Page 1 of 1

Re: Baltic Bus Groupin hinnoittelu

Posted: 03 Jul 2006, 05:40
by JBA-831
[quote="utelias"]Onko Reilusti savuttava Scania laadukas?[/quote]Kuvan Scalasta on näemmä hajonnut turbo.

Re: Baltic Bus Groupin hinnoittelu

Posted: 26 Jul 2006, 14:36
by mrl586
[quote="JBA-831"][quote="utelias"]Onko Reilusti savuttava Scania laadukas?[/quote]Kuvan Scalasta on näemmä hajonnut turbo.[/quote]JBA-831 osasi tunnistaa kuvan perusteella hajonneen osan. Eräällä kilpailevalla forumilla (sillä com-päätteisellä) on kirjoitettu, mitä seurasi tuon osan hajoamisesta.

Posted: 28 Jul 2006, 13:32
by sputter
Ainakin minun käsittääkseni JBA on toiminut/toimii linja-automekaanikkona, joten kyllähän ammattilaisen on helpohko tuollainen vika tunnistaa kuvassa olevan vihjeen perusteella???

Joka tapauksessa hieman kyseenalaista toimintaa kuskilta ajaa ilman öljyjä, tiedä sitten jos öljykello on ollut rikki ja varoitusta ei ole tullut, tms...

Toisaalta kyllä itekkin oon ajanut linjaa silleen, että kesken matkan on turbo kyrvähtänyt, niin huomaahan sen hyvin käryn lisääntymisenä ja/tai reiluna tehon häviönä

Posted: 07 Aug 2006, 05:44
by JBA-831
[quote="sputter"]Ainakin minun käsittääkseni JBA on toiminut/toimii linja-automekaanikkona, joten kyllähän ammattilaisen on helpohko tuollainen vika tunnistaa kuvassa olevan vihjeen perusteella???[/quote]Kokeneena linja-automekaanikkona tunnistin kyseisen vian helposti. Toista ylläpitäjää hämäsi mahdollisesti suhteellisen vaalea savun väri, joka voi näyttää maallikon silmistä katsottuna tavalliselta vesihöyryltä. Vesihöyryä tuo ei kuitenkaan ole, sillä tuossa kohtaa autoa ei ole noin isoa vesisäiliötä.

Posted: 07 Aug 2006, 14:14
by Kabus TG-6L
[quote="JBA-831"]Vesihöyryä tuo ei kuitenkaan ole, sillä tuossa kohtaa autoa ei ole noin isoa vesisäiliötä.[/quote]

Anteeksi jälleen kerran... Mutta mitä tekemistä vesisäiliön koolla on höyryn määrän kanssa? Harvemmin (esim. auton "keittäessä") se mahdollinen höyry esiintyy minkään "säiliön" paikalla. Yleensä höyry purkautuu jäähdyttäjän painekorkin kautta.

Mikäli kyseessä taas on esim jäähdytysletkun rikkoutuminen, saattaa sitä kautta nestettä päästä suihkuamaan kuuman moottorin tai sen osan päälle (esim juuri turboahdin), josta muodostuu myös erittäin paljon harmaata vesihöyryä.

Posted: 07 Aug 2006, 16:11
by utelias
[quote="JBA-831"]Kokeneena linja-automekaanikkona tunnistin kyseisen vian helposti. Toista ylläpitäjää hämäsi mahdollisesti suhteellisen vaalea savun väri, joka voi näyttää maallikon silmistä katsottuna tavalliselta vesihöyryltä. Vesihöyryä tuo ei kuitenkaan ole, sillä tuossa kohtaa autoa ei ole noin isoa vesisäiliötä.[/quote]

Kuinka iso vesisäiliö kyseisestä autosta löytyy? JBA-831 kokeneena linja-automekaanikkona pystyy varmasti vastaamaan?

Posted: 07 Aug 2006, 16:33
by Kabus TG-6L
Toisekseen, vesisäiliöitä löytynee vain ja ainoastaan charterkalustosta, silloinkin lähinnä käsienpesua, vessan huuhtelua tai kahvinkeitintä varten. Melko amatöörimäistä sekoittaa vesisäiliöt ja jäähdytysnestesäiliöt keskenään. Viittaan tällä lähinnä JBA-831:n kommenttiin.

Posted: 07 Aug 2006, 20:24
by mrl586
[quote="Kabus TG-6L"]Melko amatöörimäistä sekoittaa vesisäiliöt ja jäähdytysnestesäiliöt keskenään. Viittaan tällä lähinnä JBA-831:n kommenttiin.[/quote]Toisaalta jäähdytysnesteeksi riittää näin kuumalla pelkkä vesi, joten eikös tällä perusteella jäähdytysnestesäiliötä voida kutsua myös vesisäiliöksi... ;)