Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Lahti 402 -korin heikkoudet
[quote="B10LA"][quote="mrl586"]Carruksen tuotteet ovat yleensä paljon lämpimämpiä kuin Scalat. Muutamana ensimmäisenä tuotantovuotena tehdyt Carrus City L:t ovat tosin hieman viileitä.[/quote] Tämäkin on pelkästään sinun oma mielipide. Et lainkaan pysty todistamaan väitteitäsi faktatiedoilla.[/quote]Pystynpäs. Lahden Autokorin ensimmäisiin matalalattiakoreihin on tehty huomattavia lämpöeristekorjauksia. Carruksen tuotteisiin vastaavia korjauksia ei tietääkseni ole tehty.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B10LA"]Sekin tuli vielä mieleen, että pk-seudulla on perin outo tapa "korjata" tätä "vettä ikkunan välissä" -ongelmaa (tai olettaisin että kyse on tämän ongelman korjaamisesta). Ratkaisuna on liian usein tuplaikkunan uloimman lasin rikkominen reunoja myöten, mistä seuraa - varsinkin Scalojen osalta - se, että kyljessä on yksi erittäin tökerö ja ruma kohta. Myös erilaisia amatöörimäisiä teippiratkaisuja on käytetty.[/quote]Tuo ei lisää yhtään Scalan rumuutta, sillä Scala on jo muutenkin liian ruma.
t. laatikkomuotoilun kannattaja
t. laatikkomuotoilun kannattaja
I :heart: SCANIA
Miten auton alustamalli vaikuttaa ikkunoiden kosteusongelmaan?mrl586 wrote:Olet väärässä, sillä joitakin korimalleja on saanut vain yhden merkin alustoilla. Et myöskään huomioinut sitä, että korien laatu vaihtelee tuotantokauden aikana.
Vuoden -93 Volvo B10BLE/Carrus City-L:t ovat lämpöisiä myös kovilla pakkasilla.Muutamana ensimmäisenä tuotantovuotena tehdyt Carrus City L:t ovat tosin hieman viileitä.
Ei kysyvä tieltä eksy
[quote="utelias"][quote="mrl586"]Muutamana ensimmäisenä tuotantovuotena tehdyt Carrus City L:t ovat tosin hieman viileitä.[/quote]Vuoden -93 Volvo B10BLE/Carrus City-L:t ovat lämpöisiä myös kovilla pakkasilla.[/quote]Jep, näissä on selvästi lämpimämpää kuin samanlaiselle alustalle rakennetuissa Lahti 402 -busseissa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="utelias"]Miten auton alustamalli vaikuttaa ikkunoiden kosteusongelmaan?[/quote]Tähän peräisin minäkin vastausta mrl586:lta.
[quote="mrl586"]TKL:n Ajokki City -korisissa (2-aks.) Volvoissa on ainakin esiintynyt vastaavaa ilmiötä. [/quote]Erityisesti tämä väite ihmetyttää, sillä onhan ajokin city -koria tehty myös scanian alustoille. Väitätkö mrl586 siis, että Aj City Scaniat ovat ikkunoiden osalta vastaavan korimallin Volvoja tiiviimpiä :?:
Ja jos väität, niin kertoisitko samalla mikä logiikka tässä väitteessä on?
[quote="mrl586"]TKL:n Ajokki City -korisissa (2-aks.) Volvoissa on ainakin esiintynyt vastaavaa ilmiötä. [/quote]Erityisesti tämä väite ihmetyttää, sillä onhan ajokin city -koria tehty myös scanian alustoille. Väitätkö mrl586 siis, että Aj City Scaniat ovat ikkunoiden osalta vastaavan korimallin Volvoja tiiviimpiä :?:
Ja jos väität, niin kertoisitko samalla mikä logiikka tässä väitteessä on?
[quote="B10LA"][quote="mrl586"]TKL:n Ajokki City -korisissa (2-aks.) Volvoissa on ainakin esiintynyt vastaavaa ilmiötä. [/quote]Erityisesti tämä väite ihmetyttää, sillä onhan ajokin city -koria tehty myös scanian alustoille. Väitätkö mrl586 siis, että Aj City Scaniat ovat ikkunoiden osalta vastaavan korimallin Volvoja tiiviimpiä :?:
Ja jos väität, niin kertoisitko samalla mikä logiikka tässä väitteessä on?[/quote]Lue aiheen viestit huolellisesti. Tässä lainauksessa olennaisin tieto:[quote="mrl586"]Et myöskään huomioinut sitä, että korien laatu vaihtelee tuotantokauden aikana.[/quote]Jos korit valmistettaisiin kokonaan koneellisesti, niin silloin ei esiintyisi tälläisiä laadunvaihteluja.
Ja jos väität, niin kertoisitko samalla mikä logiikka tässä väitteessä on?[/quote]Lue aiheen viestit huolellisesti. Tässä lainauksessa olennaisin tieto:[quote="mrl586"]Et myöskään huomioinut sitä, että korien laatu vaihtelee tuotantokauden aikana.[/quote]Jos korit valmistettaisiin kokonaan koneellisesti, niin silloin ei esiintyisi tälläisiä laadunvaihteluja.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Lahti 402 -korin ongelmana näyttäisi olevan kuljettajanaition oven avautuminen tiukoissa käännöksissä. Esimerkiksi tänään TKL:n Nyssestä 234 avautui kuljettajanaition ovi, kun auto kääntyi Keskustorin terminaalialueelta Hämeenkadulle. Ovatko muut havainneet saman ongelman?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Havainto viime viikolta linjalta 23: TKL 217:n tuulilasin ovenpuoleinen puolisko huurustuu kylmän tihkusateen vaikutuksesta niin hyvin, että auto joudutaan ottamaan pois linjalta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
RE: Lahti 402 -korin heikkoudet
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria