Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.

Huhu: Autot muuttavat Tampereelle

Tähän alueella muuta asiaa Wiima K202L:stä.
utelias
Member
Posts: 212
Joined: 04 Dec 2005, 19:21

Post by utelias »

[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Eipä kuule niillä sun matalawiimapurkeillas kovin pitkälle pötkittäis viikonloppuöinä Tampereella. Ihan tuulilasikuormiakin on tuohon aikaan ajeltu teli- ja nivelkalustolla.[/quote]Mihin aikaan tuollaisia tuulilasikuormia on ollut?[/quote]

Mihin aikaan yölinjoja ajetaan?
Ei kysyvä tieltä eksy
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="utelias"]Mihin aikaan yölinjoja ajetaan?[/quote]TKL:n määritelmän mukaan yölinjoja ovat klo 24 ja 4.40 välillä ajettavat vuorot.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Kabus TG-6L
Member
Posts: 136
Joined: 13 Dec 2005, 19:13

Post by Kabus TG-6L »

[quote="mrl586"]TKL:n määritelmän mukaan yölinjoja ovat klo 24 ja 4.40 välillä ajettavat vuorot.[/quote]

Moi :P

Erään täysin eri foorumikirjoittajan aiempaa kirjoitusta eräässä toisessa threadissa lainatakseni:
TUO ON VAIN MÄÄRITELMÄ :wink:

(yllä oleva oli tarkoitettu perjantai-illan kevennykseksi)
B12
Senior Member
Posts: 280
Joined: 29 Apr 2005, 21:35

Post by B12 »

[quote="mrl586"]Tämän lisäksi pitää muistaa, että tukholmalaiset K202L-laatikot ovat paljon ehjempiä kuin Connexin Tampereen yksikön korkealattiaiset laatikko-Wiimat.[/quote]

Tämä väite perustuu mihin...?

Romutrokari ylistänyt autojen kuntoa, ettei ne jäisi heidän riesakseen?
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B12"][quote="mrl586"]Tämän lisäksi pitää muistaa, että tukholmalaiset K202L-laatikot ovat paljon ehjempiä kuin Connexin Tampereen yksikön korkealattiaiset laatikko-Wiimat.[/quote]Tämä väite perustuu mihin...?[/quote]Väite perustuu allekirjoittaneen omiin havaintoihin sekä kansainvälisestä tietoverkosta löytyviin julkisiin mediatiedostoihin.
[quote="B12"]Romutrokari ylistänyt autojen kuntoa, ettei ne jäisi heidän riesakseen?[/quote]En ole nähnyt ko. autoja myynnissä tämän forumin lisäksi missään muulla netissä, joten romutrokari ei ole voinut ylistää näiden autojen kuntoa. Itse asiassa epäilen vahvasti, että tämä autosarja on siirtynyt Connexilta suoraan uudelle omistajalle.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="mrl586"]...pitää muistaa, että tukholmalaiset K202L-laatikot ovat paljon ehjempiä kuin Connexin Tampereen yksikön korkealattiaiset laatikko-Wiimat.[/quote]Tämä Bussmicken sivuilta löytyvä vuoden vanha kuva kertoo kyllä mielestäni aivan jotain muuta. Kylkikin on vähän rutussa.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"][quote="mrl586"]...pitää muistaa, että tukholmalaiset K202L-laatikot ovat paljon ehjempiä kuin Connexin Tampereen yksikön korkealattiaiset laatikko-Wiimat.[/quote]Tämä Bussmicken sivuilta löytyvä vuoden vanha kuva kertoo kyllä mielestäni aivan jotain muuta. Kylkikin on vähän rutussa.[/quote]Lähes kaikkien Tampereen Connexin laatikko-Wiimojen kylki on rutussa enemmän kuin kuvan auton. Kuvaushetken jälkeen kuvan auton kylki on korjattu erinomaiseen kuntoon.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B12
Senior Member
Posts: 280
Joined: 29 Apr 2005, 21:35

Post by B12 »

[quote="mrl586"]Lähes kaikkien Tampereen Connexin laatikko-Wiimojen kylki on rutussa enemmän kuin kuvan auton. Kuvaushetken jälkeen kuvan auton kylki on korjattu erinomaiseen kuntoon.[/quote]

Ahaa, saisko tuosta autosta sitten varaosapeltiä Lastusen laatikoihin? :roll:
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B12"][quote="mrl586"]Lähes kaikkien Tampereen Connexin laatikko-Wiimojen kylki on rutussa enemmän kuin kuvan auton. Kuvaushetken jälkeen kuvan auton kylki on korjattu erinomaiseen kuntoon.[/quote]Ahaa, saisko tuosta autosta sitten varaosapeltiä Lastusen laatikoihin? :roll:[/quote]Ei saa, mutta Lastusen korkealattiaisista autoista varmaankin saa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="utelias"]Länsilinjat 19 on N113CLB-LG, siinä ei ole A-kirjainta mallimerkinnässä.[/quote]Hmm... Länsilinjat 19:n mallimerkinnässä (N113CLB62AA-LG) on ainakin kaksi A-kirjainta
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
utelias
Member
Posts: 212
Joined: 04 Dec 2005, 19:21

Post by utelias »

[quote="mrl586"][quote="utelias"]Länsilinjat 19 on N113CLB-LG, siinä ei ole A-kirjainta mallimerkinnässä.[/quote]Hmm... Länsilinjat 19:n mallimerkinnässä (N113CLB62AA-LG) on ainakin kaksi A-kirjainta[/quote]

Tarkoittaako jompikumpi A-kirjaimista että auton alusta on nivelmallinen?
Ei kysyvä tieltä eksy
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

SL-punaisten K202L:ien siirtoa Tampereelle voidaan perustella myös sillä, että TKL:n nykyinen liikennelupa ei ole enää kovin montaa vuotta voimassa. Liikenneluvan voimassaoloajan päättyminen voi tuoda Tampereellekin kilpailutetun liikenteen. Jos Tampereen sisäisen liikenteen linjoja aletaan kilpailuttamaan, voidaan Tampereellakin nähdä jälleen K202L-laatikoita...
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B12"]Lähtökohtia kalustoa valittaessa on hyvä pitää mielessä
a) ovitus: autot ovat yhteistariffissa ja täydentävät linjan 28 vuorotarjontaa tai jopa kilpailevat samoista matkustajista.
b) pituus ja kapasiteetti: 42 paikkaa on miltei minimivaatimus Teiskon liikenteeseen kohdasta a johtuen. Matkustaja, joka on menossa Sorilan tai jopa Kämmenniemen ohitse, arvostaa mieluusti istumapaikkaa ja koko matkan ajan[/quote]Mistä lähteestä B12 on keksinyt kyseisen minimivaatimuksen?
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="mrl586"][quote="B12"]Lähtökohtia kalustoa valittaessa on hyvä pitää mielessä
a) ovitus: autot ovat yhteistariffissa ja täydentävät linjan 28 vuorotarjontaa tai jopa kilpailevat samoista matkustajista.
b) pituus ja kapasiteetti: 42 paikkaa on miltei minimivaatimus Teiskon liikenteeseen kohdasta a johtuen. Matkustaja, joka on menossa Sorilan tai jopa Kämmenniemen ohitse, arvostaa mieluusti istumapaikkaa ja koko matkan ajan[/quote]Mistä lähteestä B12 on keksinyt kyseisen minimivaatimuksen?[/quote]Lähes kaikissa YTV:n tarjouspyynnöissä näyttäisi olevan nykyisin 43 istumapaikan vaatimus, joten B12 on luultavasti keksinyt tuon paikkavaatimuksen noista tarjouspyynnöistä.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="mrl586"][quote="mrl586"][quote="B12"]Lähtökohtia kalustoa valittaessa on hyvä pitää mielessä
a) ovitus: autot ovat yhteistariffissa ja täydentävät linjan 28 vuorotarjontaa tai jopa kilpailevat samoista matkustajista.
b) pituus ja kapasiteetti: 42 paikkaa on miltei minimivaatimus Teiskon liikenteeseen kohdasta a johtuen. Matkustaja, joka on menossa Sorilan tai jopa Kämmenniemen ohitse, arvostaa mieluusti istumapaikkaa ja koko matkan ajan[/quote]Mistä lähteestä B12 on keksinyt kyseisen minimivaatimuksen?[/quote]Lähes kaikissa YTV:n tarjouspyynnöissä näyttäisi olevan nykyisin 43 istumapaikan vaatimus, joten B12 on luultavasti keksinyt tuon paikkavaatimuksen noista tarjouspyynnöistä.[/quote]Ei ole. 42 paikkaa tulee ennemmin siitä, (tämäkin on jo sanottu varmaan miljoona kertaa :roll: ) että Teiskon liikenteessä istumapaikka on huomattavasti arvostetumpi kuin seisomapaikka. Tästä syystä ko. suunnalle liikennöivissä linja-autoissa on syytä olla mahdollisimman paljon istumapaikkoja. Lastusen Carrus Vega ja Carrus Fifty -malliset autot tarjoavat juuri tätä paljon kaivattua istumakapasiteettia pitkille Teiskon linjoille. Mitkään matalawiimahilavitkuttimet sen sijaan eivät ole ollenkaan näille reiteille soveltuvia autoja, koska niissä on liian vähän istumapaikkoja, liikaa seisomapaikkoja ja niissä ei ole minkäänlaista matkustusmukavuutta puhumattakaan siitä tärinästä ja meluisuudesta, mitkä ovat näiden luokattomien viritelmien perusominaisuuksia.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"]Mitkään matalawiimahilavitkuttimet sen sijaan eivät ole ollenkaan näille reiteille soveltuvia autoja, koska niissä on liian vähän istumapaikkoja, liikaa seisomapaikkoja ja niissä ei ole minkäänlaista matkustusmukavuutta puhumattakaan siitä tärinästä ja meluisuudesta, mitkä ovat näiden luokattomien viritelmien perusominaisuuksia.[/quote]B10LA ei näytä tietävän, kuinka paljon istumapaikkoja on TKL:n vuosien 1991 ja 1992 ostoksissa. B10LA ei ole huomannut myöskään sitä, että TKL:n vuosien 1991 ja 1992 ostoksissa on vähemmän seisomapaikkoja kuin linjan 90 korkealattiaisissa laatikoissa. Meluisuus on taas epämukavien mahurivolvojen perusominaisuus.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
JBA-831
Senior Member
Posts: 628
Joined: 15 Apr 2005, 17:22

Post by JBA-831 »

[quote="B10LA"]Tästä syystä ko. suunnalle liikennöivissä linja-autoissa on syytä olla mahdollisimman paljon istumapaikkoja.[/quote]Tarkoitatko tällä argumentilla, että ko. suunnan liikenne tulisi ajaa tiheästipenkitetyllä kaksikerrostuplanivelbussilla?
I :heart: SCANIA
B10LA
Member
Posts: 178
Joined: 30 Dec 2005, 12:07

Post by B10LA »

[quote="JBA-831"][quote="B10LA"]Tästä syystä ko. suunnalle liikennöivissä linja-autoissa on syytä olla mahdollisimman paljon istumapaikkoja.[/quote]Tarkoitatko tällä argumentilla, että ko. suunnan liikenne tulisi ajaa tiheästipenkitetyllä kaksikerrostuplanivelbussilla?[/quote] :withstupid
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

RE: Huhuja SL-punaisten K202L-lootien uudesta kodista

Post by mrl586 »

Arvatkaapa, missä nämä SL-punaiset K202L-laatikot liikennöivät nykyään? Vihjeeksi voin kertoa, että näiden autojen nykyisessä kotikaupungissa (eräs suurkaupunki) on huomattavasti enemmän asukkaita kuin Tampereella. Vuoden 2002 väestönlaskennassa tämän kaupungin asukasluku oli yli 5 kertaa Tampereen nykyinen asukasluku.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
JBA-831
Senior Member
Posts: 628
Joined: 15 Apr 2005, 17:22

RE: Huhuja SL-punaisten K202L-lootien uudesta kodista

Post by JBA-831 »

mrl586 wrote: Arvatkaapa, missä nämä SL-punaiset K202L-laatikot liikennöivät nykyään? Vihjeeksi voin kertoa, että näiden autojen nykyisessä kotikaupungissa (eräs suurkaupunki) on huomattavasti enemmän asukkaita kuin Tampereella. Vuoden 2002 väestönlaskennassa tämän kaupungin asukasluku oli yli 5 kertaa Tampereen nykyinen asukasluku.
Mää taian tietää tähän vastauksen, mutta annetaanpa muillekin mahdollisuus vastata.
I :heart: SCANIA
Post Reply