Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Länsilinjojen matalalattiakalusto
[quote="B12M"][quote="mrl586"]Kenenköhän mielipiteet?
B12:n mielipide edustaa tyypillistä Kuusakoski-häirikön mielipidettä, joka on yleisen mielipiteen vastainen :!: Yleisen mielipiteen mukaan LL #19:n tapaisia autoja tarvittaisiin lisää:!: B12:n mielipide johtuu todennäköisesti siitä, että 90-luvun alussa nykyaikaiset Scanian valmistamat matalalattiabussit alkoivat syrjäyttämään korkealattiaisia Volvoja (ns. torni-Volvot).[/quote]
Pidän myös todella lapsellisena kuvitelmaasi, että "yleinen mielipide" olisi sama kuin omasi. Se on valitettavasti hyvin, hyvin kaukana siitä. Mikäli mielipiteitä kysytään matkustajilta tai kuljettajilta, aivan takuulla suurempi osa heistä ottaisi kyseiselle linjalle 50 mieluummin vuosikausia uudempia Volvon matalia, kuin jotain lähes 15-vuotiaita sillipurkkeja, joiden matkustusmukavuus ei yllä samalle tasolle (huom. jälleen YLEINEN MIELIPIDE[/quote]Et selvästikään lue Tampereen seudulla ilmestyviä painettuja medioita sekä niiden Internetissä olevia keskustelupalstoja. Näissä medioissa haukutaan pk-seudulta ostettuja Mersuja, mutta vm. 1992 Scania saa suurimmaksi osaksi pelkkiä kehuja yleisönosastokirjoittelijoiden taholta.
B12:n mielipide edustaa tyypillistä Kuusakoski-häirikön mielipidettä, joka on yleisen mielipiteen vastainen :!: Yleisen mielipiteen mukaan LL #19:n tapaisia autoja tarvittaisiin lisää:!: B12:n mielipide johtuu todennäköisesti siitä, että 90-luvun alussa nykyaikaiset Scanian valmistamat matalalattiabussit alkoivat syrjäyttämään korkealattiaisia Volvoja (ns. torni-Volvot).[/quote]
Pidän myös todella lapsellisena kuvitelmaasi, että "yleinen mielipide" olisi sama kuin omasi. Se on valitettavasti hyvin, hyvin kaukana siitä. Mikäli mielipiteitä kysytään matkustajilta tai kuljettajilta, aivan takuulla suurempi osa heistä ottaisi kyseiselle linjalle 50 mieluummin vuosikausia uudempia Volvon matalia, kuin jotain lähes 15-vuotiaita sillipurkkeja, joiden matkustusmukavuus ei yllä samalle tasolle (huom. jälleen YLEINEN MIELIPIDE[/quote]Et selvästikään lue Tampereen seudulla ilmestyviä painettuja medioita sekä niiden Internetissä olevia keskustelupalstoja. Näissä medioissa haukutaan pk-seudulta ostettuja Mersuja, mutta vm. 1992 Scania saa suurimmaksi osaksi pelkkiä kehuja yleisönosastokirjoittelijoiden taholta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="Anonymous"]Pyörätuolimatkustajat saadaan kyytiin myös isompiin autoihin. Monella liikennöitsijällä on pyörätuolinostimet isoissa tilausajoautoissa, joten muiden, samassa ryhmässä matkustavien ei tarvitse kärsiä huonommassa matkustusmukavuudesta.[/quote]
Tietääkseni Länsilinjojen kalustoon ei kuulu yhtään pyörätuolinostimella varustettua korkealattia-autoa.
Ex-Swebus 1286:een mahtuu monta pyörätuolimatkustajaa, koska auton etuosasta puuttuu ruotsalaistyyliin podesterit.
[quote="Anonymous"]Esimerkiksi tässä viestiketjussa mainitussa matalalattia-autossa ei ole ilmastointia.[/quote]Autosta löytyvä kattokanavatuuletus lasketaan ilmastoinniksi.
Tietääkseni Länsilinjojen kalustoon ei kuulu yhtään pyörätuolinostimella varustettua korkealattia-autoa.
Ex-Swebus 1286:een mahtuu monta pyörätuolimatkustajaa, koska auton etuosasta puuttuu ruotsalaistyyliin podesterit.
[quote="Anonymous"]Esimerkiksi tässä viestiketjussa mainitussa matalalattia-autossa ei ole ilmastointia.[/quote]Autosta löytyvä kattokanavatuuletus lasketaan ilmastoinniksi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B12M"] Tälläisiä matalalattioita Paunulla on muutama kappale, joista onneksi vain yksi on Scania.[/quote]Anteeksi, mutta miten niin onneksi? Väinö Paunu Oy:hän vaihtoi paikallisliikenneautojensa alustamerkkiä jo 1999 - 2000, jolloin Paunun perinteisen alustatoimittajan tuotannossa olisi ollut edelleenkin "se vanha tuttu". Yrityksen johto kuitenkin halusi jo siinä vaiheessa vaihtaa merkkiä, kuten huomattavan moni muukin. Vuosituhannen vaihteessa monet uskolliset ei-Scania-talot yhtäkkiä yksi toisensa jälkeen alkoivat muuttua erittäin Scania-painotteisiksi etenkin lähiliikennekaluston osalta. Scanian markkinaosuus nousi täysin uudenlaisiin lukemiin maassamme ja johtoasema on säilynyt jo liki viisi vuotta. Muutamista varjopuolista (jousituksessa parantamisen varaa jne) huolimatta Scanioita näytetään pidettävän huomattavan taloudellisina ja tarkoituksenmukaisina tuotantovälineinä. Dieselmoottorien valmistajana Scania on noteerattu huipulle, eikä tätä voida sivuuttaa pelkällä olankohautuksella. Päästörajoitukset kiristyvät jatkuvasti ja moottoreilta vaaditaan samanaikaisesti parempaa kokonaistaloudellisuutta ja kestävyyttä suorituskykyä unohtamatta. Siinäpä on haastetta kerrakseen...
[quote="B12M"][quote="mrl586"]Ex-Swebus 1286:een mahtuu monta pyörätuolimatkustajaa, koska auton etuosasta puuttuu ruotsalaistyyliin podesterit.[/quote]Varmasti auton etuosassa olevat matkustajain penkit hieman hankaloittavat pyörätuolien sijoittelua. Vai meinasitko että ne sijoitetaan käytävälle?[/quote]Tarkoitin, että etuosasta poistetaan turhat penkit pyörätuolien tieltä. Penkkien poiston jälkeen penkit kannetaan johonkin varastoon.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B12M"]Lisäksi näiden irroitettavien podesteripalojen alta löytyy asianmukaiset kiinnityspisteet kuormaliinoille, joilla pyörätuolit sidotaan auton lattiaan.[/quote]Myös ex-Connex 27xx-sarjasta (Scania N113CLB63AA-LG/Carrus City L) löytyy kiinnityspisteet kuormaliinojen kiinnikkeille.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Länsilinjojen matalalattiakalusto
[quote="mrl586"]Länsilinjoilla on yläpuolella olevan listauksen mukaan vain 9 matalalattiaista linja-autoa. Tarvittaisiinko Länsilinjoille lisää matalalattiabusseja?[/quote]
Niin, kyllähän se olisi mukava nähdä 50-linjalla, jokin matalalattia auton 22 tilalla.
Muuten en oikeen usko, että mataloita tarvittaisiin lisää. Ylöjärven tiellä niitä on jo ihan tarpeeksi. Tai siis nyt on sopivassa suhteessa mataloita, ja hieman paremmin varusteltuja puolituristeja ja parempiakin.
Mielummin matkustaa ylöjärvelle vaikkapa Setralla, onhan se kuitenkin aikaslailla pitkä matka. Esim 37 on hemmottelua matkustajalle paikkurissa.
miinuspuolena tietty hitaaahkot ovet. Ja nokialle pääsee, jos matalalla hinkuu, kannattaa mennä paunulla. Jos mukavasti haluaa matkustaa, niin eikös 79:llä ole useasti näitä puolituristeja, ja vissiin joskus EB.kin, ainakin 94 on joskus näkyny.
Ja miksi niitä mataloita uusilla korvaamaan niin kauan kun ajettavassa kunnossa ovat, matala, mikä matala, ja jollei täysi pommi ole, niin ei kai keskiverto matkustaja niihin niin huomiotaan kiinnitä. Upouuden bussin hankintahinta on kuitenkin varmaan joku puolitoista miljoonaa markkaa??, kuitenkin iso summa rahaa.
Noo... voipi olla, että itsekin muuttuu vielä matalafaniksi, jahka muutama vuosi tulee ikää vielä, eikä jalka enää nousekkaan niin reippaasti kuin nuorempana :D
Code: Select all
13 OJF-113 Mercedes-Benz O405N2 1994
15 OJF-115 Mercedes-Benz O405N2 1994
17 CBG-494 Mercedes-Benz O405N 1992
19 LYP-652 Scania N113CLB-LG 1992
20 OII-217 Scania L113CLL 1997
32 RSI-970 Scania L94UB 2002
34 RSI-977 Scania L94UB 2002
39 OII-108 Scania L113CLL 1997
95 NCJ-273 Volvo B10BLE 1998
Niin, kyllähän se olisi mukava nähdä 50-linjalla, jokin matalalattia auton 22 tilalla.
Muuten en oikeen usko, että mataloita tarvittaisiin lisää. Ylöjärven tiellä niitä on jo ihan tarpeeksi. Tai siis nyt on sopivassa suhteessa mataloita, ja hieman paremmin varusteltuja puolituristeja ja parempiakin.
Mielummin matkustaa ylöjärvelle vaikkapa Setralla, onhan se kuitenkin aikaslailla pitkä matka. Esim 37 on hemmottelua matkustajalle paikkurissa.
miinuspuolena tietty hitaaahkot ovet. Ja nokialle pääsee, jos matalalla hinkuu, kannattaa mennä paunulla. Jos mukavasti haluaa matkustaa, niin eikös 79:llä ole useasti näitä puolituristeja, ja vissiin joskus EB.kin, ainakin 94 on joskus näkyny.
Ja miksi niitä mataloita uusilla korvaamaan niin kauan kun ajettavassa kunnossa ovat, matala, mikä matala, ja jollei täysi pommi ole, niin ei kai keskiverto matkustaja niihin niin huomiotaan kiinnitä. Upouuden bussin hankintahinta on kuitenkin varmaan joku puolitoista miljoonaa markkaa??, kuitenkin iso summa rahaa.
Noo... voipi olla, että itsekin muuttuu vielä matalafaniksi, jahka muutama vuosi tulee ikää vielä, eikä jalka enää nousekkaan niin reippaasti kuin nuorempana :D
Re: Länsilinjojen matalalattiakalusto
[quote="sputter"]Ja nokialle pääsee, jos matalalla hinkuu, kannattaa mennä paunulla. Jos mukavasti haluaa matkustaa, niin eikös 79:llä ole useasti näitä puolituristeja, ja vissiin joskus EB.kin, ainakin 94 on joskus näkyny.[/quote]
Linjan 79 vakioautona on myös Länsilinjojen vanhin lähiliikenneauto #35.
Auto #22 voitaisiin siirtää Swebus 1286:n tieltä auton #35 paikalle linjalle 79.
Linjan 79 vakioautona on myös Länsilinjojen vanhin lähiliikenneauto #35.
Auto #22 voitaisiin siirtää Swebus 1286:n tieltä auton #35 paikalle linjalle 79.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Länsilinjojen matalalattiakalusto
[quote="sputter"]Muuten en oikeen usko, että mataloita tarvittaisiin lisää. Ylöjärven tiellä niitä on jo ihan tarpeeksi. Tai siis nyt on sopivassa suhteessa mataloita, ja hieman paremmin varusteltuja puolituristeja ja parempiakin.[/quote]Tänään linjalla 50 nähtiin aamuruuhkassa ylimääräisenä autona LL #88. Korkealattiainen LL #88 on linjan 50 aamuruuhkaan huonosti sopiva auto, koska siinä ei ole automaattivaihteistoa (paras vaihteisto ruuhkissa), eikä lastenvaunupaikkaa.
[quote="sputter"]Ja miksi niitä mataloita uusilla korvaamaan niin kauan kun ajettavassa kunnossa ovat, matala, mikä matala, ja jollei täysi pommi ole, niin ei kai keskiverto matkustaja niihin niin huomiotaan kiinnitä.[/quote]Eipä nuo tavalliset matkustajat kiinnitä kovinkaan paljon huomiota bussin muotoiluun, jollei bussi näytä kolaroidulta. Erään matkustajan mukaan kaikki bussit ovat täysin samanlaisia :o
Myöskään bussialan henkilöstö ei näytä tunnistavan kovin hyvin Linjebuss 2701-2713 -sarjan autojen todellista ikää. Erään bussiyrityksen johtavassa asemassa henkilö väitti 2000-luvun alussa erästä tälläistä autoa juuri tehtaalta tulleeksi.
Swebus #1286 on helppo naamioida vielä tuotannossa olevan Kiitokori CityStarin näköiseksi. Auton kattokanavien värityskin näyttää olevan muodikkaan harmaata, jota esiintyy Scalojen kattokanavissa.
[quote="sputter"]Upouuden bussin hankintahinta on kuitenkin varmaan joku puolitoista miljoonaa markkaa??, kuitenkin iso summa rahaa.[/quote]Jep. Ennen ?uro-aikaa summa oli tuota tasoa.
[quote="sputter"]Ja miksi niitä mataloita uusilla korvaamaan niin kauan kun ajettavassa kunnossa ovat, matala, mikä matala, ja jollei täysi pommi ole, niin ei kai keskiverto matkustaja niihin niin huomiotaan kiinnitä.[/quote]Eipä nuo tavalliset matkustajat kiinnitä kovinkaan paljon huomiota bussin muotoiluun, jollei bussi näytä kolaroidulta. Erään matkustajan mukaan kaikki bussit ovat täysin samanlaisia :o
Myöskään bussialan henkilöstö ei näytä tunnistavan kovin hyvin Linjebuss 2701-2713 -sarjan autojen todellista ikää. Erään bussiyrityksen johtavassa asemassa henkilö väitti 2000-luvun alussa erästä tälläistä autoa juuri tehtaalta tulleeksi.
Swebus #1286 on helppo naamioida vielä tuotannossa olevan Kiitokori CityStarin näköiseksi. Auton kattokanavien värityskin näyttää olevan muodikkaan harmaata, jota esiintyy Scalojen kattokanavissa.
[quote="sputter"]Upouuden bussin hankintahinta on kuitenkin varmaan joku puolitoista miljoonaa markkaa??, kuitenkin iso summa rahaa.[/quote]Jep. Ennen ?uro-aikaa summa oli tuota tasoa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Länsilinjojen matalalattiakalusto
[quote="mrl586"][quote="sputter"]Ja nokialle pääsee, jos matalalla hinkuu, kannattaa mennä paunulla. Jos mukavasti haluaa matkustaa, niin eikös 79:llä ole useasti näitä puolituristeja, ja vissiin joskus EB.kin, ainakin 94 on joskus näkyny.[/quote]
Linjan 79 vakioautona on myös Länsilinjojen vanhin lähiliikenneauto #35.
Auto #22 voitaisiin siirtää Swebus 1286:n tieltä auton #35 paikalle linjalle 79.[/quote]
Auton #35 paikalle tulee VanHool, eikä mitään páskarottélon sukulaista.
Linjan 79 vakioautona on myös Länsilinjojen vanhin lähiliikenneauto #35.
Auto #22 voitaisiin siirtää Swebus 1286:n tieltä auton #35 paikalle linjalle 79.[/quote]
Auton #35 paikalle tulee VanHool, eikä mitään páskarottélon sukulaista.
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
Re: Länsilinjojen matalalattiakalusto
[quote="B12"][quote="mrl586"]
Linjan 79 vakioautona on myös Länsilinjojen vanhin lähiliikenneauto #35.
