Page 1 of 1

TKL #108:n museointi

Posted: 01 Jun 2005, 18:59
by mrl586
Pitäisikö #108 museoida?

Äänestysaikaa 15 päivää

Re: TKL #108:n museointi

Posted: 01 Jun 2005, 19:07
by JBA-831
[quote="mrl586"]Pitäisikö #108 museoida?[/quote]Kannatan museointia.

Re: TKL #108:n museointi

Posted: 02 Jun 2005, 05:32
by DSC1104
[quote="JBA-831"][quote="mrl586"]Pitäisikö #108 museoida?[/quote]Kannatan museointia.[/quote]
Museointia voidaan pitää perusteltuna, koska kysymyksessä on ensimmäinen pohjoismainen matalalattiabussi (malli, jota on tehty enemmän kuin yksi koekappale ja jota on käytetty tavallisilla kaupunkilinjoilla).
Tämä auto on ensimmäinen vartavasten Suomeen tehty matalalattiabussi, ja tämän auton ja automallin myötä maassamme alkoi täysin uusi aikakausi kaupunkiliikenteessä.
Mielenkiintoisena kuriositeettina voidaan todeta, että esimerkiksi Salossa paikallisliikenne hoidetaan kesäkautena 66,6% :s esti vastaavilla autoilla ja 100% :s esti tällä alustatekniikalla vielä vuonna 2005... :D
DSC1104 onnittelee tätä eläkkeelle siirtyvää kaimamoottorin haltijaa. :)
Ilman Tampereen kaupungin liikennelaitoksen pitkäaikaista teknillistä johtaja Juhani Valantoa automallia ei milloinkaan olisi syntynyt. Valanto, Scania ja Wiima loivat yhteistyössä varsin mielenkiintoisen tuotteen, joka lähti vuosien mittaan kehittymään niin, että se aina vain paremmin alkoi vastata asiakkaidensa tarpeita. Myös kilpailijat oli pakotettu miettimään strategiansa uudelleen; pahimman kilpailijankin oli luovuttava siitä, että keskimoottoriratkaisu olisi vastaus kaikkeen.

Posted: 03 Jun 2005, 14:37
by mrl586
TKL #108 siirtyi KLHS:n omistukseen tänään nimelliseen yhden (1) euron hintaan. Auto luovutettiin KLHS:lle tänään klo 8. Eli auto museoidaan :D :D :D :D :D

Posted: 03 Jun 2005, 16:39
by JBA-831
[quote="mrl586"]TKL #108 siirtyi KLHS:n omistukseen tänään nimelliseen yhden (1) euron hintaan. Auto luovutettiin KLHS:lle tänään klo 8. Eli auto museoidaan :D :D :D :D :D [/quote]Koska TKL alkaa korjaamaan tuota?

Posted: 03 Jun 2005, 17:56
by mrl586
K202 Forumin ylläpito onnittelee TKL #108:n uutta omistajaa hyvästä hankinnasta.
Ex-TKL 108:lle[/size] onnittelut eläkkeelle siirtymisen johdosta.

Posted: 06 Jun 2005, 14:41
by JBA-831
[quote="JBA-831"]Koska TKL alkaa korjaamaan tuota?[/quote]Auton korjauksessa voi ongelmaksi muodostua rahoitus, sillä todennäköisesti TKL:n budjetista ei löydy tämän korjaukseen tarvittavia rahoja.

Posted: 06 Jun 2005, 19:13
by mrl586
[quote="B12M"][quote="JBA-831"][quote="JBA-831"]Koska TKL alkaa korjaamaan tuota?[/quote]Auton korjauksessa voi ongelmaksi muodostua rahoitus, sillä todennäköisesti TKL:n budjetista ei löydy tämän korjaukseen tarvittavia rahoja.[/quote]

Miksi TKL edes miettisi auton korjaamista, jos/kun se on myyty seuraavalle omistajalle? Auton myyntihinnastakin voi jo hieman jälkeenjäänytkin päätellä, että auto on myyty "senhetkisessä kunnossa", ilman mitään lupauksia siitä, että se olisi esim "uudenveroinen" tai "pakasta vedetty" ;) [/quote]
Auton korjaus kuuluu ainakin tässä museointitapauksessa (samoin kuin muissa KLHS-kaupoissa) myyjän vastuulle. Korjauksessa tuo olisi tarkoitus kunnostaa samaan kuntoon kuin Tampereen siniset bussit -kirjan kuvissa, jossa tämä auto on uutena.

Liikennelaitos maksaa siis tämän auton korjauskulut.

Posted: 30 Oct 2005, 21:08
by mrl586
Myös K202 Sivujen vieraskirjassa on pohdittu tätä aihetta:
[quote="mrl586"][quote="Wiima-Fan-Man, Vantaa"]Entä ex-TKL-108 :s ta, meneekö entisöitäväksi, vai meinaako KLHS "ajella tuollaisenaan" sillä?[/quote]Ex-TKL #108 :s ta ei ole uutta tietoa. Auto on tällä hetkellä Auto- ja tiemuseo Mobilian pihassa Kangasalla.[/quote]Osaisiko joku K202 Forumin käyttäjä vastata tuohon entisöintikysymykseen?