Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
TKL:n uudet bussit vuonna 2006
Ei suoranaisesti, vaan ainoastaan TKL:n (tuottaja) ja Tampereen yhdyskuntapalveluiden (tilaaja) sopimuksessa, lisätietoja http://193.111.93.11/ktwebbin/ktproxy.d ... ension=doc .JBA-831 wrote:Tampereen sisäisessä liikenteessä on siis viimein otettu käyttöön YTV:n alueelta tuttu 15 vuoden ikäraja?B12 wrote:Kalustomäärä tulee väheneen todennäköisesti vuoden loppuun mennessä vielä 1991-mallisilla teliautoilla, nekin kun menevät yli-ikäiseksi syyskuussa 2006.
Pari otetta ko sopimuksesta:
Varakaluston maksimi-iäksi on määritelty 15 vuotta. Vakituisesti linjalla olevalle 12 vuotta.Liikenteessä käytettävien linja-autojen on oltava hyväkuntoisia ja siistejä sekä täytettävä ominaisuuksiltaan ja tyypiltään liitteen 3 vaatimukset.
Ominaisuuksiltaan ja tyypiltään muunlaisia linja-autoja saadaan käyttää ainoastaan poikkeuksellisesti ja tilaajan suostumuksella silloin, kun linja-autoja ei ole välttämättömien korjaustöiden, varaosien saantivaikeuksien tai valmistajan toimitusvaikeuksien vuoksi taikka jostakin muusta liikennöitsijästä riippumattomasta syystä käytettävissä. Tämän vaikutuksesta tuottajalle maksettavaan korvaukseen on määrätty näiden ehtojen kohdassa 6.
Sopimus liitteineen edellä mainitussa url :s sa
TIEDOTTAJA: URI vaihdettu. Aiempi versio URI :s ta on forumin sääntöjen mukaan luokiteltavissa kilpailevan forumin mainokseksi. Sääntöjen mukaan kilpailevan forumin liian näkyvä mainostus on kiellettyä!
MODEROINTI: URI päivitetty
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
Miten määritellään etukilpien esilläolo?4. Etukilvet esillä kun bussi ei ole linjalla 50 ?
Tämä taitaa olla Tampereella aika yleistä. Edellisen Tampere-vierailun aikana kävin mm. Keskustorilla. Lähes kaikissa Keskustorin terminaalialueelle pysäköidyissä Nysseissä näkyi olevan moottori päällä yli 2 minuuttia.9. Linja-auton tarpeeton tyhjäkäyttäminen 50 ?
Kaikissa TKL:n autoissa ei ole tietääkseni PARAS-laitteita. Linjojen 24 ja 39 autoista nämä laitteet ainakin puuttuvat.13. Reaaliaikainen informaatiojärjestelmä (PARAS)
Reaaliaikaista matkustajainformaatiota palvelevia laitteita on käytettävä kaikilla tuotantosopimuksen mukaisilla linjoilla. Käytön laiminlyönnistä voidaan vähentää kohdan 6 mukaisesti 13 % liikennesuoritteen korvauksesta näiden linja-autojen liikenteen osalta.
I :heart: SCANIA
[quote="B12"]TKL:n uudet bussit vuonna 2006 on mös Lahti Scala / Scania. Jokseenkin alustamalli on TKL:lle uutta, ollessa KUB-sarjaa. Autoja pitäisi tulla 10 kpl, joista 7 on telejjä.[/quote]TKL:n vuoden 2006 kalustohankinnat ovat alkaneet. Tänään Nekalan hallilla näkyi pari rekisterikilvetöntä teli-Scalaa. Näitä uutuuksia ei ole vielä numeroitu.
Romurivissä ei ollut vielä autoja.
Romurivissä ei ollut vielä autoja.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B12"][quote="JBA-831"][quote="B12"]Jokseenkin alustamalli on TKL:lle uutta, ollessa KUB-sarjaa. Autoja pitäisi tulla 10 kpl, joista 7 on telejjä.[/quote]Mitäs uutta noissa on? TKL:lle tuli vuonna 2005 pari KUB-sarjan autoa eli koeautot 121 ja 122.[/quote]
#121 ja #122 eivät ole olleet päivääkään TKL:n omia autoja ja on hyvin todennäköistä, että näiden protojen elinkaari alkaa olemaan lopussaan. Eli tässä tapauksessa ekat omat KUB:t.[/quote]Joko nämä koeautot on ostettu liikennelaitokselle?
#121 ja #122 eivät ole olleet päivääkään TKL:n omia autoja ja on hyvin todennäköistä, että näiden protojen elinkaari alkaa olemaan lopussaan. Eli tässä tapauksessa ekat omat KUB:t.[/quote]Joko nämä koeautot on ostettu liikennelaitokselle?
I :heart: SCANIA
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
[quote="JBA-831"][quote="B12"][quote="JBA-831"][quote="B12"]Jokseenkin alustamalli on TKL:lle uutta, ollessa KUB-sarjaa. Autoja pitäisi tulla 10 kpl, joista 7 on telejjä.[/quote]Mitäs uutta noissa on? TKL:lle tuli vuonna 2005 pari KUB-sarjan autoa eli koeautot 121 ja 122.[/quote]
#121 ja #122 eivät ole olleet päivääkään TKL:n omia autoja ja on hyvin todennäköistä, että näiden protojen elinkaari alkaa olemaan lopussaan. Eli tässä tapauksessa ekat omat KUB:t.[/quote]Joko nämä koeautot on ostettu liikennelaitokselle?[/quote]
Moi kaverit!
Ennen kuin voi mitään ostaa, on myös nykyisen omistajan oltava myyntihaluinen! Voidaan toki ajatella että tukku riihikuivaa kät€istä auttaisi asiassa, mutta olen ymmärtänyt että Scanian puolelta myyntiä ei olisi edes harkittu :?:
#121 ja #122 eivät ole olleet päivääkään TKL:n omia autoja ja on hyvin todennäköistä, että näiden protojen elinkaari alkaa olemaan lopussaan. Eli tässä tapauksessa ekat omat KUB:t.[/quote]Joko nämä koeautot on ostettu liikennelaitokselle?[/quote]
Moi kaverit!
Ennen kuin voi mitään ostaa, on myös nykyisen omistajan oltava myyntihaluinen! Voidaan toki ajatella että tukku riihikuivaa kät€istä auttaisi asiassa, mutta olen ymmärtänyt että Scanian puolelta myyntiä ei olisi edes harkittu :?:
[quote="JBA-831"][quote="B12"]TKL:n uudet bussit vuonna 2006 on mös Lahti Scala / Scania.[/quote]Kuinka tehokkaita moottoreita näistä löytyy?[/quote]B12:n kotisivujen mukaan telibusseissa on 270 hv:n moottori ja lyhyissä autoissa on 230 hv:n moottori.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="B12"]TKL:n uudet bussit vuonna 2006 on mös Lahti Scala / Scania. Jokseenkin alustamalli on TKL:lle uutta, ollessa KUB-sarjaa. Autoja pitäisi tulla 10 kpl, joista 7 on telejjä.[/quote]TKL:n vuoden 2006 kalustohankinnat ovat alkaneet. Tänään Nekalan hallilla näkyi pari rekisterikilvetöntä teli-Scalaa. Näitä uutuuksia ei ole vielä numeroitu.[/quote]
Code: Select all
TKL 264 ASG-494
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Tampereen kaupungin Kansalaiskioskiin on tullut mielenkiintoinen kysymys.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Code: Select all
TKL 265 ZKI-148
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Tampereen kaupungin Kansalaiskioskiin on tullut mielenkiintoinen kysymys.[/quote]Tampereen kaupungin liikennelaitoksen korjaamopäällikkö on vastannut tuohon kysymykseen. Vastaus löytyy samasta osoitteesta kuin itse kysymys.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="TIEDOTTAJA"]TIEDOTTAJA: URI vaihdettu. Aiempi versio URI :s ta on forumin sääntöjen mukaan luokiteltavissa kilpailevan forumin mainokseksi. Sääntöjen mukaan kilpailevan forumin liian näkyvä mainostus on kiellettyä![/quote]
Tiedottaja voi haistaa pitkän Wiiman ja olla muokkaamatta viestejä(ni) mihinkään suuntaan. Nyt asiayhteys kärsi huomattavasti yhden ääliön tempauksen muodossa, kun url johdattaakin johonkin epämääräiseen dokumenttiin, kun ensin kyseessä oli selkeä keskustelu asian tiimoilta.
Lisäksi url oli riittävän lyhyt, ettei sitä olisi ollut tarve tinyurlittaa. että haistappa vaan pitkä (noin 11,85m) Wiima.
Tiedottaja voi haistaa pitkän Wiiman ja olla muokkaamatta viestejä(ni) mihinkään suuntaan. Nyt asiayhteys kärsi huomattavasti yhden ääliön tempauksen muodossa, kun url johdattaakin johonkin epämääräiseen dokumenttiin, kun ensin kyseessä oli selkeä keskustelu asian tiimoilta.
Lisäksi url oli riittävän lyhyt, ettei sitä olisi ollut tarve tinyurlittaa. että haistappa vaan pitkä (noin 11,85m) Wiima.
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
[quote="mrl586"][quote="mrl586"]Tampereen kaupungin Kansalaiskioskiin on tullut mielenkiintoinen kysymys.[/quote]Tampereen kaupungin liikennelaitoksen korjaamopäällikkö on vastannut tuohon kysymykseen. Vastaus löytyy samasta osoitteesta kuin itse kysymys.[/quote]Vastaus näyttää olevan lyhyt ja ytimekäs :!: :D
MODEROINTI: Tampereen kaupungin Kansalaiskioskista lainattu teksti on poistettu, koska se saattaa olla tekijänoikeuslain vastainen.
MODEROINTI: Tampereen kaupungin Kansalaiskioskista lainattu teksti on poistettu, koska se saattaa olla tekijänoikeuslain vastainen.
[quote="B12"][quote="TIEDOTTAJA"]TIEDOTTAJA: URI vaihdettu. Aiempi versio URI :s ta on forumin sääntöjen mukaan luokiteltavissa kilpailevan forumin mainokseksi. Sääntöjen mukaan kilpailevan forumin liian näkyvä mainostus on kiellettyä![/quote]
Tiedottaja voi haistaa pitkän Wiiman ja olla muokkaamatta viestejä(ni) mihinkään suuntaan. Nyt asiayhteys kärsi huomattavasti yhden ääliön tempauksen muodossa, kun url johdattaakin johonkin epämääräiseen dokumenttiin, kun ensin kyseessä oli selkeä keskustelu asian tiimoilta.
Lisäksi url oli riittävän lyhyt, ettei sitä olisi ollut tarve tinyurlittaa. että haistappa vaan pitkä (noin 11,85m) Wiima.[/quote]K202 Forum?:n säännöt kieltävät yksiselitteisesti kilpailijoiden liian näkyvät mainokset. Tälläisiä mainoksia ovat mm. kilpailijan domain-nimen sisältävät linkit. Kilpailijan mainoksiksi laskettavat linkit poistetaan tai ne muutetaan sellaiseen muotoon, missä ei näy kilpailijan domain-nimeä.
PS. Viestisi asiayhteys ei kärsi yhtään, sillä linkki johtaa edelleenkin samaan dokumenttiin.
Tiedottaja voi haistaa pitkän Wiiman ja olla muokkaamatta viestejä(ni) mihinkään suuntaan. Nyt asiayhteys kärsi huomattavasti yhden ääliön tempauksen muodossa, kun url johdattaakin johonkin epämääräiseen dokumenttiin, kun ensin kyseessä oli selkeä keskustelu asian tiimoilta.
Lisäksi url oli riittävän lyhyt, ettei sitä olisi ollut tarve tinyurlittaa. että haistappa vaan pitkä (noin 11,85m) Wiima.[/quote]K202 Forum?:n säännöt kieltävät yksiselitteisesti kilpailijoiden liian näkyvät mainokset. Tälläisiä mainoksia ovat mm. kilpailijan domain-nimen sisältävät linkit. Kilpailijan mainoksiksi laskettavat linkit poistetaan tai ne muutetaan sellaiseen muotoon, missä ei näy kilpailijan domain-nimeä.
PS. Viestisi asiayhteys ei kärsi yhtään, sillä linkki johtaa edelleenkin samaan dokumenttiin.
Code: Select all
TKL 266 ASG-508
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Code: Select all
TKL 267 NGR-564
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Numeroton ja rekisterikilvetön teli-Scala ajoi tänään noin klo 16:00 Hervannan valtaväylällä kohti Nekalan hallia.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Ovatko nämä uudet Scalat jo vakiintuneet tietyille linjoille?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Code: Select all
TKL 268 ASG-535
TKL 270 BNG-210
TKL 662 IKY-833
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria