Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.

Wiima K202L (pienoismallikeskustelu)

Tähän alueella muuta asiaa Wiima K202L:stä.
Kockonen
Junior Member
Posts: 13
Joined: 02 Oct 2005, 18:23

Wiima K202L (pienoismallikeskustelu)

Post by Kockonen »

Mistä näitä matalan wiiman pienoismalleja saa? Voisin hankkia itselleni sellaisen. mrl586, sinullahan on sellainen, onko se myynnissä ja mistä olet sen saanut? Kuvia olisi myös siitä kiva nähdä.
Linjevagn Norrgård Ab
Junior Member
Posts: 11
Joined: 14 May 2005, 09:04

Re: Wiima K202L

Post by Linjevagn Norrgård Ab »

[quote="runxxor"][quote="Kockonen"]Mistä näitä matalan wiiman pienoismalleja saa? Voisin hankkia itselleni sellaisen. mrl586, sinullahan on sellainen, onko se myynnissä ja mistä olet sen saanut? Kuvia olisi myös siitä kiva nähdä.[/quote]

Olen itse suunnitellut tornivolvon pienoismallin tekemistä. Olisiko mahdollista nähdä kuvia mrl586:n pienoismallista. Olisi kiva nähdä millaisia muut ovat tehneet.

Rakkaus ei pitkästy matkoa eikä huonoa tietä, sanoi trenki, kun vaarinsa kirveellä lopetti.

--tyrnääläinen sananlasku[/quote]

Minulla on nyt projektina linja-autojen pienoismallien tekeminen ja tällä hetkellä on ensimmäinen valmistumassa hyvää vauhtia. Auto on Volvo B10M-55+76 Schenk GOBL 8000-alustalla ja Wiima N200-korilla.
Volvo B10M-55+76 Schenk GOBL 8000, Wiima N200
Linjevagn Norrgård Ab
Junior Member
Posts: 11
Joined: 14 May 2005, 09:04

Re: Wiima K202L

Post by Linjevagn Norrgård Ab »

[quote="runxxor"][quote="Linjevagn Norrgård Ab"]Minulla on nyt projektina linja-autojen pienoismallien tekeminen ja tällä hetkellä on ensimmäinen valmistumassa hyvää vauhtia. Auto on Volvo B10M-55+76 Schenk GOBL 8000-alustalla ja Wiima N200-korilla.[/quote]

Arveletko, että tekemälläsi pienoismallilla voi analysoida aidon kokoisen vastavan mallisen linja-auton ajo-ominaisuuksia? Minä aion testata Wiima K202 B10M pienoismallillani kyseisen auton ajo-ominaisuuksia ja raportoida niistä autoja käyttäville liikennöitsijöille.

Lapsi ja hullu toden puhuu, sanoi entinen mies, kun nimismiestä puukolla huitaisi.

--turkulainen sananlasku[/quote]

En arvele. Olen tuota mallia tekemässä hyllykoristeeksi enkä ajo-ominaisuuksien selvittämiseen. Sinä saat ihan rauhassa päristellä sillä omalla mallillasi pitkin lattioita ja kiusata bussifirmoja tiedottamalla B10M:n ajo-ominaisuuksista.
Volvo B10M-55+76 Schenk GOBL 8000, Wiima N200
Linjevagn Norrgård Ab
Junior Member
Posts: 11
Joined: 14 May 2005, 09:04

Re: Wiima K202L

Post by Linjevagn Norrgård Ab »

[quote="typhoon"][quote="runxxor"]
Todennäköisesti kyllä. Kun TKL suunnitteli omaa linja-autoaan, oli varmasti taloudellisesti järkevää testata sitä pienoismallilla. Näin voitiin siirtyä suoraa´n sarjatuotantoon ilman koemalleja.[/quote]
Paljonkos tuon pienoismallin mittakaava oli ja mikä auto oli kyseessä?[/quote]

Minä en oikein jaksa uskoa että pienoismallilla testataan ajo-ominaisuuksia ja sitten ruvetaan suoraan tekemään sarjaa kyseisestä mallista oikeassa koossa.
Volvo B10M-55+76 Schenk GOBL 8000, Wiima N200
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: Wiima K202L

Post by mrl586 »

[quote="Linjevagn Norrgård Ab"][quote="runxxor"]Todennäköisesti kyllä. Kun TKL suunnitteli omaa linja-autoaan, oli varmasti taloudellisesti järkevää testata sitä pienoismallilla. Näin voitiin siirtyä suoraa´n sarjatuotantoon ilman koemalleja.[/quote]Minä en oikein jaksa uskoa että pienoismallilla testataan ajo-ominaisuuksia ja sitten ruvetaan suoraan tekemään sarjaa kyseisestä mallista oikeassa koossa.[/quote]Ennen sarjatuotantoa tehdään aina täysikokoinen prototyyppi (esim. TaKL 108)...
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B58
Member
Posts: 146
Joined: 22 Nov 2005, 20:24

Re: Wiima K202L

Post by B58 »

[quote="runxxor"][quote="typhoon"]Ei millään pahalla, mutta ensin sanot yhtä ja sitten toista. Lähetä kuva tuosta pienoismallista vaikka tuonne, niin saamme nähdä sen:
http://www.imageschack.us/

Ja olisin kovin kiinnostunut tietämään, että miten pienoismallista voidaan tehdä päätelmiä oikean auton ajo-ominaisuuksista? :?[/quote][/quote]

Kyllä pienoismallilla voi analysoida oikean kokoisen linja-auton ajo-ominaisuuksia. Kaikki kun on mittakaavassa ja etuakselikin on kääntyvä ei pitäisi olla esteitä tälle.

Koska pienoismallini on vasta tekeillä, en laita siitä vielä kuvia näytille. Voin laittaa kuvaraportteja testeistäni kunhan pienoismalli on valmis

Meijä isä ol sitt vahv miäs, hä nost niimpali ko hä voes, sanoi korttihuijari Hamunen, kun viljaa puidessa kissaa varstalla huitaisi.

--kyöstiläinen sananlasku[/quotek]

Kerran olin yhdessä ruxxorin luona ajelemassa tuolla, vielä keskeneräisellä tuotteella. Ajo-ominaisuuksia voisi luonnehtia hyviksi, ottaen huomioon että pelkkä alusta oli valmis :idea:
utelias
Member
Posts: 212
Joined: 04 Dec 2005, 19:21

Re: Wiima K202L

Post by utelias »

[quote="B58"]Kerran olin yhdessä ruxxorin luona ajelemassa tuolla, vielä keskeneräisellä tuotteella. Ajo-ominaisuuksia voisi luonnehtia hyviksi, ottaen huomioon että pelkkä alusta oli valmis :idea: [/quote]

Pystyykö oikean kokoisella, pelkällä linja-auton alustalla ajamaan, ja testaamaan ajo-ominaisuuksia?
Ei kysyvä tieltä eksy
B58
Member
Posts: 146
Joined: 22 Nov 2005, 20:24

Re: Wiima K202L

Post by B58 »

[quote="utelias"][quote="B58"]Kerran olin yhdessä ruxxorin luona ajelemassa tuolla, vielä keskeneräisellä tuotteella. Ajo-ominaisuuksia voisi luonnehtia hyviksi, ottaen huomioon että pelkkä alusta oli valmis :idea: [/quote]

Pystyykö oikean kokoisella, pelkällä linja-auton alustalla ajamaan, ja testaamaan ajo-ominaisuuksia?[/quote]

Kyllä pystyy. Ainakin Volvon alustat ovat ajokuntoisia tehtaalta lähtiessään :idea:
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: Wiima K202L

Post by mrl586 »

[quote="B58"]Ainakin Volvon alustat ovat ajokuntoisia tehtaalta lähtiessään :idea: [/quote]...mutta koritehtaalle saapuessaan niistä löytyy runsaasti (sähkö)vikoja.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
utelias
Member
Posts: 212
Joined: 04 Dec 2005, 19:21

Re: Wiima K202L

Post by utelias »

[quote="mrl586"][quote="B58"]Ainakin Volvon alustat ovat ajokuntoisia tehtaalta lähtiessään :idea: [/quote]...mutta koritehtaalle saapuessaan niistä löytyy runsaasti (sähkö)vikoja.[/quote]

Minkälaisia (sähkö)vikoja niistä löytyy? Voisitko eritellä tarkemmin?
Ei kysyvä tieltä eksy
Post Reply