Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Vekka Liikenne Oy:n Wiima K202L-bussien eroavaisuudet
Vekka Liikenne Oy:n Wiima K202L-bussien eroavaisuudet
Hämeenlinnassa toimiva Vekka Liikenne Oy omistaa kolme vuosimallin 1992 K202L-laatikkoa. Kaksi aiemmin hankittua K202L-laatikkoa ovat liikennöinneet aiemmin Tanskassa ja uusin K202L-laatikko on liikennöinnyt Tampereella.
Näistä autoista löytyy joitain eroavaisuuksia. Tampereella liikennöinnyt K202L-laatikkoa on tanskalaisia sisariaan hieman pidempi. Tamperelaisessa K202L-laatikossa on myös 50 cm pidempi akseliväli.
Mitä muita eroavaisuuksia näistä löytyy?
Näistä autoista löytyy joitain eroavaisuuksia. Tampereella liikennöinnyt K202L-laatikkoa on tanskalaisia sisariaan hieman pidempi. Tamperelaisessa K202L-laatikossa on myös 50 cm pidempi akseliväli.
Mitä muita eroavaisuuksia näistä löytyy?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="sputter"]Miten lienee sisutuksen laita?
En ole ite tanskan autoja nähnyt,
mutta veikkaisin istuinkankaan
värityksen poikkeavan tamperelaisesta?[/quote]Tanskalaisten autojen istuinkankaan värityksen näkee tästä JNo:n kuvasta. Tamperelainen istuinkankaan väritys näkyy tässä kuvassa.
En ole ite tanskan autoja nähnyt,
mutta veikkaisin istuinkankaan
värityksen poikkeavan tamperelaisesta?[/quote]Tanskalaisten autojen istuinkankaan värityksen näkee tästä JNo:n kuvasta. Tamperelainen istuinkankaan väritys näkyy tässä kuvassa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Myös autojen takaosassa on eroja. JNo on kuvannut Vekka #9:n Hämeenlinnassa. Toisessa kuvassa näkyy Vekan uusin matalalattiabussiostos FAS-450.
Vekan uusimman hankinnan takavalot ovat muodoiltaan pyöreitä. Aiemmin hankittujen tanskalaisten autojen takavalot ovat nelikulmion muotoisia.
Vekan uusimman hankinnan takavalot ovat muodoiltaan pyöreitä. Aiemmin hankittujen tanskalaisten autojen takavalot ovat nelikulmion muotoisia.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]
Vekan uusimman hankinnan takavalot ovat muodoiltaan pyöreitä. Aiemmin hankittujen tanskalaisten autojen takavalot ovat nelikulmion muotoisia.[/quote]
Sama eroavaisuus löytyi myös LOy: autosta 22. Siinä oli siis neliskanttiset takalamput, kun sarjan muissa autoissa Wiiman "normaalit pyöreät"
Ja tämä autohan oli B10M-K202 vuodelta 86.
Päätyi Vantaalta Huittisten kautta Lahteen ja on nyt jo paalissa.
Vaikea sanoo sitten että miksi toiset on pyöreillä toiset neliskanttisilla lampuilla?
Vekan uusimman hankinnan takavalot ovat muodoiltaan pyöreitä. Aiemmin hankittujen tanskalaisten autojen takavalot ovat nelikulmion muotoisia.[/quote]
Sama eroavaisuus löytyi myös LOy: autosta 22. Siinä oli siis neliskanttiset takalamput, kun sarjan muissa autoissa Wiiman "normaalit pyöreät"
Ja tämä autohan oli B10M-K202 vuodelta 86.
Päätyi Vantaalta Huittisten kautta Lahteen ja on nyt jo paalissa.
Vaikea sanoo sitten että miksi toiset on pyöreillä toiset neliskanttisilla lampuilla?
[quote="sputter"][quote="mrl586"]
Vekan uusimman hankinnan takavalot ovat muodoiltaan pyöreitä. Aiemmin hankittujen tanskalaisten autojen takavalot ovat nelikulmion muotoisia.[/quote]
Sama eroavaisuus löytyi myös LOy: autosta 22. Siinä oli siis neliskanttiset takalamput, kun sarjan muissa autoissa Wiiman "normaalit pyöreät"
Ja tämä autohan oli B10M-K202 vuodelta 86.
Päätyi Vantaalta Huittisten kautta Lahteen ja on nyt jo paalissa.
Vaikea sanoo sitten että miksi toiset on pyöreillä toiset neliskanttisilla lampuilla?[/quote]
Veikkaan että vakiona on ollut pyöreät ja lisävarustelistalta on saanut ruxia neliomalliset, jos joku on ollut sitä mieltä että pitää ehdottomasti olla neliölamput 8)
Vekan uusimman hankinnan takavalot ovat muodoiltaan pyöreitä. Aiemmin hankittujen tanskalaisten autojen takavalot ovat nelikulmion muotoisia.[/quote]
Sama eroavaisuus löytyi myös LOy: autosta 22. Siinä oli siis neliskanttiset takalamput, kun sarjan muissa autoissa Wiiman "normaalit pyöreät"
Ja tämä autohan oli B10M-K202 vuodelta 86.
Päätyi Vantaalta Huittisten kautta Lahteen ja on nyt jo paalissa.
Vaikea sanoo sitten että miksi toiset on pyöreillä toiset neliskanttisilla lampuilla?[/quote]
Veikkaan että vakiona on ollut pyöreät ja lisävarustelistalta on saanut ruxia neliomalliset, jos joku on ollut sitä mieltä että pitää ehdottomasti olla neliölamput 8)
[quote="B58"]Veikkaan että vakiona on ollut pyöreät ja lisävarustelistalta on saanut ruxia neliomalliset, jos joku on ollut sitä mieltä että pitää ehdottomasti olla neliölamput 8)[/quote]
Voi hyvinkin olla näin. Tosin ihmetyttää toi LOy #22 kun muissa saman sarjan autoissa oli ympyriöt.
Nooh. Ehkä jossain kolarikorjauksessa tai uudelleenmaalauksen yhteydessä on vaihettu?
Voi hyvinkin olla näin. Tosin ihmetyttää toi LOy #22 kun muissa saman sarjan autoissa oli ympyriöt.
Nooh. Ehkä jossain kolarikorjauksessa tai uudelleenmaalauksen yhteydessä on vaihettu?
[quote="DSC1104"][quote="sputter"]Nooh. Ehkä jossain kolarikorjauksessa tai uudelleenmaalauksen yhteydessä on vaihettu?[/quote]Korikorjauksen yhteydessä, sanoisin. Pääkaupunkiseudulla ollessaan autossa ei kantikkaita takavaloja (lamppuja) ollut.[/quote]
Eikös muka ollut siinä muutamia kuukausia ennen huittisiin siirtoa?
Eikös muka ollut siinä muutamia kuukausia ennen huittisiin siirtoa?
[quote="sputter"][quote="DSC1104"][quote="sputter"]Nooh. Ehkä jossain kolarikorjauksessa tai uudelleenmaalauksen yhteydessä on vaihettu?[/quote]Korikorjauksen yhteydessä, sanoisin. Pääkaupunkiseudulla ollessaan autossa ei kantikkaita takavaloja (lamppuja) ollut.[/quote]
Eikös muka ollut siinä muutamia kuukausia ennen huittisiin siirtoa?[/quote]No siis en havainnut sitä täällä sen näköisenä. Kyllä joihinkin K100:ihinkin tehtiin takavalokalusteisiin muutoksia autojen ollessa täällä (LOY), joten ihan siinäkin mielessä tuohon mainittuun K202:een on saatettu laittaa ne kantikkaat valot jo ennen Huittisiin siirtoa. Ja vielä yksi näkökohta: menikö se auto Helsingistä Huittisiin suoraan vai esim. Lahden kautta? Jos sille tehtiin jotain toimenpiteitä Metsäpietilässä?
Eikös muka ollut siinä muutamia kuukausia ennen huittisiin siirtoa?[/quote]No siis en havainnut sitä täällä sen näköisenä. Kyllä joihinkin K100:ihinkin tehtiin takavalokalusteisiin muutoksia autojen ollessa täällä (LOY), joten ihan siinäkin mielessä tuohon mainittuun K202:een on saatettu laittaa ne kantikkaat valot jo ennen Huittisiin siirtoa. Ja vielä yksi näkökohta: menikö se auto Helsingistä Huittisiin suoraan vai esim. Lahden kautta? Jos sille tehtiin jotain toimenpiteitä Metsäpietilässä?
Tanskalaisostokset eroavat tamperelaisostoksesta myös etuoven takaa löytyvän otetangon osalta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Vekan autot erottaa toisistaan myös sivuikkunoista: keskioven jälkeisen ikkunaparin alaosa on samalla tasolla tanskalaisissa autoissa, kun TKL:n autossa kyseisen ikkunaparin takaovenpuoleinen ikkuna on keskiovenpuoleista korkeammalla.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria