Olemme siirtyneet 5.5.2018 phpBB-alustalle. Toistaiseksi kaikki alueet eivät ole näkyvissä, mutta keskustelun itse aiheesta pitäisi olla edelleen mahdollista.

Milloin ex-HelB #9201 nähdään Salossa linjaliikenteessä?

Keskustelua matalalattiaisesta Wiima K202 -kalustosta. Kalustolistat.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Milloin ex-HelB #9201 nähdään Salossa linjaliikenteessä?

Post by mrl586 »

Milloin ex-HelB 9201 liikkuu ensimmäistä kertaa Salossa?

Veikkauksia?

PS. Auton käyttöönotto- ja rekisteröintipäivä on 21.10.1991.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: Milloin ex-HelB #9201 nähdään Salossa linjaliikenteessä?

Post by mrl586 »

[quote="mrl586"]PS. Auton käyttöönotto- ja rekisteröintipäivä on 21.10.1991.[/quote]Pistin merkinnän tuosta myös kalenteriin
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
veksi9201
Junior Member
Posts: 1
Joined: 18 Dec 2005, 19:46

Post by veksi9201 »

Miksei ex-HelB 9201 ole vieläkään liikkunut Salossa? Eikö sitä korjatakaan?
User avatar
JBA-831
Senior Member
Posts: 628
Joined: 15 Apr 2005, 17:22

Post by JBA-831 »

[quote="veksi9201"]Miksei ex-HelB 9201 ole vieläkään liikkunut Salossa? Eikö sitä korjatakaan?[/quote]9201 on bongattu J. Vainion Liikenteen korjaamohallista, jossa se on korjattavana. Liikenteessä auto nähdään korjauksen jälkeen vuonna 2006.

PS. veksi9201:lla on sääntöjen vastainen avatar. Poistatko sen itse vai poistanko minä sen?
I :heart: SCANIA
B58
Member
Posts: 146
Joined: 22 Nov 2005, 20:24

Post by B58 »

Luultavasti korjaukseen menee niin paljon aikaa ja rahaa että todetaan kannattamattomaksi koko projekti :roll:
sputter
Member
Posts: 184
Joined: 18 Apr 2005, 21:49

Post by sputter »

[quote="B58"]Luultavasti korjaukseen menee niin paljon aikaa ja rahaa että todetaan kannattamattomaksi koko projekti :roll:[/quote]
Perustele, miten koneenvaihto voi tuonikäisessä autossa tulla niin kalliiksi, että koko auto pitäisi romuttaa!
juuri viime viikolla tapahtui moottorin vaihto vm 88 Volvo-Victoriin
B58
Member
Posts: 146
Joined: 22 Nov 2005, 20:24

Post by B58 »

[quote="sputter"][quote="B58"]Luultavasti korjaukseen menee niin paljon aikaa ja rahaa että todetaan kannattamattomaksi koko projekti :roll:[/quote]
Perustele, miten koneenvaihto voi tuonikäisessä autossa tulla niin kalliiksi, että koko auto pitäisi romuttaa!
juuri viime viikolla tapahtui moottorin vaihto vm 88 Volvo-Victoriin[/quote]

Jos ei pelkkä moottorin vaihto riitä, vaan huomataan esimerkiksi rungon olevan katki niinkuin näissä on tapana ollut joskus
sputter
Member
Posts: 184
Joined: 18 Apr 2005, 21:49

Post by sputter »

[quote="B58"]
Jos ei pelkkä moottorin vaihto riitä, vaan huomataan esimerkiksi rungon olevan katki niinkuin näissä on tapana ollut joskus[/quote]

Tuo on kyllä totta, ja hyvä näkökulma, jota en itse tullut ajatelleeksi.
Juu, jos vaikka runko on poikki, nii ei paljon autoa kannata enää korjata.
Ehkä myös pitkä seisonta on "ryydyttänyt" autoa. Jos on vaikkapa homeongelmia, niin korjaaminen on lähes mahdotonta.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

Tämän aiheen kirjoittelijat eivät selvästikään ole huomanneet K202L-laatikoiden suurta kysyntää. K202L-loota on niin kuuma kauppatavara, että se oikein polttelee näppejä. Jos joku yritys ei korjaa, niin joku toinen yritys ostaa ja korjaa sen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
sputter
Member
Posts: 184
Joined: 18 Apr 2005, 21:49

Post by sputter »

[quote="mrl586"]Tämän aiheen kirjoittelijat eivät selvästikään ole huomanneet K202L-laatikoiden suurta kysyntää. K202L-loota on niin kuuma kauppatavara, että se oikein polttelee näppejä. Jos joku yritys ei korjaa, niin joku toinen yritys ostaa ja korjaa sen.[/quote]

Niin, onhan asia näinkin. On ainakin varma asia, että kun joku jonja-auton epäonnistunut kopio skala, on ehtinyt mataloiden wiimojen kunnioitettavan korkeaan ikään, ein niistä ole enää mitään jäljellä.

On kyllä onnistunut ja pitkäikäinen tuote tuo Wiima. Samaan tai ehkä parempaakin pystyy vain Kabus. 2C-autot ovat jo yli 30 vuotta vanhoja, ja vielä mittaillaan Jyväskylää...
sputter
Member
Posts: 184
Joined: 18 Apr 2005, 21:49

Post by sputter »

[quote="Satunnainen kyselijä"]Niin alustat näissä autoissa on toki kestäviä (Volvo B58). Koreissa onkin sitten esiintynyt kaikenlaista ongelmaa.[/quote]
Tämän kommentin olen kuullut varmaan meitä kaikkia enemmän bussien kanssa touhuneelta henkilöltä:
No ei kai 2C :s sä voi mitään vikoja olla, mitä vikaa muka rautakangessa voisi olla!
Eli yksinkertainen on kaunista ja kestävää! :wink:
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Post by mrl586 »

[quote="JBA-831"][quote="veksi9201"]Miksei ex-HelB 9201 ole vieläkään liikkunut Salossa? Eikö sitä korjatakaan?[/quote]9201 on bongattu J. Vainion Liikenteen korjaamohallista, jossa se on korjattavana. Liikenteessä auto nähdään korjauksen jälkeen vuonna 2006.[/quote]Tämän aiheen mukaan 9201 on päässyt takaisin töihin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria