Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Mukavimmat bussit
Mukavimmat bussit
Tämä äänestys on erään toisen forumin varjoäänestys...
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Mielestäni #9301 on parempi mm. seuraavista seikoista johtuen:
- Tehokas 10 litrainen dieselmoottori
- Pehmeä jousitus
- Tasaiset kulkuominaisuudet
- Hiljaisuus (#9201 oli hyvin tärisevä ja meluisa)
- Istumaväljyys
- Auton hyvä luotettavuus, myös talviolosuhteissa
P.S. Tuolla oikealla ja virallisemmalla forumilla äänestystilanne on sellainen, että #9301 johtaa äänin 10-2 :)
- Tehokas 10 litrainen dieselmoottori
- Pehmeä jousitus
- Tasaiset kulkuominaisuudet
- Hiljaisuus (#9201 oli hyvin tärisevä ja meluisa)
- Istumaväljyys
- Auton hyvä luotettavuus, myös talviolosuhteissa
P.S. Tuolla oikealla ja virallisemmalla forumilla äänestystilanne on sellainen, että #9301 johtaa äänin 10-2 :)
[quote="B10LA"]Mielestäni #9301 on parempi mm. seuraavista seikoista johtuen:
- Tehokas 10 litrainen dieselmoottori[/quote]9201:n kone on tehokkaampi. 9201:n koneen vääntö parempi kuin 9301:n.
[quote="B10LA"]- Pehmeä jousitus[/quote]9201:n jousitus on riittävän pehmeä. Lisäksi kannattaa muistaa, että auton etuosan jousitusratkaisut ovat tuttuja eräästä saksalaisesta merkistä, joka tunnetaan poikkeuksellisen mukavista turistibusseista.
[quote="B10LA"]- Tasaiset kulkuominaisuudet[/quote]Tässäkin 9201 ottaa voiton.
[quote="B10LA"]- Hiljaisuus (#9201 oli hyvin tärisevä ja meluisa)[/quote]9201 on 90-luvun alun koeautoista hiljaisin. 9201:n eduksi on laskettava myös ilmaiset hieromispalvelut.
[quote="B10LA"]- Istumaväljyys[/quote]9201 :s sä istuimet ovat paljon harvemmassa kuin 9301 :s sä
[quote="B10LA"]- Auton hyvä luotettavuus, myös talviolosuhteissa[/quote]9201:n luotettavuudessa ei ole mitään moittimisen aihetta, mutta 9301 :s sä on.
- Tehokas 10 litrainen dieselmoottori[/quote]9201:n kone on tehokkaampi. 9201:n koneen vääntö parempi kuin 9301:n.
[quote="B10LA"]- Pehmeä jousitus[/quote]9201:n jousitus on riittävän pehmeä. Lisäksi kannattaa muistaa, että auton etuosan jousitusratkaisut ovat tuttuja eräästä saksalaisesta merkistä, joka tunnetaan poikkeuksellisen mukavista turistibusseista.
[quote="B10LA"]- Tasaiset kulkuominaisuudet[/quote]Tässäkin 9201 ottaa voiton.
[quote="B10LA"]- Hiljaisuus (#9201 oli hyvin tärisevä ja meluisa)[/quote]9201 on 90-luvun alun koeautoista hiljaisin. 9201:n eduksi on laskettava myös ilmaiset hieromispalvelut.
[quote="B10LA"]- Istumaväljyys[/quote]9201 :s sä istuimet ovat paljon harvemmassa kuin 9301 :s sä
[quote="B10LA"]- Auton hyvä luotettavuus, myös talviolosuhteissa[/quote]9201:n luotettavuudessa ei ole mitään moittimisen aihetta, mutta 9301 :s sä on.
I :heart: SCANIA
[quote="B10LA"]P.S. Tuolla oikealla ja virallisemmalla forumilla äänestystilanne on sellainen, että #9301 johtaa äänin 10-2 :) [/quote]Huomauttaisin, että kumpikaan näistä forumeista ei ole HelB:n virallinen forum.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="JBA-831"][quote="B10LA"]- Hiljaisuus (#9201 oli hyvin tärisevä ja meluisa)[/quote]9201 on 90-luvun alun koeautoista hiljaisin. 9201:n eduksi on laskettava myös ilmaiset hieromispalvelut.[/quote]N-Scanioiden hiljaisuuden voi huomata hyvin selvästi jossakin sellaisessa paikassa, jossa on paljon busseja samanaikaisesti. Tälläinen paikka on esimerkiksi Helsingissä sijaitseva Rautatientorin linja-autoterminaalialue. Kotelotuupparin (9201) konehuoneesta kuuluu pieni ääni verrattuna 9301:n konehuoneesta lähtevään kovaääniseen melusaasteeseen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
-
- Junior Member
- Posts: 24
- Joined: 17 Oct 2005, 18:12
[quote="utelias"][quote="JBA-831"]9201:n luotettavuudessa ei ole mitään moittimisen aihetta, mutta 9301 :s sä on.[/quote]
Miksi auto sitten seisoi Koskelan varikon pihalla moottori hajalla?[/quote]
Nooh, mikään ei ole ikuista. Vainiohan siitä remppas vissiin kunnon kulkimen. Avattarenihan on juuri 9201:n kone alta kuvattuna. :)
Miksi auto sitten seisoi Koskelan varikon pihalla moottori hajalla?[/quote]
Nooh, mikään ei ole ikuista. Vainiohan siitä remppas vissiin kunnon kulkimen. Avattarenihan on juuri 9201:n kone alta kuvattuna. :)
raba.voittaa.com
[quote="B10LA"]Jos täällä foorumilla äänestys olisi rehellinen, johtaisi #9301 täälläkin, koska moderaattoreilla on enemmän kuin 1 profiili käytössä.[/quote]Niinkö luulet? Vain kahdella moderaattorilla, allekirjoittaneella ja JBA-831:llä, on enemmän kuin yksi profiili käytössä. En ole käyttänyt toista kahdesta äänestäni. Vaikka JBA-831 olisikin käyttänyt molemmat äänensä, se ei silti selitä, miksi 9201 otti jälleen voiton Volvon nenän edestä.
[quote="B10LA"]Joten ei ole mitään epäselvyyttä yleisestä mielipiteestä: #9301 on parempi.[/quote]B10LA:lle on ainakin epäselvää, mikä on yleinen mielipide ja kumpi on parempi.
[quote="B10LA"]Joten ei ole mitään epäselvyyttä yleisestä mielipiteestä: #9301 on parempi.[/quote]B10LA:lle on ainakin epäselvää, mikä on yleinen mielipide ja kumpi on parempi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Vaikka JBA-831 olisikin käyttänyt molemmat äänensä, se ei silti selitä, miksi 9201 otti jälleen voiton Volvon nenän edestä.[/quote]
Jos JBA-831 on olisi käyttänyt vain yhden äänen, kuten oikeissa äänestyksissä on tapana, olisivat 9201 ja 9301 tällä hetkellä tasoissa. Joten voidaan tehdä johtopäätös että 9201 ei 9301 :s tä parempi.
[quote="mrl586"]
B10LA:lle on ainakin epäselvää, mikä on yleinen mielipide ja kumpi on parempi.[/quote]
Mikä on yleinen mielipide ja miten se määritellään?
Jos JBA-831 on olisi käyttänyt vain yhden äänen, kuten oikeissa äänestyksissä on tapana, olisivat 9201 ja 9301 tällä hetkellä tasoissa. Joten voidaan tehdä johtopäätös että 9201 ei 9301 :s tä parempi.
[quote="mrl586"]
B10LA:lle on ainakin epäselvää, mikä on yleinen mielipide ja kumpi on parempi.[/quote]
Mikä on yleinen mielipide ja miten se määritellään?
Ei kysyvä tieltä eksy
[quote="utelias"]Jos JBA-831 on olisi käyttänyt vain yhden äänen, kuten oikeissa äänestyksissä on tapana, olisivat 9201 ja 9301 tällä hetkellä tasoissa. Joten voidaan tehdä johtopäätös että 9201 ei 9301 :s tä parempi.[/quote]Niinkö luulet? Lue aiheen viestit tarkemmin, niin huomaat, että ILG-519:n ääni on ehdollinen. ILG-519:n ehdollisen äänen ansiosta 9201 korjaa jälleen voiton kotiin. Lisäksi täytyy muistaa se, että OFU-468:n kanssa työskennellyt henkilö ei ole antanut ääntänsä.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Niinkö luulet? Lue aiheen viestit tarkemmin, niin huomaat, että ILG-519:n ääni on ehdollinen. ILG-519:n ehdollisen äänen ansiosta 9201 korjaa jälleen voiton kotiin. Lisäksi täytyy muistaa se, että OFU-468:n kanssa työskennellyt henkilö ei ole antanut ääntänsä.[/quote]
Kun luet Helbin kalustolistaa, huomaat ettei 9201 :s tä ole enää olemassa, joten koko äänestykseltä on pohja pois.
Kun luet Helbin kalustolistaa, huomaat ettei 9201 :s tä ole enää olemassa, joten koko äänestykseltä on pohja pois.
Ei kysyvä tieltä eksy
[quote="utelias"][quote="mrl586"]Niinkö luulet? Lue aiheen viestit tarkemmin, niin huomaat, että ILG-519:n ääni on ehdollinen. ILG-519:n ehdollisen äänen ansiosta 9201 korjaa jälleen voiton kotiin. Lisäksi täytyy muistaa se, että OFU-468:n kanssa työskennellyt henkilö ei ole antanut ääntänsä.[/quote]
Kun luet Helbin kalustolistaa, huomaat ettei 9201 :s tä ole enää olemassa, joten koko äänestykseltä on pohja pois.[/quote]Ja onhan se sanomattakin selvää, että huonot bussit poistetaan ensin - niin kuin #9201:n tapauksessa kävikin. Jos auto makaa yli 80% ajasta korjaamon puolella, niin kertoo se jo auton (paskasta) laadusta jotain. Turha mennä väittämään vastaan.
Kun luet Helbin kalustolistaa, huomaat ettei 9201 :s tä ole enää olemassa, joten koko äänestykseltä on pohja pois.[/quote]Ja onhan se sanomattakin selvää, että huonot bussit poistetaan ensin - niin kuin #9201:n tapauksessa kävikin. Jos auto makaa yli 80% ajasta korjaamon puolella, niin kertoo se jo auton (paskasta) laadusta jotain. Turha mennä väittämään vastaan.
[quote="utelias"][quote="mrl586"]Niinkö luulet? Lue aiheen viestit tarkemmin, niin huomaat, että ILG-519:n ääni on ehdollinen. ILG-519:n ehdollisen äänen ansiosta 9201 korjaa jälleen voiton kotiin. Lisäksi täytyy muistaa se, että OFU-468:n kanssa työskennellyt henkilö ei ole antanut ääntänsä.[/quote]Kun luet Helbin kalustolistaa, huomaat ettei 9201 :s tä ole enää olemassa, joten koko äänestykseltä on pohja pois.[/quote]9201 on olemassa, mutta se on nykyisin muualla kuin pk-seudulla.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B10LA"]Ja onhan se sanomattakin selvää, että huonot bussit poistetaan ensin - niin kuin #9201:n tapauksessa kävikin. Jos auto makaa yli 80% ajasta korjaamon puolella, niin kertoo se jo auton (paskasta) laadusta jotain. Turha mennä väittämään vastaan.[/quote]Nyt musta tuntuu, että B10LA heittelee jälleen virheellisiä lukuja hatustaan.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria