Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.

Onnibus

Tällä alueella voit keskustella linja-autoliikenteestä ja linja-autoliikenteen kalustosta.
Post Reply
Anubis
Junior Member
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2013, 11:45

Onnibus

Post by Anubis »

Kai kaikki ovat jo kuulleet Onnibus-järjestelmästä? Halpalennoista tutut hinnoittelutyypit jne. Ainakin aluksi hinnat ovat olleet halpoja, tyyliin pari euroa Tampere - Pori väli.

Eri lehdissä on ollut asiasta juttua ja jutusteltu Matkahuollon edustajia. Silmiinpistävää on, että sen sijaan että Matkahuollon edustaja olisi kehunut omia palveluitaan; keskittyi haukkumaan Onnibus-järjestelmää. Itse olen ollut siinä luulossa, että hyvä johto keskittyy kehumaan itseään ja jättää kilpailijat rauhaan "haukkumiselta".

Ja mikä Matkahuollolle riittää? Esim. Tampereella Onnibussit ajaa suosiolla jonnekki hevonkuuseen, eikä keskustaan silti kuulemma se ei riitä, pitäisi ajaa vielä kaummaksi.

Toivoisin tähän keskustelua Onnibussista
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

RE: Onnibus

Post by mrl586 »

Anubis wrote: Kai kaikki ovat jo kuulleet Onnibus-järjestelmästä? Halpalennoista tutut hinnoittelutyypit jne. Ainakin aluksi hinnat ovat olleet halpoja, tyyliin pari euroa Tampere - Pori väli.
Eivätkös ne hinnat ala Onnibussilla kolmesta eurosta? Näin ainakin mainoksen mukaan. Sen sijaan Matkahuolto-hinnoittelua noudattavilla bussiyrityksillä ja VR-Yhtymän omistamalla Pohjolan Liikenteellä on ollut jopa alkaen 2 euroa hintoja.
Anubis wrote:Eri lehdissä on ollut asiasta juttua ja jutusteltu Matkahuollon edustajia. Silmiinpistävää on, että sen sijaan että Matkahuollon edustaja olisi kehunut omia palveluitaan; keskittyi haukkumaan Onnibus-järjestelmää. Itse olen ollut siinä luulossa, että hyvä johto keskittyy kehumaan itseään ja jättää kilpailijat rauhaan "haukkumiselta".
Haukkuja kulkee molempiin suuntiin. Onnibussin suunnalta niitä tulee merkittävästi enemmän kuin Matkahuollon leiristä.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

RE: Onnibus

Post by mrl586 »

Olen jo pidemmän aikaa kiinnittänyt huomiota Onnibussin mainoslauseeseen halvin tapa matkustaa. Tämä väitteen paikkaansa pitävyys voidaan kyseenalaistaa, sillä on usein olemassa Onnibussiakin halvempi matkustustapa. Markkinoinnissa esitettyjen väitteiden tulee olla tosia ja ne tulee tarvittaessa kyetä todistamaan. Onnibus ei ole esittänyt kiistattomia todisteita väitteensä tueksi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Anubis
Junior Member
Posts: 5
Joined: 24 Mar 2013, 11:45

RE: Onnibus

Post by Anubis »

mrl586 wrote:Eivätkös ne hinnat ala Onnibussilla kolmesta eurosta? Näin ainakin mainoksen mukaan. Sen sijaan Matkahuolto-hinnoittelua noudattavilla bussiyrityksillä ja VR-Yhtymän omistamalla Pohjolan Liikenteellä on ollut jopa alkaen 2 euroa hintoja.
Yksittäisiä tarjouksia, mutta ei yksi kaksi tarjouslinjaa vielä keskiarvoa laske.
Anubis wrote:
Haukkuja kulkee molempiin suuntiin. Onnibussin suunnalta niitä tulee merkittävästi enemmän kuin Matkahuollon leiristä.[/quote]

Mielenkiintoista, enpä ole aikaisemmin huomannut milloin Onnibussi haukkuisi kilpailijoita, sen sijaan kilpailijoiden taktiikkaa ja korkeita hintoja kylläkin.

Hieno juttu, että Jyväskylän Liikenne@Koiviston Auto hävisi Jyväskylän kilpailutuksen. Kilpailu on aina hyvästä ja näkihän sen mihin monopoli johtaa, eikös JL:n tarjous ollut melkein tuplat enemmän. Noh katteet kohdallaan.
Post Reply