Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Keski-ikä on huomattavan korkea, lisäksi ennen varsin tyylikkäät vegat ovat saaneet hirvittävän näköiset kokovartalomainokset[/quote]Otitko keski-iän laskemisessa huomioon autojen valmistus-/rekisteröintikuukaudet? Esimerkiksi Länsilinjat 19 on valmistettu/rekisteröity joulukuussa 1992 (huom! melkein 1993). Vegojen teippaus olisi varsin tyylikäs, jos niissä ei olisi mainostekstejä.
Keski-ikä on huomattavan korkea, lisäksi ennen varsin tyylikkäät vegat ovat saaneet hirvittävän näköiset kokovartalomainokset[/quote]Otitko keski-iän laskemisessa huomioon autojen valmistus-/rekisteröintikuukaudet? Esimerkiksi Länsilinjat 19 on valmistettu/rekisteröity joulukuussa 1992 (huom! melkein 1993). Vegojen teippaus olisi varsin tyylikäs, jos niissä ei olisi mainostekstejä.[/quote]
Kuukausi sinne tai tänne ei paljon kokonaisuuteen vaikuta. LL omat värit on jokatapauksessa tyylikkäämmät kun jotkut hirveet kokovartalomainokset :idea:
[quote="B58"]LL omat värit on jokatapauksessa tyylikkäämmät kun jotkut hirveet kokovartalomainokset :idea: [/quote]Miten perustelet värien tyylikkyyden?
Uudet Volvot ovat huonoja. Näissä autoissa eivät edes peltikupit kestä, sillä eräästä länsilinjalaisesta on jo revitty kuljettajan takana oleva peltikuppi irti kiinnityksistään.
B12 wrote:Tässä kuussa tulee kaiketi 4 matalaa seutuautoa lisää liikenteeseen, joten Lahti402-täristimien aika alkaa olla ohi.
Huonoa, että erinomaiset Scaniat korvataan surkeilla Säffleillä! Kuka ostaa Säfflejä? Millainen rooli TKL:n kalustopäälliköllä on ollut tässä hankinnassa? Volvoja, aina vain Volvoja! Kuka oikein ostaa näitä? Tampereen katuverkolla liikkuva kalusto on muuttumassa kovaa vauhtia vääränmerkkiseksi. Näin ei saa käydä, sillä pitää tässä kaupungissa Scanioitakin olla!
Oho, tuli typo. Ovatko molemmat Länsilinjojen omistuksessa olevat Scania N113CLL:t Tampereella vai onko toinen niistä jossain muualla?
Varikoita en osaa sanoa, mutta olettaisin että ainakin toinen on Ylöjärven varikon autoja. #11 oli ainakin helmikuussa 2012 sinipunaraidoissa. Ainakin Tampere-Ylöjärvi paikallisliikenteessä #12 on puettu alkuvuodesta Tampereen ammattiopiston mainosteippeihin. Perjantaina 30.3.2012 auto oli ainakin Siivikkala-Ylöjärvi vuorolla. ja hyvin usein sitäkin näkee Tampere-Ylöjärvi paikallisliikenteessä.
mrl586 wrote:
Oho, tuli typo. Ovatko molemmat Länsilinjojen omistuksessa olevat Scania N113CLL:t Tampereella vai onko toinen niistä jossain muualla?
Varikoita en osaa sanoa, mutta olettaisin että ainakin toinen on Ylöjärven varikon autoja. #11 oli ainakin helmikuussa 2012 sinipunaraidoissa. Ainakin Tampere-Ylöjärvi paikallisliikenteessä.
#12 on puettu alkuvuodesta Tampereen ammattiopiston mainosteippeihin. Perjantaina 30.3.2012 auto oli ainakin Siivikkala-Ylöjärvi vuorolla. ja hyvin usein sitäkin näkee Tampere-Ylöjärvi paikallisliikenteessä.
Mitään vakisarjaa autoille en kyllä pysty sanomaan, jossain määrin varmasti kaikki ovat toistensa vara-autoja.
Länsilinjat ajaa Ylöjärven kesäliikenteen vallan matalilla, vain Alavuden ja Ikaalisten numeroidut vuorot hoidetaan korkealattiaisilla.
Nykyisin Länsilinjoilla näyttäisi olevan 31 matalalattiaista bussia. Lisäksi 10 matalalattiaa on poistettu aikojen saatossa ja yksi koeauto. Kalusto on kaikenkaikkiaan järkevöitynyt ja erityisesti tullut laadukkaammaksi.
Last edited by B12 on 24 Apr 2012, 13:46, edited 1 time in total.
B12 wrote:Nykyisin Länsilinjoilla näyttäisi olevan 31 matalalattiaista bussia. Lisäksi 10 matalalattiaa on poistettu aikojen saatossa ja yksi koeauto. Kalusto on kaikenkaikkiaan järkevöitynyt ja erityisesti tullut laadukkaammaksi.
Riippuu näkökulmasta. Paikallisliikenteeseen eivät sovi kovin hyvin 1+1+0 -oviset autot, sillä lastenvaunupaikalle pitää olla kunnollinen kulkuyhteys ja autossa tulisi olla mielellään takaovikin. Ei Säfflejen käyttöönottoa voi pitää kaluston järkevöitymisenä, varsinkin kun niillä korvataan paikallisliikenteeseen paljon paremmin sopivia autoja.