RE: Nyssebongauksia
Posted: 02 May 2012, 00:53
Tiettävästi Y7:lla operoi Länsilinjat, jossa kaluston numerointi on alle satasen! Havainnolla ei ole siis mitään tekemistä todellisuuden kanssa!
Tiettävästi Y7:lla operoi Länsilinjat, jossa kaluston numerointi on alle satasen! Havainnolla ei ole siis mitään tekemistä todellisuuden kanssa!
Kyllä sillä vaan on tekemistä todellisuuden kanssa, sillä havainto on täysin totta! TKL #621 on nykyään Länsilinjojen omistuksessa ja sen numero Länsilinjoilla on 12. Koska kyseessä on TKL:n omistuksessa aiemmin ollut auto, se sopii hyvin tähän aiheeseen muiden nyssebongauksien sekaan.B12 wrote:Tiettävästi Y7:lla operoi Länsilinjat, jossa kaluston numerointi on alle satasen! Havainnolla ei ole siis mitään tekemistä todellisuuden kanssa!
Vastaavanlaista yksipuolista toimintaa ilmenee muuallakin Tampereen kaupungin toiminnassa. Tänään ilmestyneessä Aamulehdessä käsitellään tonttiluovutuksia. Poimin tähän tuon jutun nettiversiosta asiantuntijan kannanoton, jota lyhennän tässä hiukan:mrl586 wrote: Kaikki OmniCityt poissa ajosta. Volvoja rakastava kalustopäällikkö suosii jälleen Volvoja!
Tälläinen toiminta voi tulla kalliiksi Tampereen kaupungille, sillä virkamiehiltä (myös kunnallisilta viranhaltijoilta) edellytetään, että he kykenevät toimimaan lain mukaisesti objektiivisuusperiaatetta noudattaen. Kaikkia hallinnossa asioivia on kohdeltava tasapuolisesti ja puolueettomasti. Ketään ei saa syrjiä ilman hyväksyttävää syrjintäperustetta (esim. positiivinen syrjintä). Kalustopäällikön harjoittama yhden merkin jatkuva suosinta ei todellakaan ole lain kannalta hyväksyttävää toimintaa, vaan pikemmin päinvastoin.
Professori Uotin kannanotto on sisällöltään samansisältöinen kuin edellä esitetty oma kannanottoni.Aamulehti 13.5.2012 wrote:Tässä ovat selvästi vaarassa [ - - ] yhdenvertainen kohtelu sekä päätöksenteon puolueettomuus ja riippumattomuus, sanoo kunnallisoikeuden professori Asko Uoti Tampereen yliopistosta.
Tämä lienee vakiosijoitusmrl586 wrote:11.9.2012:
634/29