Page 4 of 5
Posted: 29 Jan 2007, 02:13
by mrl586
[quote="Aamulehti 24.1.2007"]Edelle menevät muun muassa tietyt osuudet Kehätie I:llä, Kehä III:lla ja Länsiväylällä.[/quote]Mitkä paikallisliikenteen linjat ajavat kyseisiä osuuksia?
RE: TKL:n linjaston kehitysidea: Lentävänniemi - Hervanta...
Posted: 30 Jan 2007, 16:02
by mrl586
Liikennemääriä Rantaväylällä:
http://tinyurl.com/2h9uca (Excel)
http://tinyurl.com/2ceehl (OpenDocument)
Posted: 09 Feb 2007, 21:18
by mrl586
[quote="mrl586"]Kolmas vaihtoehto tämän aiheen linjan päätepysäkiksi voisi olla Ahvenisjärventien ja Ylioppilaankadun risteyksen vieressä oleva pysäkki, jossa ei pysähdy mikään linja tällä hetkellä.[/quote]Kuvia tästä pysäkkivaihtoehdosta:
Posted: 13 Feb 2007, 18:44
by mrl586
[quote="mrl586"][quote="B10LA"][quote="mrl586"]Eräs tälläinen syy voisi olla esimerkiksi Naistenlahden voimalaitoksen lähistöllä asuvien/työskentelevien henkilöiden palveleminen.[/quote]Heitä palvelee jo linjat 2 ja 32. Ei kannata siis tuhlata rahoja moiseen hukkalinjaan.[/quote]Palvelee, mutta kuinka hyvin? Aamulehden yleisönosastolla on valiteltu viime aikoina alueen huonoja joukkoliikennepalveluja.[/quote]Rauhaniemessä joukkoliikenteen palvelutaso ei ole todellakaan riittävä, sillä bussi on lauantain 10.02.2007 Aamulehden mukaan tupaten täynnä tämän tästä, mutta pahiten on tungosta Rauhaniemen pysäkiltä kello 15.05 lähtiessä. "Silloin pääsee töistä paljon vanhainkodin työntekijöitä."
"Vanhainkodin vierailla riittää ihmettelemistä, kun bussi tahtoo tulla täyteen jo lähtöpysäkillä."
Posted: 14 Feb 2007, 14:12
by B10LA
[quote="mrl586"][quote="mrl586"][quote="B10LA"][quote="mrl586"]Eräs tälläinen syy voisi olla esimerkiksi Naistenlahden voimalaitoksen lähistöllä asuvien/työskentelevien henkilöiden palveleminen.[/quote]Heitä palvelee jo linjat 2 ja 32. Ei kannata siis tuhlata rahoja moiseen hukkalinjaan.[/quote]Palvelee, mutta kuinka hyvin? Aamulehden yleisönosastolla on valiteltu viime aikoina alueen huonoja joukkoliikennepalveluja.[/quote]Rauhaniemessä joukkoliikenteen palvelutaso ei ole todellakaan riittävä, sillä bussi on lauantain 10.02.2007 Aamulehden mukaan tupaten täynnä tämän tästä, mutta pahiten on tungosta Rauhaniemen pysäkiltä kello 15.05 lähtiessä. "Silloin pääsee töistä paljon vanhainkodin työntekijöitä."
"Vanhainkodin vierailla riittää ihmettelemistä, kun bussi tahtoo tulla täyteen jo lähtöpysäkillä."[/quote]Ja tämä sinun hukkalinjasi, joka kiertää Rauhaniemen kaukaa, onkin tähän keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu? Ala herätä.
Posted: 14 Feb 2007, 15:12
by mrl586
[quote="B10LA"]Ja tämä sinun hukkalinjasi, joka kiertää Rauhaniemen kaukaa, onkin tähän keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu? Ala herätä.[/quote]En kirjoittanut, että tämä linja olisi Keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu, mutta ehkä tästä linjasta olisi pientä helpostusta siihenkin: matkustajat, jotka menevät Rauhaniemestä kohti Lentävänniemeä tai Hervantaa, hyppäisivät todennäköisesti tämän linjan auton kyytiin.
Posted: 14 Feb 2007, 15:40
by mrl586
[quote="B12"]Mut sopiihan sitä visioida. Aikanaanhan Y37 kulki Hervannan Valtaväylää Kekkosentielle, josta Teiskontietä ja Kalevan puistotietä takaisin Kekkosentielle, että edes joku työläinen saataisiin kyytiin Tamrockin ja Epilän suuntaan. Ei niitä montaa tullut.[/quote]Niinkö? Nimimerkki robespierren
viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.
Posted: 15 Feb 2007, 11:32
by B10LA
[quote="kotelotuupparihörhö"]En kirjoittanut, että tämä linja olisi Keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu, mutta ehkä tästä linjasta olisi pientä helpostusta siihenkin: matkustajat, jotka menevät Rauhaniemestä kohti Lentävänniemeä tai Hervantaa, hyppäisivät todennäköisesti tämän linjan auton kyytiin.[/quote]No enpä usko, koska tällaista linjaa ei tosiaankaan ole vaikka sellaista on kokeiltukin. Ja kai sellanen olis olemassa jos matkustajiakin tulis.
[quote="kotelotuupparihörhö"]Niinkö? Nimimerkki robespierren viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.[/quote]Ajat ovat 80-luvusta muuttuneet ja joukkoliikenteen matkustajamäärät vähentyneet.
Posted: 15 Feb 2007, 15:31
by mrl586
[quote="B10LA"]No enpä usko, koska tällaista linjaa ei tosiaankaan ole vaikka sellaista on kokeiltukin. Ja kai sellanen olis olemassa jos matkustajiakin tulis.[/quote]Tälläistä linjaa ei ole koskaan kokeiltu ehdottamassani muodossa. Matkustajiakin linjalla riittäisi, mutta valitettavasti Tampereen sisäisen joukkoliikenteen nykyisillä suunnittelijoilla ei ole riittävästi uskallusta linjan perustamiseen.
Posted: 27 Feb 2007, 02:18
by mrl586
[quote="mrl586"]Niinkö? Nimimerkki robespierren
viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.[/quote]Nimimerkki robespierren viesti poistui Aamulehden keskustelupalstalta lehden toimituksen tehtyä tilaa uusille aiheille. Viesti on kuitenkin edelleen tallessa
Googlen välimuistissa.
Re: TKL:n linjaston kehitysidea: Lentävänniemi - Hervanta...
Posted: 11 Mar 2007, 20:47
by mrl586
[quote="mrl586"]Särkänniemestä eteenpäin kyseinen linja ajaisi reittiä: Paasikiventie - Kekkosentie...[/quote]Kumpi seuraavista reiteistä on parempi:
- ...Hervannan valtaväylä - Opiskelijankatu - Insinöörinkatu - linjan 39 nykyinen reitti
- ...Hervannan valtaväylä - linjan 39 nykyinen reitti
Posted: 15 Mar 2007, 00:44
by mrl586
[quote="mrl586"]Nimimerkki robespierren viesti poistui Aamulehden keskustelupalstalta lehden toimituksen tehtyä tilaa uusille aiheille. Viesti on kuitenkin edelleen tallessa
Googlen välimuistissa.[/quote]Nyt kyseinen viesti poistui myös Googlen cachesta.
Posted: 17 Mar 2007, 19:56
by mrl586
Minne ko. linjan reitin varrelle sijoittaisit pysäkkejä pysäkkien 57 ja 4564 väliselle osuudelle?
Entä, jos kyse olisikin pysäkkien 3944 ja 56 välisestä osuudesta. Minne silloin sijoittaisit pysäkit?
PS. Muista perustella vastauksesi.
Posted: 31 Mar 2007, 23:20
by mrl586
Tälle linjalle voisi rakentaa katospysäkin (Hervanta --> Lentävänniemi) Naistenlahden voimalaitoksen kohdalle. Tämä pysäkki sijaitsisi Naistenlahden voimalaitokselle menevän rautatien sillan päällä lähellä Rantaväylän ylittävää Kastinsiltaa. Tien toiseen laitaan voisi myös rakentaa pysäkin.
Posted: 14 Apr 2007, 08:50
by mrl586
Minulta pyydettiin tässä kuussa luetteloa linjan pysäkeistä. Laadin tuon luettelon lähiaikoina.
Posted: 19 Apr 2007, 09:20
by B10LA
[quote="mrl586"]Tälle linjalle voisi rakentaa katospysäkin (Hervanta --> Lentävänniemi) Naistenlahden voimalaitoksen kohdalle. [/quote]Minä en rakentais tällaiselle linjalle katospysäkkiä, saati pysäkkejä lainkaan. Miksi tuhlata rahoja moiseen hukkalinjainvestointiin? Tässä ketjussa on todettu moneen otteeseen linjan tarpeettomuus ja se, ettei Naistenlahden kohdalla ole tarvetta tällaiselle linjalle.
Posted: 19 Apr 2007, 22:36
by mrl586
[quote="B10LA"]Tässä ketjussa on todettu, ettei Naistenlahden kohdalla ole tarvetta tällaiselle linjalle.[/quote]Missä viestissä on todettu? Miksei ole tarvetta?
Päätepysäkin sijoitus
Posted: 20 Apr 2007, 16:30
by mrl586
Minne päin Vuoresta tämän linjan päätepysäkki sopisi?
Re: Päätepysäkin sijoitus
Posted: 23 Apr 2007, 09:18
by B10LA
[quote="mrl586"]Minne päin Vuoresta tämän linjan päätepysäkki sopisi?[/quote]Ehdottaisin jotain Vormiston tai Matinlahden korpea. Sieltä linjalle tulisi suurin piirtein yhtä paljon, ellei enemmän, matkustajia kuin Naistenlahden kohdalta.
Re: Päätepysäkin sijoitus
Posted: 23 Apr 2007, 14:57
by mrl586
[quote="B10LA"]Ehdottaisin jotain Vormiston tai Matinlahden korpea. Sieltä linjalle tulisi suurin piirtein yhtä paljon, ellei enemmän, matkustajia kuin Naistenlahden kohdalta.[/quote]Niin, kesäaikana, jolloin linjaa ei ajeta ruuhkien puutteesta johtuen.