Page 1 of 1

Scania L113TLL vs. Volvo B10BLE (teli)

Posted: 09 Jan 2006, 21:59
by mrl586
[quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]TKL:n ensimmäisessä Volvon alustalle rakennetussa matalalattiaisessa telibussissa esiintyy tärinää enemmän kuin samanikäisissä Scanian matalalattiaisissa telibusseissa.

Re: TKL 210 vs. TKL 211

Posted: 12 Jan 2006, 18:24
by B58
[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]TKL:n ensimmäisessä Volvon alustalle rakennetussa matalalattiaisessa telibussissa esiintyy tärinää enemmän kuin samanikäisissä Scanian matalalattiaisissa telibusseissa.[/quote]

Perustele!!!

Re: TKL 210 vs. TKL 211

Posted: 12 Jan 2006, 18:53
by mrl586
[quote="B58"][quote="mrl586"][quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]TKL:n ensimmäisessä Volvon alustalle rakennetussa matalalattiaisessa telibussissa esiintyy tärinää enemmän kuin samanikäisissä Scanian matalalattiaisissa telibusseissa.[/quote]Perustele!!![/quote]TKL:n ensimmäinen Volvo-alustainen matalalattiatelibussi on rakenteeltaan normaali 2-akselinen auto, johon on lisätty ylimääräinen akseli TKL:n toimesta. Vaihdelaatikkona tässä on 4-vaihteinen automaattivaihdelaatikko Voith D864. Tärinä johtuu tämän Volvon erikoisista rakenneratkaisuista sekä mahdollisesti myös vaihdelaatikosta.

Re: TKL 210 vs. TKL 211

Posted: 12 Jan 2006, 20:31
by B58
[quote="mrl586"][quote="B58"][quote="mrl586"][quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]TKL:n ensimmäisessä Volvon alustalle rakennetussa matalalattiaisessa telibussissa esiintyy tärinää enemmän kuin samanikäisissä Scanian matalalattiaisissa telibusseissa.[/quote]Perustele!!![/quote]TKL:n ensimmäinen Volvo-alustainen matalalattiatelibussi on rakenteeltaan normaali 2-akselinen auto, johon on lisätty ylimääräinen akseli TKL:n toimesta. Vaihdelaatikkona tässä on 4-vaihteinen automaattivaihdelaatikko Voith D864. Tärinä johtuu tämän Volvon erikoisista rakenneratkaisuista sekä mahdollisesti myös vaihdelaatikosta.[/quote]

Onko akseli laittettu nekalan korjaamolla paikalleen vai missä. lisättiinkö akseli ennen vai jälkeen korin rakentamisen

Re: TKL 210 vs. TKL 211

Posted: 13 Jan 2006, 17:10
by mrl586
[quote="B58"][quote="mrl586"]TKL:n ensimmäinen Volvo-alustainen matalalattiatelibussi on rakenteeltaan normaali 2-akselinen auto, johon on lisätty ylimääräinen akseli TKL:n toimesta. Vaihdelaatikkona tässä on 4-vaihteinen automaattivaihdelaatikko Voith D864. Tärinä johtuu tämän Volvon erikoisista rakenneratkaisuista sekä mahdollisesti myös vaihdelaatikosta.[/quote]Onko akseli laittettu nekalan korjaamolla paikalleen vai missä. lisättiinkö akseli ennen vai jälkeen korin rakentamisen[/quote]Jarmo Peltolan Onnikoita ja rollikoita -kirjasta taitaa löytyä vastaus tähän kysymykseen.

Posted: 07 Feb 2006, 00:44
by mrl586
Hyvin voimakasta tärinää esiintyy myös ZF-vaihteisissa Volvo B10BLE6X2-telibusseissa. Erittäin hyvä esimerkki tälläisestä tärisevästä Volvosta on TKL 226.

Posted: 10 Feb 2006, 13:23
by B10LA
[quote="mrl586"]Hyvin voimakasta tärinää esiintyy myös ZF-vaihteisissa Volvo B10BLE6X2-telibusseissa. Erittäin hyvä esimerkki tälläisestä tärisevästä Volvosta on TKL 226.[/quote]Tämäkin on taas pelkästään kirjoittajan oma mielipide. Kyseisessä telivolvosarjassa ei esiinny juurikaan tärinää, varsinkaan jos vertailukohteeksi otetaan scanian matala kotelotuuppari samantyyppisellä korilla. Matkustuskokemusta löytyy molemmista, ja täytyy sanoa, että vertailu näiden autosarjojen välillä on hyvin helppoa tärinän osalta.

Lisäksi Volvo B10BLE -alustaiset autot ovat matkustusmukavuudeltaan, ajo-ominaisuuksiltaan ja tekniseltä kehitykseltään huomattavasti edistyneempää sorttia kuin mrl586:n suosikkimalli. Tästä kiistattomasta tosiasiasta kertoo jo se, että ensin mainittua autotyyppiä on valmistettu moninkertainen määrä verrattuna mrl586:n suosikkimalliin.

Posted: 10 Feb 2006, 17:16
by mrl586
[quote="B10LA"]Lisäksi Volvo B10BLE -alustaiset autot ovat matkustusmukavuudeltaan, ajo-ominaisuuksiltaan ja tekniseltä kehitykseltään huomattavasti edistyneempää sorttia kuin mrl586:n suosikkimalli.[/quote]HKL:n saaman kuljettajapalautteen perusteella väittäisin kyllä toista. HKL:n kuljettajien mielestä HKL 9201 on laitoksen kaikkien aikojen paras auto ajo-ominaisuuksien osalta. Myös muut autoa testanneet yritykset kehuivat tämän auton erinomaisia ajo-ominaisuuksia.
[quote="B10LA"]Tästä kiistattomasta tosiasiasta kertoo jo se, että ensin mainittua autotyyppiä on valmistettu moninkertainen määrä verrattuna mrl586:n suosikkimalliin.[/quote]Tämä ei kerro tästä mitään, sillä B10BLE-alustoja on valmistettu pidemmän aikaa kuin N113CLB-LG-alustoja.

PS. TKL:n autot 615-619 kiihtyvät erittäin huonosti. Enemmistö TKL:n kuljettajista vihaa näitä autoja juuri tuosta syystä.

Posted: 11 Feb 2006, 01:30
by JBA-831
[quote="B10LA"][quote="mrl586"]Hyvin voimakasta tärinää esiintyy myös ZF-vaihteisissa Volvo B10BLE6X2-telibusseissa. Erittäin hyvä esimerkki tälläisestä tärisevästä Volvosta on TKL 226.[/quote]Tämäkin on taas pelkästään kirjoittajan oma mielipide. Kyseisessä telivolvosarjassa ei esiinny juurikaan tärinää, varsinkaan jos vertailukohteeksi otetaan scanian matala kotelotuuppari samantyyppisellä korilla. Matkustuskokemusta löytyy molemmista, ja täytyy sanoa, että vertailu näiden autosarjojen välillä on hyvin helppoa tärinän osalta.[/quote]mrl586:n kirjoittama viesti pitää täysin paikkaansa. Oikea vertailukohde on jokin vuonna 1998 valmistettu Scania MaxCi. Ruotsissa matkustin eilen tälläisellä autolla. Tämä MaxCi tärisi reilusti vähemmän kuin TKL 226.

Posted: 11 Feb 2006, 06:45
by DSC1104
[quote="mrl586"]Hyvin voimakasta tärinää esiintyy myös ZF-vaihteisissa Volvo B10BLE6X2-telibusseissa. Erittäin hyvä esimerkki tälläisestä tärisevästä Volvosta on TKL 226.[/quote]Myös Pääkaupunkiseudun v. 1998 - 99 B10BLE:t (useat ex STA Ikarukset) täristävät paikallaanseistäessä kuin mitkäkin täryttäjät. Asia ei haittaa minua pätkääkään, tärinä on vain voiman merkki. :wink: Mutta kyllä Volvokin täräjää...

Posted: 06 Jul 2006, 04:42
by mrl586
Hieman vajaa viikko sitten TKL:n Nysse 226 hyppi epämiellyttävästi linjalla 18. Hieman aiemmin matkustin paljon laadukkaammalla autolla: TKL 222. Volvo-fanit osaavat varmasti selittää, miksi 226:n kyyti oli noin pomppuista...

Posted: 07 Jul 2006, 17:22
by utelias
[quote="mrl586"]Hieman vajaa viikko sitten TKL:n Nysse 226 hyppi epämiellyttävästi linjalla 18. [/quote]

Kuinka korkeita tai pitkiä hyppyjä auto teki?