Auto #22 voitaisiin siirtää Swebus 1286:n tieltä auton #35 paikalle linjalle 79.[/quote]Auton #35 paikalle tulee VanHool, eikä mitään *sensuroitu* sukulaista.[/quote]Hyvä, että Länsilinjat uudisti hieman - joskaan ei tarpeeksi tuon linjan kalustoa.
Linjan 79 vakioautona on myös Länsilinjojen vanhin lähiliikenneauto #35.
Auto #22 voitaisiin siirtää Swebus 1286:n tieltä auton #35 paikalle linjalle 79.[/quote]Auton #35 paikalle tulee VanHool, eikä mitään *sensuroitu* sukulaista.[/quote]Hyvä, että Länsilinjat uudisti hieman - joskaan ei tarpeeksi tuon linjan kalustoa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Länsilinjojen matalalattiakalusto
[quote="B12"]Auton #35 paikalle tulee VanHool, eikä mitään *sensuroitu* sukulaista.[/quote]
Ihan offtopicina, mutta ylöjärvelle autoa #35 kuljettaneena voin todeta että, (ei, tämä ei ole provoa, eikä mitään muutakaan vaan minun oma mielipide) ainakin takavuosina tuo #35 oli sitten mahtava peli: mukavat penkit, todella siisti matkustamo, tehokas moottori hyvä - fullertyyppinen - vaihteisto ja hyvä, tunnokas ohjaus, sekä tietty yksinkertainen ja toimiva tekniikka.
Vaan ehkä ajan hammas on jo tuotakin suosikkityökalua nakertanut? En tiedä kun en ole enää vuosiin tätä ajoneuvoa nähnyt.
Ihan offtopicina, mutta ylöjärvelle autoa #35 kuljettaneena voin todeta että, (ei, tämä ei ole provoa, eikä mitään muutakaan vaan minun oma mielipide) ainakin takavuosina tuo #35 oli sitten mahtava peli: mukavat penkit, todella siisti matkustamo, tehokas moottori hyvä - fullertyyppinen - vaihteisto ja hyvä, tunnokas ohjaus, sekä tietty yksinkertainen ja toimiva tekniikka.
Vaan ehkä ajan hammas on jo tuotakin suosikkityökalua nakertanut? En tiedä kun en ole enää vuosiin tätä ajoneuvoa nähnyt.
Re: Länsilinjojen matalalattiakalusto
[quote="sputter"]Ihan offtopicina, mutta ylöjärvelle autoa #35 kuljettaneena voin todeta että, (ei, tämä ei ole provoa, eikä mitään muutakaan vaan minun oma mielipide) ainakin takavuosina tuo #35 oli sitten mahtava peli: mukavat penkit, todella siisti matkustamo, tehokas moottori hyvä - fullertyyppinen - vaihteisto ja hyvä, tunnokas ohjaus, sekä tietty yksinkertainen ja toimiva tekniikka.[/quote]Matkustamon siisteys selittyy ehkä sillä, että autoon on rakennettu vuonna 1990 uusi kori.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Eräs hyvä matalalattiabussihankinta Länsilinjoille on täällä mainostettu autotyyppi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="runxxor"][quote="mrl586"]Eräs hyvä matalalattiabussihankinta Länsilinjoille on täällä mainostettu autotyyppi.[/quote]Olisivatko hieman liian uusia hankintoja Länsilinjoille.[/quote]Itse asiassa nämä ovat juuri sopivanikäisiä.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="runxxor"][quote="mrl586"]Eräs hyvä matalalattiabussihankinta Länsilinjoille on täällä mainostettu autotyyppi.[/quote]Olisivatko hieman liian uusia hankintoja Länsilinjoille.[/quote]Itse asiassa nämä ovat juuri sopivanikäisiä.[/quote]
Perustele miksi nämä ovat sopivanikäisiä, äläkä poista viestejäni :!: :!:
MODEROINTI: poistettu kielletty sana
Perustele miksi nämä ovat sopivanikäisiä, äläkä poista viestejäni :!: :!:
MODEROINTI: poistettu kielletty sana