Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Ovijärjestys
Ovijärjestys
Mikä on paras ovijärjestys paikallisliikenteen linja-autoon? Muista perustella vastauksesi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B58"]Vaihtoehto numero 1[/quote]Miksi vaihtoehto 1 on mielestäsi paras ovitusratkaisu?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
Miksi myös vaihtoehto 1-2-0 puuttuu täysin? Kyseinen ovijärjestelmä on kuitenkin yksi suosituimmista maassamme tällä hetkellä käytettävistä ovisysteemeistä. Maassamme on Kabus'ien lisäksi paljon muitakin paikkuribusseja, joissa käytetään yksilehtisen etuoven kaverina kaksilehtistä keskiovea.
Tällä ratkaisulla on mahdollista rauhoittaa auton takaosaa vaikkapa paria pysäkinväliä pidemmän matkan kulkevia varten. Tämä on aivan luonnollinen seuraamus sille, että takaovi jätetään tarkoituksella autoista pois. Tällöin auton takaosaston läpikulkuliikenne loistaa poissaolollaan, ja perällä matkustavat saavat paremman matkustusrauhan.
Ihmeellisesti valittu nuo äänestyksen vaihtoehdot, kun tuollainenkin merkittävää osaa kotomaisesta paikkurikalustosta edustava vaihtoehto on lipsahtanut pois :?:
Tällä ratkaisulla on mahdollista rauhoittaa auton takaosaa vaikkapa paria pysäkinväliä pidemmän matkan kulkevia varten. Tämä on aivan luonnollinen seuraamus sille, että takaovi jätetään tarkoituksella autoista pois. Tällöin auton takaosaston läpikulkuliikenne loistaa poissaolollaan, ja perällä matkustavat saavat paremman matkustusrauhan.
Ihmeellisesti valittu nuo äänestyksen vaihtoehdot, kun tuollainenkin merkittävää osaa kotomaisesta paikkurikalustosta edustava vaihtoehto on lipsahtanut pois :?:
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
[quote="B58"]Lisäksi tässä äänestyksessä EI ole huomioitu teli / nivelbusseja[/quote]Katso äänestyslomakkeen kysymystä, siellä lukee aivan selvästi sana 2-akselinen. Missä teli- ja/tai nivelbussissa on vain kaksi akselia?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="B58"]Lisäksi tässä äänestyksessä EI ole huomioitu teli / nivelbusseja[/quote]Katso äänestyslomakkeen kysymystä, siellä lukee aivan selvästi sana 2-akselinen. Missä teli- ja/tai nivelbussissa on vain kaksi akselia?[/quote]
JOo mutta tässä olisi yhtähyvin voitu huomioida telija nivellinja-autot, ettei niillekin tarvtse perustaa omaa aihetta :blob6:
JOo mutta tässä olisi yhtähyvin voitu huomioida telija nivellinja-autot, ettei niillekin tarvtse perustaa omaa aihetta :blob6:
[quote="utelias"]0-0-1 puuttuu?[/quote]Miksi tämä uteliaan ehdotus pitäisi lisätä äänestykseen? Mitä etua tuosta ovijärjestyksestä on autossa, jossa kuljettaja rahastaa?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
[quote="utelias"][quote="Tiedottaja"][quote="B58"]Huom! 2+2+0 puuttuu[/quote]Ei puutu enää[/quote]
0-0-1 puuttuu?[/quote]
No miks vitussa sellainen ovijärkkä pitäis olla. Kerrohan yksikin linjaliikenteessä oleva bussi, jossa on tuollainen ovijärjestys.
yhtä hyvin tässä voisi inttää, että missä on 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 ovijärjestys, eli joka penkkiriville oma ovi
0-0-1 puuttuu?[/quote]
No miks vitussa sellainen ovijärkkä pitäis olla. Kerrohan yksikin linjaliikenteessä oleva bussi, jossa on tuollainen ovijärjestys.
yhtä hyvin tässä voisi inttää, että missä on 1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1+1 ovijärjestys, eli joka penkkiriville oma ovi
[quote="Kabus TG-6L"]Hmm...Missään ei taidettu kertoa, että äänestys koskisi vain kuljettajarahastettavia autoja :?[/quote]Ei kerrottu, mutta tiedät varmaankin hyvin, että paikallisliikenteen linja-autoissa ei ole nykyisin kuljettajan lisäksi muita rahastajia.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Ovijärjestys
[quote="mrl586"]Mikä on paras ovijärjestys paikallisliikenteen linja-autoon? Muista perustella vastauksesi.[/quote]Itse äänestin vaihtoehtoa 2+2+1. Mielestäni kyseinen ovijärjestys on paras mm. seuraavista syistä:
- takaovi helpottaa takapenkiltä poistumista
- edessä olevat kaksi ovea nopeuttavat rahastamista
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Ovijärjestys
[quote="mrl586"][quote="mrl586"]Mikä on paras ovijärjestys paikallisliikenteen linja-autoon? Muista perustella vastauksesi.[/quote]Itse äänestin vaihtoehtoa 2+2+1. Mielestäni kyseinen ovijärjestys on paras mm. seuraavista syistä:
Missä mielessä 2 lehtinen etuovi on nopeampi rahastaa kuin 1? eihän kulettaja ehdi hoiteleen kuin 1 asiakkaan kerrallaan??
- takaovi helpottaa takapenkiltä poistumista
- edessä olevat kaksi ovea nopeuttavat rahastamista
Missä mielessä 2 lehtinen etuovi on nopeampi rahastaa kuin 1? eihän kulettaja ehdi hoiteleen kuin 1 asiakkaan kerrallaan??
Re: Ovijärjestys
[quote="B58"][quote="mrl586"]Itse äänestin vaihtoehtoa 2+2+1. Mielestäni kyseinen ovijärjestys on paras mm. seuraavista syistä:
- takaovi helpottaa takapenkiltä poistumista
- edessä olevat kaksi ovea nopeuttavat rahastamista
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria