Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
TKL #108:n museointi
TKL #108:n museointi
Pitäisikö #108 museoida?
Äänestysaikaa 15 päivää
Äänestysaikaa 15 päivää
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: TKL #108:n museointi
[quote="mrl586"]Pitäisikö #108 museoida?[/quote]Kannatan museointia.
I :heart: SCANIA
Re: TKL #108:n museointi
[quote="JBA-831"][quote="mrl586"]Pitäisikö #108 museoida?[/quote]Kannatan museointia.[/quote]
Museointia voidaan pitää perusteltuna, koska kysymyksessä on ensimmäinen pohjoismainen matalalattiabussi (malli, jota on tehty enemmän kuin yksi koekappale ja jota on käytetty tavallisilla kaupunkilinjoilla).
Tämä auto on ensimmäinen vartavasten Suomeen tehty matalalattiabussi, ja tämän auton ja automallin myötä maassamme alkoi täysin uusi aikakausi kaupunkiliikenteessä.
Mielenkiintoisena kuriositeettina voidaan todeta, että esimerkiksi Salossa paikallisliikenne hoidetaan kesäkautena 66,6% :s esti vastaavilla autoilla ja 100% :s esti tällä alustatekniikalla vielä vuonna 2005... :D
DSC1104 onnittelee tätä eläkkeelle siirtyvää kaimamoottorin haltijaa. :)
Ilman Tampereen kaupungin liikennelaitoksen pitkäaikaista teknillistä johtaja Juhani Valantoa automallia ei milloinkaan olisi syntynyt. Valanto, Scania ja Wiima loivat yhteistyössä varsin mielenkiintoisen tuotteen, joka lähti vuosien mittaan kehittymään niin, että se aina vain paremmin alkoi vastata asiakkaidensa tarpeita. Myös kilpailijat oli pakotettu miettimään strategiansa uudelleen; pahimman kilpailijankin oli luovuttava siitä, että keskimoottoriratkaisu olisi vastaus kaikkeen.
Museointia voidaan pitää perusteltuna, koska kysymyksessä on ensimmäinen pohjoismainen matalalattiabussi (malli, jota on tehty enemmän kuin yksi koekappale ja jota on käytetty tavallisilla kaupunkilinjoilla).
Tämä auto on ensimmäinen vartavasten Suomeen tehty matalalattiabussi, ja tämän auton ja automallin myötä maassamme alkoi täysin uusi aikakausi kaupunkiliikenteessä.
Mielenkiintoisena kuriositeettina voidaan todeta, että esimerkiksi Salossa paikallisliikenne hoidetaan kesäkautena 66,6% :s esti vastaavilla autoilla ja 100% :s esti tällä alustatekniikalla vielä vuonna 2005... :D
DSC1104 onnittelee tätä eläkkeelle siirtyvää kaimamoottorin haltijaa. :)
Ilman Tampereen kaupungin liikennelaitoksen pitkäaikaista teknillistä johtaja Juhani Valantoa automallia ei milloinkaan olisi syntynyt. Valanto, Scania ja Wiima loivat yhteistyössä varsin mielenkiintoisen tuotteen, joka lähti vuosien mittaan kehittymään niin, että se aina vain paremmin alkoi vastata asiakkaidensa tarpeita. Myös kilpailijat oli pakotettu miettimään strategiansa uudelleen; pahimman kilpailijankin oli luovuttava siitä, että keskimoottoriratkaisu olisi vastaus kaikkeen.
TKL #108 siirtyi KLHS:n omistukseen tänään nimelliseen yhden (1) euron hintaan. Auto luovutettiin KLHS:lle tänään klo 8. Eli auto museoidaan :D :D :D :D :D
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
K202 Forumin ylläpito onnittelee TKL #108:n uutta omistajaa hyvästä hankinnasta.
Ex-TKL 108:lle[/size] onnittelut eläkkeelle siirtymisen johdosta.
Ex-TKL 108:lle[/size] onnittelut eläkkeelle siirtymisen johdosta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B12M"][quote="JBA-831"][quote="JBA-831"]Koska TKL alkaa korjaamaan tuota?[/quote]Auton korjauksessa voi ongelmaksi muodostua rahoitus, sillä todennäköisesti TKL:n budjetista ei löydy tämän korjaukseen tarvittavia rahoja.[/quote]
Miksi TKL edes miettisi auton korjaamista, jos/kun se on myyty seuraavalle omistajalle? Auton myyntihinnastakin voi jo hieman jälkeenjäänytkin päätellä, että auto on myyty "senhetkisessä kunnossa", ilman mitään lupauksia siitä, että se olisi esim "uudenveroinen" tai "pakasta vedetty" ;) [/quote]
Auton korjaus kuuluu ainakin tässä museointitapauksessa (samoin kuin muissa KLHS-kaupoissa) myyjän vastuulle. Korjauksessa tuo olisi tarkoitus kunnostaa samaan kuntoon kuin Tampereen siniset bussit -kirjan kuvissa, jossa tämä auto on uutena.
Liikennelaitos maksaa siis tämän auton korjauskulut.
Miksi TKL edes miettisi auton korjaamista, jos/kun se on myyty seuraavalle omistajalle? Auton myyntihinnastakin voi jo hieman jälkeenjäänytkin päätellä, että auto on myyty "senhetkisessä kunnossa", ilman mitään lupauksia siitä, että se olisi esim "uudenveroinen" tai "pakasta vedetty" ;) [/quote]
Auton korjaus kuuluu ainakin tässä museointitapauksessa (samoin kuin muissa KLHS-kaupoissa) myyjän vastuulle. Korjauksessa tuo olisi tarkoitus kunnostaa samaan kuntoon kuin Tampereen siniset bussit -kirjan kuvissa, jossa tämä auto on uutena.
Liikennelaitos maksaa siis tämän auton korjauskulut.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Myös K202 Sivujen vieraskirjassa on pohdittu tätä aihetta:
[quote="mrl586"][quote="Wiima-Fan-Man, Vantaa"]Entä ex-TKL-108 :s ta, meneekö entisöitäväksi, vai meinaako KLHS "ajella tuollaisenaan" sillä?[/quote]Ex-TKL #108 :s ta ei ole uutta tietoa. Auto on tällä hetkellä Auto- ja tiemuseo Mobilian pihassa Kangasalla.[/quote]Osaisiko joku K202 Forumin käyttäjä vastata tuohon entisöintikysymykseen?
[quote="mrl586"][quote="Wiima-Fan-Man, Vantaa"]Entä ex-TKL-108 :s ta, meneekö entisöitäväksi, vai meinaako KLHS "ajella tuollaisenaan" sillä?[/quote]Ex-TKL #108 :s ta ei ole uutta tietoa. Auto on tällä hetkellä Auto- ja tiemuseo Mobilian pihassa Kangasalla.[/quote]Osaisiko joku K202 Forumin käyttäjä vastata tuohon entisöintikysymykseen?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria