Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.

Volvo B10R vs Scania N112

Keskustelua Ajokki City -korisesta Scania-alustaisesta kalustosta. Kalustolistat.
Post Reply
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Volvo B10R vs Scania N112

Post by mrl586 »

[quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]Hmm... Volvon mallistosta löytyi 80-luvun loppupuolella takamoottorinen B10R-alusta. Tampereen siniset bussit -kirjan mukaan TKL #104:n moottorin tehoa rajoitettiin voimakkaan tärinän (resonanssi) takia. TKL:n sarjassa 585-587 esiintyi paljon vähemmän tärinää, vaikka niiden moottorissa onkin huomattavasti enemmän tehoja. Jos Volvo olisi päätynyt ensimmäisten matalalattiabussien valmistamisessa samaan menetelmään kuin Scania, olisi ensimmäinen Volvon matalalattiabussimalli tehty B10R-alustan pohjalta.

MODEROINTI: Poistettu aiheesta muutama aiheeseen liittymätön viesti. Aiheessa mainitut autot ovat korkealattiaisia.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
utelias
Member
Posts: 212
Joined: 04 Dec 2005, 19:21

Re: Volvo B10R vs Scania N112

Post by utelias »

[quote="mrl586"][quote="B10LA"]Tässä scanian kotelotuupparimallissa epämiellyttävää räminää ja tärinää esiintyy huomattavasti enemmän kuin volvo-alustaisissa matalissa.[/quote]Hmm... Volvon mallistosta löytyi 80-luvun loppupuolella takamoottorinen B10R-alusta. Tampereen siniset bussit -kirjan mukaan TKL #104:n moottorin tehoa rajoitettiin voimakkaan tärinän (resonanssi) takia. TKL:n sarjassa 585-587 esiintyi paljon vähemmän tärinää, vaikka niiden moottorissa onkin huomattavasti enemmän tehoja. Jos Volvo olisi päätynyt ensimmäisten matalalattiabussien valmistamisessa samaan menetelmään kuin Scania, olisi ensimmäinen Volvon matalalattiabussimalli tehty B10R-alustan pohjalta.

MODEROINTI: Poistettu aiheesta muutama aiheeseen liittymätön viesti. Aiheessa mainitut autot ovat korkealattiaisia.[/quote]

Miksi itse kirjoitat B10R-alustaisista autoistä tässä Forumissa, jos niistä ei saa keskustella? Eikö sinun pitäisi poistaa myös omat viestisi, joissa mainitaan jokin muu auto kuin K202L?
Ei kysyvä tieltä eksy
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: Volvo B10R vs Scania N112

Post by mrl586 »

utelias wrote:
MODEROINTI: Poistettu aiheesta muutama aiheeseen liittymätön viesti. Aiheessa mainitut autot ovat korkealattiaisia.
Miksi itse kirjoitat B10R-alustaisista autoistä tässä Forumissa, jos niistä ei saa keskustella?
Tälle alueelle sopii aika hyvin tämä aihe. Keskustelua B10R-alustaisista autoista tulisi kuitenkin välttää tällä forumilla. Sopivimmat alueet B10R-keskustelulle ovat Yleistä paikallisliikenteestä ja Asian vierestä...

Ohjeita Volvo-keskusteluun
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Post Reply