikaa.
[quote="utelias"]Voisitko sinä tehdä sen?[/quote]Valitettavasti en voi.
[quote="utelias"]Voisitko sinä tehdä sen?[/quote]Valitettavasti en voi.
I :heart: SCANIA
On, mutta ensiksi sinun kannattaa etsiä HelB:n yhteystiedot puhelinluettelosta.utelias wrote:Onko sinulla suoria yhteystietoja HEL:Bn esimiehille?JBA-831 wrote:Pitäisi. Mielestäni kaikista paras toimintatapa tässa asiassa on se, että pyydät jotain Helsingin Bussiliikenteen esimiestä seuraamaan ko. kanavan keskustelua jonkin aikaa.
Työkiireet yms.utelias wrote:Mikä estää?Valitettavasti en voi.
I :heart: SCANIA
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
Moi 8)
Tuotatuota, JBA-831 kertoo että "työkiireet yms." estää raportoimasta tietovuodoista oman työnantajan esimiehiä... Kuitenkaan samat työkiireet ei estä kirjoittelemasta Foorumille viestejä, joiden sisältö on... Niin mikä se olikaan?
Jos meidän firmassa joku työntekijä suhtautuisi moisella välinpitämättömyydellä omaa työnantajaa vastaan tapahtuvaan tietovuotoon, olisi asiassa mielestäni pieni itsetutkiskelun paikka. Onko tällöin asiat aivan täysin tärkeysjärjestyksessä :?:
Ps. Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, ihmetyttää vaan hiukan
Tuotatuota, JBA-831 kertoo että "työkiireet yms." estää raportoimasta tietovuodoista oman työnantajan esimiehiä... Kuitenkaan samat työkiireet ei estä kirjoittelemasta Foorumille viestejä, joiden sisältö on... Niin mikä se olikaan?
Jos meidän firmassa joku työntekijä suhtautuisi moisella välinpitämättömyydellä omaa työnantajaa vastaan tapahtuvaan tietovuotoon, olisi asiassa mielestäni pieni itsetutkiskelun paikka. Onko tällöin asiat aivan täysin tärkeysjärjestyksessä :?:
Ps. Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, ihmetyttää vaan hiukan
[quote="B10LA"]Toisaalta niiden käyttöikää lyhentää seuraavat tekijät: Vanhentunut tekniikka, auton mahdollinen huono kunto (esim. juuri LL #19 tai ex-TKL #604), kilpailutetussa liikenteessä 15 vuoden ikärajoitus (tosin nämä *sensuroitu* voidaan aina ajaa loppuun sellaisissa kaupungeissa, joissa joukkoliikenteeseen ja kaluston laatuun ei haluta panostaa).[/quote]TKL 604 ei ole huonokuntoinen, mutta sen maalipinta on huonossa kunnossa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
20. kesäkuuta 2006 ilmestyneessä Aamulehdessä Linja-autoliiton toimitusjohtaja Kääriäinen kertoo linja-auton käyttöiän olevan noin 23 vuotta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Nämä autot voidaan siis toki ajaa loppuun niissä kaupungeissa, joissa halua panostaa kunnolliseen ja nykyaikaiseen kalustoon ei ole. Onhan niin tehtykin jo mm. Salossa, Hämeenlinnassa ja Lahdessa. Jos nämä kyseiset kaupungit siirtyisivät laajamittaisesti kilpailuttamiseen ja haluaisivat panostaa laatuun, häviäisivät nämä matalat Wiimatkin ko. kaupungeista hyvin nopeasti.[/quote]Näissä kaupungeissa on panostettu reilusti kunnolliseen matalalattiakalustoon. Nykyaikaisten täysmatalien bussien luotettavuus on paljon 90-luvun alussa valmistettuja matalalattiabusseja huonompi.[/quote]No eipä noita matalawiimaostoksia voi sanoa kunnon panostuksiksi. Nehän oli ostettavissa halpaan hintaan, eikä pienissä kaupungeissa ole varaa ostaa kovin laajamittaisesti uutta kalustoa. Tyydyttiin siis 90-luvun alun kokeilumatalalattiakotteroihin, jotka ovat melko pian loppuun ajetut.
[quote="mrl586"]Helsingin Bussiliikenne Oy:n autolla 9201 on myös ajettu pitkään kilpailutetussa liikenteessä. 9201:llä on huomattavia etuja muihin pk-seudun matalalattiabusseihin verrattuna. Siinä on mm. muita samanikäisiä autoja vähäpäästöisempi moottori sekä muita matalalattiabusseja väljemmät istumapaikat. 9201:n moottori on vuoden 1996 Euro II-päästönormien mukainen. Turussa Sopimus-Seitsikossa mukana olevat bussiyhtiöt ovat ostaneet viisi autoa sarjasta LB 2701-2713. Näillä viidellä autolla ajetaan kilpailutettua liikennettä.
Näiden esimerkkien perusteella voidaan osoittaa B10LA väite vääräksi. Esimerkeistä selviää, että näiden laadukkaiden 90-luvun alun matalalattiabussien erinomainen laatu täyttää kilpailutetun liikenteen laatukriteerit.[/quote]No eipä näitä autoja voi todellakaan kutsua laadukkaiksi. Ensinnäkin niissä on niin pieni kapasiteetti, että ruuhkaisemmilla linjoilla ne ovat todella onnettomia kuljettimia. Ja miten #9201:llä oli etua muihin autoihin nähden, kun se makasi viimeiset vuotensa pääasiassa pajan puolella? Lisäksi Euro II -tasoiset moottorit eivät taitaisi muutenkaan kelvata pk-seudulla uusissa sopimuksissa muualle kuin ruuhkavuoroihin. Ja olisihan auto jo vuodenvaihteen jälkeen yli-ikäinen. Myös ne Turussa liikenteessä olevat täryyttimet eivät taida enää montaa vuotta kelvata. Seuraavissa kilpailutuskierroksissa nekin häviävät katukuvasta, yli-ikäisiä kun nekin ovat jo silloin.
[quote="mrl586"]Millä perusteella näistä aiheutuu riesaa ihmisjoukolle?[/quote]Yksinkertaisesti sen takia, että ne eivät tarjoa laadukasta kyytiä, eivätkä ole kestäviä. Tärinä ja varsinkin sisätiloihin kantautuva melu eivät ole hyvän matkustusmukavuuden ominaisuuksia. Tästä syystä johtuen yksikään näistä autoista ei täytä hyvän ja mukavan matkustamisen ominaisuuksia tai kriteerejä. Kilpailutetussa liikenteessä on myös nykyisin tietyt istumapaikkavaatimukset, joita niin ikään yksikään tässä mainituista autoista ei täyttäisi ainakaan mahdollisissa uusissa liikennöintisopimuksissa - ja vaikka olisikin, ovat nämä epäonnistuneet tekeleet kilpailutettuun liikenteeseen siis pian yli-ikäisiä jokainen. Pienissä kaupungeissa näistä autoista aiheutuu siis riesaa mahdollisimman pienelle ihmisjoukolle.
[quote="mrl586"]Helsingin Bussiliikenne Oy:n autolla 9201 on myös ajettu pitkään kilpailutetussa liikenteessä. 9201:llä on huomattavia etuja muihin pk-seudun matalalattiabusseihin verrattuna. Siinä on mm. muita samanikäisiä autoja vähäpäästöisempi moottori sekä muita matalalattiabusseja väljemmät istumapaikat. 9201:n moottori on vuoden 1996 Euro II-päästönormien mukainen. Turussa Sopimus-Seitsikossa mukana olevat bussiyhtiöt ovat ostaneet viisi autoa sarjasta LB 2701-2713. Näillä viidellä autolla ajetaan kilpailutettua liikennettä.
Näiden esimerkkien perusteella voidaan osoittaa B10LA väite vääräksi. Esimerkeistä selviää, että näiden laadukkaiden 90-luvun alun matalalattiabussien erinomainen laatu täyttää kilpailutetun liikenteen laatukriteerit.[/quote]No eipä näitä autoja voi todellakaan kutsua laadukkaiksi. Ensinnäkin niissä on niin pieni kapasiteetti, että ruuhkaisemmilla linjoilla ne ovat todella onnettomia kuljettimia. Ja miten #9201:llä oli etua muihin autoihin nähden, kun se makasi viimeiset vuotensa pääasiassa pajan puolella? Lisäksi Euro II -tasoiset moottorit eivät taitaisi muutenkaan kelvata pk-seudulla uusissa sopimuksissa muualle kuin ruuhkavuoroihin. Ja olisihan auto jo vuodenvaihteen jälkeen yli-ikäinen. Myös ne Turussa liikenteessä olevat täryyttimet eivät taida enää montaa vuotta kelvata. Seuraavissa kilpailutuskierroksissa nekin häviävät katukuvasta, yli-ikäisiä kun nekin ovat jo silloin.
[quote="mrl586"]Millä perusteella näistä aiheutuu riesaa ihmisjoukolle?[/quote]Yksinkertaisesti sen takia, että ne eivät tarjoa laadukasta kyytiä, eivätkä ole kestäviä. Tärinä ja varsinkin sisätiloihin kantautuva melu eivät ole hyvän matkustusmukavuuden ominaisuuksia. Tästä syystä johtuen yksikään näistä autoista ei täytä hyvän ja mukavan matkustamisen ominaisuuksia tai kriteerejä. Kilpailutetussa liikenteessä on myös nykyisin tietyt istumapaikkavaatimukset, joita niin ikään yksikään tässä mainituista autoista ei täyttäisi ainakaan mahdollisissa uusissa liikennöintisopimuksissa - ja vaikka olisikin, ovat nämä epäonnistuneet tekeleet kilpailutettuun liikenteeseen siis pian yli-ikäisiä jokainen. Pienissä kaupungeissa näistä autoista aiheutuu siis riesaa mahdollisimman pienelle ihmisjoukolle.
[quote="B10LA"][quote="mrl586"][quote="B10LA"]Nämä autot voidaan siis toki ajaa loppuun niissä kaupungeissa, joissa halua panostaa kunnolliseen ja nykyaikaiseen kalustoon ei ole. Onhan niin tehtykin jo mm. Salossa, Hämeenlinnassa ja Lahdessa. Jos nämä kyseiset kaupungit siirtyisivät laajamittaisesti kilpailuttamiseen ja haluaisivat panostaa laatuun, häviäisivät nämä matalat Wiimatkin ko. kaupungeista hyvin nopeasti.[/quote]Näissä kaupungeissa on panostettu reilusti kunnolliseen matalalattiakalustoon. Nykyaikaisten täysmatalien bussien luotettavuus on paljon 90-luvun alussa valmistettuja matalalattiabusseja huonompi.[/quote]No eipä noita matalawiimaostoksia voi sanoa kunnon panostuksiksi. Nehän oli ostettavissa halpaan hintaan, eikä pienissä kaupungeissa ole varaa ostaa kovin laajamittaisesti uutta kalustoa. Tyydyttiin siis 90-luvun alun kokeilumatalalattiakotteroihin, jotka ovat melko pian loppuun ajetut.[/quote]B10LA:lla ei ole ilmeisesti tietoa Saloon ja Lahteen hankituista uusista autoista, eikä Hämeenlinnan vähän käytettyjen bussien ostoista. Sekä Saloon että Lahteen tulee lähes vuosittain uusia autoja... Joku KA:n edustaja osaa kertoa tarkemmin Lahden kalustohankinnoista. Hämeenlinnaan on tullut kolmen erityisen mukavan K202L-laatikon lisäksi neljä mukavaa Scania MaxCia.
90-luvun alussa valmistetut kokeilumatalat, erityisesti silloin, jos ne ovat Scanioita, eivät ole vielä pitkään aikaan loppuunajettuja.
90-luvun alussa valmistetut kokeilumatalat, erityisesti silloin, jos ne ovat Scanioita, eivät ole vielä pitkään aikaan loppuunajettuja.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B10LA"]Ja miten #9201:llä oli etua muihin autoihin nähden, kun se makasi viimeiset vuotensa pääasiassa pajan puolella?[/quote]Ei muuten maannut. Korjaamon dokumettien perusteella auto oli lähes koko ajan liikenteessä
[quote="B10LA"]Lisäksi Euro II -tasoiset moottorit eivät taitaisi muutenkaan kelvata pk-seudulla uusissa sopimuksissa muualle kuin ruuhkavuoroihin.[/quote]Onko B10LA koskaan kuullut sitä, että Scanian valmistaman Euro II -tasoisen dieselmoottorin voi helposti muuttaa Euro III -tasoiseksi...? Muutoksen tuloksena oleva Euro III -tasoinen moottori perustuu tekniikkaan, joka on ollut kaupallisessa käytössä 80-luvun lopulta alkaen. Jätän B10LA:lle kotiläksyksi selvittää, mistä tekniikasta on kyse.
[quote="B10LA"]Ja olisihan auto jo vuodenvaihteen jälkeen yli-ikäinen.[/quote]B10LA ei tiedä lainauksen perusteella ollenkaan 9201:n käyttöönottokuukautta. Joka tapauksessa kyseinen auto ei ole vielä vuodenvaihteen jälkeen yli-ikäinen.
[quote="B10LA"]Lisäksi Euro II -tasoiset moottorit eivät taitaisi muutenkaan kelvata pk-seudulla uusissa sopimuksissa muualle kuin ruuhkavuoroihin.[/quote]Onko B10LA koskaan kuullut sitä, että Scanian valmistaman Euro II -tasoisen dieselmoottorin voi helposti muuttaa Euro III -tasoiseksi...? Muutoksen tuloksena oleva Euro III -tasoinen moottori perustuu tekniikkaan, joka on ollut kaupallisessa käytössä 80-luvun lopulta alkaen. Jätän B10LA:lle kotiläksyksi selvittää, mistä tekniikasta on kyse.
[quote="B10LA"]Ja olisihan auto jo vuodenvaihteen jälkeen yli-ikäinen.[/quote]B10LA ei tiedä lainauksen perusteella ollenkaan 9201:n käyttöönottokuukautta. Joka tapauksessa kyseinen auto ei ole vielä vuodenvaihteen jälkeen yli-ikäinen.
I :heart: SCANIA
[quote="B10LA"]Kilpailutetussa liikenteessä on myös nykyisin tietyt istumapaikkavaatimukset, joita niin ikään yksikään tässä mainituista autoista ei täyttäisi ainakaan mahdollisissa uusissa liikennöintisopimuksissa...[/quote]Kyllä täyttäisi. Etkö ole huomannut, että pk-seudulla liikkuu midibusseja? Tässä mainitut autot ovat hieman tavallista suurempia midibusseja.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Kilpailutetussa liikenteessä on myös nykyisin tietyt istumapaikkavaatimukset, joita niin ikään yksikään tässä mainituista autoista ei täyttäisi ainakaan mahdollisissa uusissa liikennöintisopimuksissa...[/quote]Kyllä täyttäisi. Etkö ole huomannut, että pk-seudulla liikkuu midibusseja? Tässä mainitut autot ovat hieman tavallista suurempia midibusseja.[/quote]Ehkä niillä teoriassa voisi ajaa Vantaan pikkubussilinjoja tai e16:aa. Muita vaihtoehtoja ei taida olla. Mutta samapa tuo, kun näitä autoja ei onneksi täällä pk-seudulla ole eikä tule. :D Tällaiset vanhukset kun eivät enää kelpaisi uusissa sopimuksissa.
[quote="B10LA"][quote="mrl586"][quote="B10LA"]Kilpailutetussa liikenteessä on myös nykyisin tietyt istumapaikkavaatimukset, joita niin ikään yksikään tässä mainituista autoista ei täyttäisi ainakaan mahdollisissa uusissa liikennöintisopimuksissa...[/quote]Kyllä täyttäisi. Etkö ole huomannut, että pk-seudulla liikkuu midibusseja? Tässä mainitut autot ovat hieman tavallista suurempia midibusseja.[/quote]Ehkä niillä teoriassa voisi ajaa Vantaan pikkubussilinjoja tai e16:aa. Muita vaihtoehtoja ei taida olla. Mutta samapa tuo, kun näitä autoja ei onneksi täällä pk-seudulla ole eikä tule. :D Tällaiset vanhukset kun eivät enää kelpaisi uusissa sopimuksissa.[/quote]B10LA ei ole huomioinut sitä, että niitä voi näkyä tilausajossa tai vakiovuorossa. Vuonna 1992 valmistettuja Carrus City L:iä voi tulla jälleen Helsinkiin paikallisliikenteeseen, jos joku pk-seudulla toimiva ulkomainen bussiyritys tuo niitä Helsinkiin.
PS. Toisessa aiheessa yksi tämän forumin ylläpitäjä suunnittelee Arriva 7029:n tuomista Helsinkiin tilausajokäyttöön B10LA:n mieliksi.
PS. Toisessa aiheessa yksi tämän forumin ylläpitäjä suunnittelee Arriva 7029:n tuomista Helsinkiin tilausajokäyttöön B10LA:n mieliksi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B10LA"]Yksinkertaisesti sen takia, että ne eivät tarjoa laadukasta kyytiä, eivätkä ole kestäviä.[/quote]Perustele tämä väite. HUOM! Perusteluissa ei saa olla mitään Kuusakoskifanitukseen viittaavaa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="JBA-831"]Onko B10LA koskaan kuullut sitä, että Scanian valmistaman Euro II -tasoisen dieselmoottorin voi helposti muuttaa Euro III -tasoiseksi...?[/quote]Scanian valmistamien Euro II -moottorien lisäksi myös saman valmistajan Euro I -moottorit voi muuttaa helposti Euro III -päästöisiksi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Vuonna 1992 valmistettuja Carrus City L:iä voi tulla jälleen Helsinkiin paikallisliikenteeseen, jos joku pk-seudulla toimiva ulkomainen bussiyritys tuo niitä Helsinkiin.[/quote]Miksi toisi? Eihän niillä saisi ajaa kuin vuoden jos joku firma sellaisen nyt toisi. Ja eipä mitään tällaiseen viittaavaa ole näkyvissäkään, onneksi.
[quote="mrl586"]PS. Toisessa aiheessa yksi tämän forumin ylläpitäjä suunnittelee Arriva 7029:n tuomista Helsinkiin tilausajokäyttöön B10LA:n mieliksi.[/quote]Sen kun tuo. Eipä se minua haittaa jos joku tykkää sellaisella tilausajojaan ajella.
[quote="mrl586"]PS. Toisessa aiheessa yksi tämän forumin ylläpitäjä suunnittelee Arriva 7029:n tuomista Helsinkiin tilausajokäyttöön B10LA:n mieliksi.[/quote]Sen kun tuo. Eipä se minua haittaa jos joku tykkää sellaisella tilausajojaan ajella.
[quote="B10LA"][quote="mrl586"]Vuonna 1992 valmistettuja Carrus City L:iä voi tulla jälleen Helsinkiin paikallisliikenteeseen, jos joku pk-seudulla toimiva ulkomainen bussiyritys tuo niitä Helsinkiin.[/quote]Miksi toisi? Eihän niillä saisi ajaa kuin vuoden jos joku firma sellaisen nyt toisi. Ja eipä mitään tällaiseen viittaavaa ole näkyvissäkään, onneksi.[/quote]Laskes uudestaan seuraavien tietojen pohjalta: Helsingin sisäisessä liikenteessä ikäraja on 16 vuotta ja YTV:n liikenteessä vuoden vähemmän. Uusimmat Scania N113CLB-LG -alustaiset Carrus City L:t on valmistettu vuoden 1992 joulukuussa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
No aivan sama. Ei mikään yhtiö voittaisi liikennettä, jos tarjoaisi linjalle vuoden -92 N113CLB-LG -tyypin autoja. Syyt tähän ovat päivänselviä. Toistetaanpa ne vielä:
1) Vuoden -92 autoja ei kannata tarjota mihinkään uuteen kohteeseen edes ruuhkavuoroon, koska ne tulevat sopimuskauden alussa yli-ikäisiksi.
2) Lähes kaikissa kilpailutukseen tulevissa kohteissa on nykyään 43:n istumapaikan vaatimus. Matalat Wiima/Carrus-Scania N113CLB-LG -täryyttimet eivät täytä tätä vaatimusta.
3) Näiden autojen iän ja kehnon laadun puolesta ei ole missään tapauksessa edes realistista olettaa, että mikään liikennöitsijä hankkisi niitä pääkaupunkiseudun paikallisliikenteeseen.
1) Vuoden -92 autoja ei kannata tarjota mihinkään uuteen kohteeseen edes ruuhkavuoroon, koska ne tulevat sopimuskauden alussa yli-ikäisiksi.
2) Lähes kaikissa kilpailutukseen tulevissa kohteissa on nykyään 43:n istumapaikan vaatimus. Matalat Wiima/Carrus-Scania N113CLB-LG -täryyttimet eivät täytä tätä vaatimusta.
3) Näiden autojen iän ja kehnon laadun puolesta ei ole missään tapauksessa edes realistista olettaa, että mikään liikennöitsijä hankkisi niitä pääkaupunkiseudun paikallisliikenteeseen.
[quote="B10LA"]No aivan sama. Ei mikään yhtiö voittaisi liikennettä, jos tarjoaisi linjalle vuoden -92 N113CLB-LG -tyypin autoja. Syyt tähän ovat päivänselviä. Toistetaanpa ne vielä:
3) Näiden autojen iän ja kehnon laadun puolesta ei ole missään tapauksessa edes realistista olettaa, että mikään liikennöitsijä hankkisi niitä pääkaupunkiseudun paikallisliikenteeseen.[/quote]Tuo B10LA:n keksimä kolmas syy on kyllä selvä tekosyy. Scania N113CLB-LG -alustalla rakennetut Carrus City L -koriset bussit eivät ole kehnolaatuisia, vaikka B10LA toisin väittääkin.
3) Näiden autojen iän ja kehnon laadun puolesta ei ole missään tapauksessa edes realistista olettaa, että mikään liikennöitsijä hankkisi niitä pääkaupunkiseudun paikallisliikenteeseen.[/quote]Tuo B10LA:n keksimä kolmas syy on kyllä selvä tekosyy. Scania N113CLB-LG -alustalla rakennetut Carrus City L -koriset bussit eivät ole kehnolaatuisia, vaikka B10LA toisin väittääkin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria