Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
Kesäkuu 2008:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://phpbb3.k202l.info/calendar.php?v ... lY=2008</a><!-- l -->
Syyskuu 2008:
lisätään kalenteriin myöhemmin
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://phpbb3.k202l.info/calendar.php?v ... lY=2008</a><!-- l -->
Syyskuu 2008:
lisätään kalenteriin myöhemmin
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="mrl586"]Kesäkuu 2008:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://phpbb3.k202l.info/calendar.php?v ... lY=2008</a><!-- l -->[/quote]
Tuleeko mrl586 huomenna Helsinkiin?
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://phpbb3.k202l.info/calendar.php?v ... lY=2008</a><!-- l -->[/quote]
Tuleeko mrl586 huomenna Helsinkiin?
I :heart: SCANIA
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="JBA-831"][quote="mrl586"]Kesäkuu 2008:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://phpbb3.k202l.info/calendar.php?v ... lY=2008</a><!-- l -->[/quote]
Tuleeko mrl586 huomenna Helsinkiin?[/quote]Ehkä :?:
<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://phpbb3.k202l.info/calendar.php?v ... lY=2008</a><!-- l -->[/quote]
Tuleeko mrl586 huomenna Helsinkiin?[/quote]Ehkä :?:
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="mrl586"][quote="JBA-831"]Tuleeko mrl586 huomenna Helsinkiin?[/quote]Ehkä :?:[/quote]Tiistain Helsinki-reissu peruuntui sään sateisuudesta johtuen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="mrl586"][quote="mrl586"][quote="JBA-831"]Tuleeko mrl586 huomenna Helsinkiin?[/quote]Ehkä :?:[/quote]Tiistain Helsinki-reissu peruuntui sään sateisuudesta johtuen.[/quote]
Peruttiinko sään takia junavuoroja osuudella Tampere-Helsinki vai miksi ihmeessä peruuttaa moinen osallistuminen?
Ainakaan Paunu ja Länsilinjat ei perunut ainuttakaan vuoroa kelistä johtuen. Eikä sellainen sopisikaan nykyaikaiseen liikenteeseen.
Peruttiinko sään takia junavuoroja osuudella Tampere-Helsinki vai miksi ihmeessä peruuttaa moinen osallistuminen?
Ainakaan Paunu ja Länsilinjat ei perunut ainuttakaan vuoroa kelistä johtuen. Eikä sellainen sopisikaan nykyaikaiseen liikenteeseen.
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
Koska kaikki eivät olleet paikalla, on syytä tehdä pieni kooste siitä mitä esillä oli
Bus2008 lyhyt referointi, näyttelyn helmet
Suurimman mielenkiinnon vei odotetusti kuvan auto, jonka ympärillä parveili potentiaalisia ostajaehdokkaita. Esittelyautoksi auto oli hyvin hillitty, siinä ei ollut vastaavia ylilyöntejä, joita usein tehtaan demobusseissa on nähty, esim penkkikankaiden osalta. Todella hieno auto!
Näyttelyn toisiksi mielenkiintoisin auto oli tämä Nyholmin uutuus. Varsinaisista turistibusseista, tälle ehdoton ykkössija
Katuripuolella ykkönen ja tämän näyttelyn kolmanneksi mielenkiintoisin auto menee Pohjolan Liikenteelle. Hyvin toimiva konsepti, mutta suuren miinuksen saa käytetyt sisätilavärit ja äärettömän rumat penkkikankaat.
Neljänneksi mielenkiintoisin auto näyttelyssä oli hybridikonsepti. Sisustukseltaan samaa kauraa kuin olemassaolevat dieselit, joten varsinaisia yllätyksiä ei tullut. Mielenkiinto kohdistuukin lähinnä tekniikkapuolelle.
Ja sitten näyttelyn flopit!
Tämä ylläoleva auto toivottavasti oli vitsi? Tai ilmeisesti ei, taisihan siihenkin kulua rahaa reilu 70000? + alv. Voisi kysyä vain että kannattiko? "Komeuden" kruunasi 80-luvun alkupuolelta ollut kuljettajan sivuikkuna mallia WIIMA ja järkyttävä pökkelöratti, jota B10M mkI -sarjassa oli tarjolla. Oikea paikka tälle ajoneuvolle olisi ollut sulatto.
Turistibussiluokan ehdottomasti huonoin uutuus. Sisustusta ei oltu selvästikään mietitty, tai sitten oli mietitty, että mitenkä saadaan mahdollisimman räikeä kokonaisuus mahdollisimman halvalla. Penkeistä jäi todella huono vaikutelma ja käytävä oli mielettömän ahdas. Kylkiluukuista tuli mieleen lähinnä Kalmar industriesin konttilukit.
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.
Bus2008 lyhyt referointi, näyttelyn helmet
Suurimman mielenkiinnon vei odotetusti kuvan auto, jonka ympärillä parveili potentiaalisia ostajaehdokkaita. Esittelyautoksi auto oli hyvin hillitty, siinä ei ollut vastaavia ylilyöntejä, joita usein tehtaan demobusseissa on nähty, esim penkkikankaiden osalta. Todella hieno auto!
Näyttelyn toisiksi mielenkiintoisin auto oli tämä Nyholmin uutuus. Varsinaisista turistibusseista, tälle ehdoton ykkössija
Katuripuolella ykkönen ja tämän näyttelyn kolmanneksi mielenkiintoisin auto menee Pohjolan Liikenteelle. Hyvin toimiva konsepti, mutta suuren miinuksen saa käytetyt sisätilavärit ja äärettömän rumat penkkikankaat.
Neljänneksi mielenkiintoisin auto näyttelyssä oli hybridikonsepti. Sisustukseltaan samaa kauraa kuin olemassaolevat dieselit, joten varsinaisia yllätyksiä ei tullut. Mielenkiinto kohdistuukin lähinnä tekniikkapuolelle.
Ja sitten näyttelyn flopit!
Tämä ylläoleva auto toivottavasti oli vitsi? Tai ilmeisesti ei, taisihan siihenkin kulua rahaa reilu 70000? + alv. Voisi kysyä vain että kannattiko? "Komeuden" kruunasi 80-luvun alkupuolelta ollut kuljettajan sivuikkuna mallia WIIMA ja järkyttävä pökkelöratti, jota B10M mkI -sarjassa oli tarjolla. Oikea paikka tälle ajoneuvolle olisi ollut sulatto.
Turistibussiluokan ehdottomasti huonoin uutuus. Sisustusta ei oltu selvästikään mietitty, tai sitten oli mietitty, että mitenkä saadaan mahdollisimman räikeä kokonaisuus mahdollisimman halvalla. Penkeistä jäi todella huono vaikutelma ja käytävä oli mielettömän ahdas. Kylkiluukuista tuli mieleen lähinnä Kalmar industriesin konttilukit.
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="B12"]Ja sitten näyttelyn flopit!
Tämä ylläoleva auto toivottavasti oli vitsi? Tai ilmeisesti ei, taisihan siihenkin kulua rahaa reilu 70000? + alv. Voisi kysyä vain että kannattiko? "Komeuden" kruunasi 80-luvun alkupuolelta ollut kuljettajan sivuikkuna mallia WIIMA ja järkyttävä pökkelöratti, jota B10M mkI -sarjassa oli tarjolla. Oikea paikka tälle ajoneuvolle olisi ollut *sensuroitu*.[/quote]Kertoisitko tarkemmin tuosta sivuikkunasta. Onko se samaa mallia kuin Wiima K202 :s sa?
[quote="B12"]
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.[/quote]Miten kauan tuo auto pysyy Vaasassa? Poistuuko se sieltä heti asuntomessujen jälkeen?
Tämä ylläoleva auto toivottavasti oli vitsi? Tai ilmeisesti ei, taisihan siihenkin kulua rahaa reilu 70000? + alv. Voisi kysyä vain että kannattiko? "Komeuden" kruunasi 80-luvun alkupuolelta ollut kuljettajan sivuikkuna mallia WIIMA ja järkyttävä pökkelöratti, jota B10M mkI -sarjassa oli tarjolla. Oikea paikka tälle ajoneuvolle olisi ollut *sensuroitu*.[/quote]Kertoisitko tarkemmin tuosta sivuikkunasta. Onko se samaa mallia kuin Wiima K202 :s sa?
[quote="B12"]
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.[/quote]Miten kauan tuo auto pysyy Vaasassa? Poistuuko se sieltä heti asuntomessujen jälkeen?
I :heart: SCANIA
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="JBA-831"]Kertoisitko tarkemmin tuosta sivuikkunasta. Onko se samaa mallia kuin Wiima K202 :s sa?[/quote]
KÄsittääkseni tota oli käytössä K200/201 ja M-sarjalaisissa wiimoissa 80-luvulla.
Katso Aleksin ottama kuva http://aleksik.1g.fi/kuvat/Joukkoliiken ... G_2370.JPG ja
Ja vertaa
Eli K202 :s sa on paljon "modernimpi" sivuakkuna
[quote="JBA-831"]
[quote="B12"]
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.[/quote]Miten kauan tuo auto pysyy Vaasassa? Poistuuko se sieltä heti asuntomessujen jälkeen?[/quote]
Pohjalaisessa oli muistaakseni juttua että Vaasaan tulisi kaksi tuollaista autoa. Kyllähän siitä jo jotkut viesteli että heti kun messut loppuu, lähtee autotkin. Mutta eiköhän ne ajoon ole hankittu. Siinä sitten taisikin olla Vaasan 2000-luvun uushankinnat ;)
KÄsittääkseni tota oli käytössä K200/201 ja M-sarjalaisissa wiimoissa 80-luvulla.
Katso Aleksin ottama kuva http://aleksik.1g.fi/kuvat/Joukkoliiken ... G_2370.JPG ja
Ja vertaa
Eli K202 :s sa on paljon "modernimpi" sivuakkuna
[quote="JBA-831"]
[quote="B12"]
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.[/quote]Miten kauan tuo auto pysyy Vaasassa? Poistuuko se sieltä heti asuntomessujen jälkeen?[/quote]
Pohjalaisessa oli muistaakseni juttua että Vaasaan tulisi kaksi tuollaista autoa. Kyllähän siitä jo jotkut viesteli että heti kun messut loppuu, lähtee autotkin. Mutta eiköhän ne ajoon ole hankittu. Siinä sitten taisikin olla Vaasan 2000-luvun uushankinnat ;)
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="mrl586"]Syyskuu 2008:
lisätään kalenteriin myöhemmin[/quote]Laitetaanpa linkki tuohon syyskuun tapahtumaan: http://www.paikallisliikenneliitto.com/plpaivat/
Onko sivuston käyttäjillä tarkempaa tietoa tapahtumaan kuuluvan näyttelyn avaamis- ja sulkemisajankohdista? Milloin näyttely päättyy torstaina? Entä milloin näyttelyä voi katsoa perjantaina?
lisätään kalenteriin myöhemmin[/quote]Laitetaanpa linkki tuohon syyskuun tapahtumaan: http://www.paikallisliikenneliitto.com/plpaivat/
Onko sivuston käyttäjillä tarkempaa tietoa tapahtumaan kuuluvan näyttelyn avaamis- ja sulkemisajankohdista? Milloin näyttely päättyy torstaina? Entä milloin näyttelyä voi katsoa perjantaina?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="B12"]
[quote="JBA-831"]
[quote="B12"]
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.[/quote]Miten kauan tuo auto pysyy Vaasassa? Poistuuko se sieltä heti asuntomessujen jälkeen?[/quote]
Pohjalaisessa oli muistaakseni juttua että Vaasaan tulisi kaksi tuollaista autoa. Kyllähän siitä jo jotkut viesteli että heti kun messut loppuu, lähtee autotkin. Mutta eiköhän ne ajoon ole hankittu. Siinä sitten taisikin olla Vaasan 2000-luvun uushankinnat ;) [/quote]Vaasan paikallisliikenne voisi vaihtaa nämä autot hieman vanhempiin esim. näihin autoihin.
[quote="JBA-831"]
[quote="B12"]
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.[/quote]Miten kauan tuo auto pysyy Vaasassa? Poistuuko se sieltä heti asuntomessujen jälkeen?[/quote]
Pohjalaisessa oli muistaakseni juttua että Vaasaan tulisi kaksi tuollaista autoa. Kyllähän siitä jo jotkut viesteli että heti kun messut loppuu, lähtee autotkin. Mutta eiköhän ne ajoon ole hankittu. Siinä sitten taisikin olla Vaasan 2000-luvun uushankinnat ;) [/quote]Vaasan paikallisliikenne voisi vaihtaa nämä autot hieman vanhempiin esim. näihin autoihin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Vuoden 2008 linja-autotapahtumia
[quote="B12"]
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.[/quote]Oliko tämä auto pidempää vai lyhyempää mallia? Entä, millainen moottori tässä on? Entä, onko vaihdelaatikko samaa mallia kuin K202L-laatikoihin saatavilla oleva nelivaihteinen laatikko?
Kolmas epäonnistuja oli toinen Irisbusin tuote, eli Crossway LE. Malli on täysin epäkäytännöllinen kaupunkiliikenteeseen. Perälle mennessä, joutuu todella kumartumaan , että takapenkille pystyy kapuamaan. Stop-nappuloita oli todella kitsaasti, ja hektiseen kaupunkiliikenteeseen tällä autolla ei ole mitään asiaa.[/quote]Oliko tämä auto pidempää vai lyhyempää mallia? Entä, millainen moottori tässä on? Entä, onko vaihdelaatikko samaa mallia kuin K202L-laatikoihin saatavilla oleva nelivaihteinen laatikko?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria