Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Länsilinjat #19 (Osa I)
LL 19 ei ollut tänään linjalla klo
16.00 - 17.00.
16.00 - 17.00.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="runxxor"]En ole nähnyt LL #19 linjalla aikoihin, ainakaan reiluun vuoteen.[/quote]Siinä tapauksessa olet kulkenut koko vuoden silmät kiinni tai sitten sinulla on yhtä tummat aurinkolasit kuin tällä hymiöllä 8)
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Onko kenelläkään tämän forumin käyttäjällä tietoa tämän auton nykyisestä vakiosijoituksesta?[/quote]Vastaan vaihteeksi itselleni. Länsilinjat 19 ei ole tänä kesänä aktiivisessa linjaliikennekäytössä.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
[quote="mrl586"][quote="mrl586"]Onko kenelläkään tämän forumin käyttäjällä tietoa tämän auton nykyisestä vakiosijoituksesta?[/quote]Vastaan vaihteeksi itselleni. Länsilinjat 19 ei ole tänä kesänä aktiivisessa linjaliikennekäytössä.[/quote]
Moi!
Onko tuo numero 19 kenties niin perusteellisen hyvä auto, että sitä ei kertakaikkiaan RAASKITA käyttää kesällä, vaan sitä säästellään runsaammin kansoitettuihin kouluajan vuoroihin? Vai mikä lienee syynä, ettei sitä käytetä ajossa. Onhan se sentään matala toisin kuin jossain viestissä mainitut keppi-Wiimat...
Moi!
Onko tuo numero 19 kenties niin perusteellisen hyvä auto, että sitä ei kertakaikkiaan RAASKITA käyttää kesällä, vaan sitä säästellään runsaammin kansoitettuihin kouluajan vuoroihin? Vai mikä lienee syynä, ettei sitä käytetä ajossa. Onhan se sentään matala toisin kuin jossain viestissä mainitut keppi-Wiimat...
[quote="Kabus TG-6L"]Onko tuo numero 19 kenties niin perusteellisen hyvä auto, että sitä ei kertakaikkiaan RAASKITA käyttää kesällä, vaan sitä säästellään runsaammin kansoitettuihin kouluajan vuoroihin? Vai mikä lienee syynä, ettei sitä käytetä ajossa. Onhan se sentään matala toisin kuin jossain viestissä mainitut keppi-Wiimat...[/quote]Tämän forumin käyttäjistä nimimerkki sputter osaa vastata tähän kysymykseen parhaiten. Ehkä rikkinäinen elektroninen etulinjakilpi on syynä siihen miksi se ei ole ajossa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
[quote="mrl586"]Ehkä rikkinäinen elektroninen etulinjakilpi on syynä siihen miksi se ei ole ajossa.[/quote]
Mikäli auto linjakilpeä lukuunottamatta olisi erinomainen tai jotenkin poikkeuksellisen hyvä, sitä ei varmasti minkään linjakilpivian takia seisotettaisi varikolla kuukausitolkulla. Ei ainakaan meidän Konsernissa...
Tuntuisi älyttömyydeltä tuollainen toiminta. Kaikki siis viittaa kuin viittaakin siihen, että auton järkevät käyttövuodet alkavat olla takanapäin, eikä siinä muutenkaan ole mitään poikkeavan erinomaista ominaisuutta (koskaan kenties ollutkaan).
Ps. Perustelut kommentteihini sisältyvät kahteen lyhyeen yllä olevaan kappaleeseen :!:
Mikäli auto linjakilpeä lukuunottamatta olisi erinomainen tai jotenkin poikkeuksellisen hyvä, sitä ei varmasti minkään linjakilpivian takia seisotettaisi varikolla kuukausitolkulla. Ei ainakaan meidän Konsernissa...
Tuntuisi älyttömyydeltä tuollainen toiminta. Kaikki siis viittaa kuin viittaakin siihen, että auton järkevät käyttövuodet alkavat olla takanapäin, eikä siinä muutenkaan ole mitään poikkeavan erinomaista ominaisuutta (koskaan kenties ollutkaan).
Ps. Perustelut kommentteihini sisältyvät kahteen lyhyeen yllä olevaan kappaleeseen :!:
[quote="Kabus TG-6L"][quote="mrl586"]Ehkä rikkinäinen elektroninen etulinjakilpi on syynä siihen miksi se ei ole ajossa.[/quote]Mikäli auto linjakilpeä lukuunottamatta olisi erinomainen tai jotenkin poikkeuksellisen hyvä, sitä ei varmasti minkään linjakilpivian takia seisotettaisi varikolla kuukausitolkulla. Ei ainakaan meidän Konsernissa...[/quote]Kyseinen auto on liikkunut rikkinäisen linjakilven kanssa noin puoli vuotta. Kesäaikataulukauden aikana auto on vihdoin otettu linjakilpiremonttiin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="Kabus TG-6L"]Kaikki siis viittaa kuin viittaakin siihen, että auton järkevät käyttövuodet alkavat olla takanapäin, eikä siinä muutenkaan ole mitään poikkeavan erinomaista ominaisuutta (koskaan kenties ollutkaan).[/quote]Elektroninen linjakilpi ei ole kovin halpa tavara, joten perustelusi auton käyttövuosista hieman ontuvat. Auton järkevien käyttövuosien määrä tulee varmasti kasvamaan sitten kun olen lähettänyt Länsilinjoille ehdotuksen auton uudesta tehtävästä.
PS. Onko Kabussilla tietoa elektronisen linjakilven arvosta?
PS. Onko Kabussilla tietoa elektronisen linjakilven arvosta?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
Terves vielä.
Elektronisia linjakilpiä on moneen eri tekniikkaan perustuvia. Uusimmat LED-tekniikalla toteutetut ovat niistä käytännössä yksinkertaisimpia, koska mitään liikkuvia osia tai nestekidepaneeleita ei tarvita. Samasta syystä myös niiden hankintahinta on edullisempi kuin johonkin vanhempaan helmitaulutekniikkaa sisältävään kilpeen.
Hinnoistakin on kyllä minulla tietoa ja käsitystä, mutta koska ne ovat usein ostajan ja myyjän välisiä neuvottelutuloksia, en lähde niitä tässä nyt tarkemmin selostamaan. Totean vain, että hankintahintaan vaikuttaa mm. hankittavien kilpien kokonaislukumäärä, kilpien malli, sekä kilpien koko. Yhden kilven ostaja voi maksaa vaikkapa tuollaisesta helmitaulusta huomattavan kalliin hinnan verrattuna suureen asiakkaaseen, joka hankkii esimerkiksi 20 samanlaista.
Toistan vielä aiemmin kirjoittamani asian: On erittäin hullunkurista, että matalalattiainen (muka loistava) linja-auto makaa korjaamolla kuukausikaupalla vain rikkinäisen linjakilven vuoksi. Etenkin, kun kyseiseen liikenteeseen ei ole asettaa muita matalalattiaisia vara-autoksi :evil:
Elektronisia linjakilpiä on moneen eri tekniikkaan perustuvia. Uusimmat LED-tekniikalla toteutetut ovat niistä käytännössä yksinkertaisimpia, koska mitään liikkuvia osia tai nestekidepaneeleita ei tarvita. Samasta syystä myös niiden hankintahinta on edullisempi kuin johonkin vanhempaan helmitaulutekniikkaa sisältävään kilpeen.
Hinnoistakin on kyllä minulla tietoa ja käsitystä, mutta koska ne ovat usein ostajan ja myyjän välisiä neuvottelutuloksia, en lähde niitä tässä nyt tarkemmin selostamaan. Totean vain, että hankintahintaan vaikuttaa mm. hankittavien kilpien kokonaislukumäärä, kilpien malli, sekä kilpien koko. Yhden kilven ostaja voi maksaa vaikkapa tuollaisesta helmitaulusta huomattavan kalliin hinnan verrattuna suureen asiakkaaseen, joka hankkii esimerkiksi 20 samanlaista.
Toistan vielä aiemmin kirjoittamani asian: On erittäin hullunkurista, että matalalattiainen (muka loistava) linja-auto makaa korjaamolla kuukausikaupalla vain rikkinäisen linjakilven vuoksi. Etenkin, kun kyseiseen liikenteeseen ei ole asettaa muita matalalattiaisia vara-autoksi :evil:
[quote="Kabus TG-6L"]Toistan vielä aiemmin kirjoittamani asian: On erittäin hullunkurista, että matalalattiainen (muka loistava) linja-auto makaa korjaamolla kuukausikaupalla vain rikkinäisen linjakilven vuoksi. Etenkin, kun kyseiseen liikenteeseen ei ole asettaa muita matalalattiaisia vara-autoksi :evil:[/quote]Linjan 50 vakiokalusto koostuu Osuuspankki-teipatuista autoista. Tälläisiä autoja Länsilinjoilla on yhteensä 5 kpl. Länsilinjojen auton 19 lisäksi linjalla 50 on kolme matalalattiaista mersua sekä yksi puolimatala mersu. Kun tehdään pieni laskutoimitus, huomataan, että osa linjan 50 vakiokalustosta seisoo varikon pihalla kesäisin. Laskutoimitukseen liittyvä aikatauludata löytyy Länsilinjojen kotisivulta.
Kalustolista LL:n matalalattiabusseista:
http://www.phpbbserver.com/k202/viewtop ... =k202#1436.
Kalustolista LL:n matalalattiabusseista:
http://www.phpbbserver.com/k202/viewtop ... =k202#1436.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Linjan 50 vakiokalusto koostuu Osuuspankki-teipatuista autoista. Tälläisiä autoja Länsilinjoilla on yhteensä 5 kpl. Länsilinjojen auton 19 lisäksi linjalla 50 on kolme matalalattiaista mersua sekä yksi puolimatala mersu. Kun tehdään pieni laskutoimitus, huomataan, että osa linjan 50 vakiokalustosta seisoo varikon pihalla kesäisin. Laskutoimitukseen liittyvä aikatauludata löytyy Länsilinjojen kotisivulta.[/quote]
Miksi LL19 seisoo kesällä eikä joku mersuista? Onko mersut laadukkaampia kuin LL19?
Miksi LL19 seisoo kesällä eikä joku mersuista? Onko mersut laadukkaampia kuin LL19?
Ei kysyvä tieltä eksy
[quote="Kabus TG-6L"]On erittäin hullunkurista, että matalalattiainen (muka loistava) linja-auto makaa korjaamolla kuukausikaupalla vain rikkinäisen linjakilven vuoksi.[/quote]On hyvin mahdollista, että linjakilpiremontti ei ole ainoa korjaamolla makaamisen syy: viime talvena auto 19 ajeli niin ahkerasti, että se ei ehtinyt käymään missään pitempiaikaisessa remontissa. Tuohon autoon ei ole tehty vielä minkäänlaista peruskorjausta, joten pitkä kesäseisokki voi johtua siitäkin.
I :heart: SCANIA
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
[quote="JBA-831"]Tuohon autoon ei ole tehty vielä minkäänlaista peruskorjausta[/quote]
Joo. Ja se todella näkyy tuossa autossa. Ainakin valokuvien perusteella tuo näyttää todella nuhjuiselta sekä sisältä että ulkoa. Epäilenpä, että sille ei nytkään tehdä mitään varsinaista peruskorjausta, vaan "tekohengitetään" sitä jotta se jaksaisi vielä edes muutaman kuukauden aktiiviajossa. Tuon ikäisen auton liikenteestä poisto alkaa kuitenkin olla käsillä ennen pitkää. Peruskorjaus kun tulisi huomattavasti kalliimmaksi, mikä auton käypä arvo on :(
Joo. Ja se todella näkyy tuossa autossa. Ainakin valokuvien perusteella tuo näyttää todella nuhjuiselta sekä sisältä että ulkoa. Epäilenpä, että sille ei nytkään tehdä mitään varsinaista peruskorjausta, vaan "tekohengitetään" sitä jotta se jaksaisi vielä edes muutaman kuukauden aktiiviajossa. Tuon ikäisen auton liikenteestä poisto alkaa kuitenkin olla käsillä ennen pitkää. Peruskorjaus kun tulisi huomattavasti kalliimmaksi, mikä auton käypä arvo on :(
[quote="Kabus TG-6L"]Epäilenpä, että sille ei nytkään tehdä mitään varsinaista peruskorjausta, vaan "tekohengitetään" sitä jotta se jaksaisi vielä edes muutaman kuukauden aktiiviajossa.[/quote]Alustan osalta auto tuntuu olevan ulkoasuaan paremmassa kunnossa. Esimerkiksi Scania DSC1124EDC-moottori suorastaan kehrää.
[quote="Kabus TG-6L"]Tuon ikäisen auton liikenteestä poisto alkaa kuitenkin olla käsillä ennen pitkää.[/quote]Nykyisellä uusien autojen hankinta-aikataululla tuohon kuluu aikaa vielä monta vuotta.
[quote="Kabus TG-6L"]Tuon ikäisen auton liikenteestä poisto alkaa kuitenkin olla käsillä ennen pitkää.[/quote]Nykyisellä uusien autojen hankinta-aikataululla tuohon kuluu aikaa vielä monta vuotta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Onko LL 19 ollut jo jollain linjalla linjakilpiremontin jälkeen?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Länsilinjat 19 oli tänään iltapäivällä auton 61 vieressä Länsilinjojen Sarankulman varikolla.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Onko LL 19 ollut jo jollain linjalla linjakilpiremontin jälkeen?[/quote]LL 19 tänään linjalla 50. Auton etulinjakilpi ei ollut vielä täysin kunnossa, mutta parannusta kevään tilanteeseen oli silti havaittavissa. Auto kiilteli tänään Hämeenkadulla niin kuin sininen jalokivi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
LL 19 tänään noin kello 10:00 linjalla 85.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Onko talviaikataulukauden ensimmäisen viikon kalustosijoituksissa havaittavissa jotain säännöllisyyttä LYP-652:n osalta?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria