Koska kaikki eivät olleet paikalla, on syytä tehdä pieni kooste siitä mitä esillä oli
Bus2008 lyhyt referointi, näyttelyn helmet
Suurimman mielenkiinnon vei odotetusti kuvan auto, jonka ympärillä parveili potentiaalisia ostajaehdokkaita. Esittelyautoksi auto oli hyvin hillitty, siinä ei ollut vastaavia ylilyöntejä, joita usein tehtaan demobusseissa on nähty, esim penkkikankaiden osalta. Todella hieno auto!
Näyttelyn toisiksi mielenkiintoisin auto oli tämä Nyholmin uutuus. Varsinaisista turistibusseista, tälle ehdoton ykkössija
Katuripuolella ykkönen ja tämän näyttelyn kolmanneksi mielenkiintoisin auto menee Pohjolan Liikenteelle. Hyvin toimiva konsepti, mutta suuren miinuksen saa käytetyt sisätilavärit ja äärettömän rumat penkkikankaat.
Neljänneksi mielenkiintoisin auto näyttelyssä oli hybridikonsepti. Sisustukseltaan samaa kauraa kuin olemassaolevat dieselit, joten varsinaisia yllätyksiä ei tullut. Mielenkiinto kohdistuukin lähinnä tekniikkapuolelle.
Ja sitten näyttelyn flopit!
Tämä ylläoleva auto toivottavasti oli vitsi? Tai ilmeisesti ei, taisihan siihenkin kulua rahaa reilu 70000? + alv. Voisi kysyä vain että kannattiko? "Komeuden" kruunasi 80-luvun alkupuolelta ollut kuljettajan sivuikkuna mallia WIIMA ja järkyttävä pökkelöratti, jota B10M mkI -sarjassa oli tarjolla. Oikea paikka tälle ajoneuvolle olisi ollut sulatto.
Turistibussiluokan ehdottomasti huonoin uutuus. Sisustusta ei oltu selvästikään mietitty, tai sitten oli mietitty, että mitenkä saadaan mahdollisimman räikeä kokonaisuus mahdollisimman halvalla. Penkeistä jäi todella huono vaikutelma ja käytävä oli mielettömän ahdas. Kylkiluukuista tuli mieleen lähinnä Kalmar industriesin konttilukit.
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.