Page 1 of 1
Milloin ex-HelB #9201 nähdään Salossa linjaliikenteessä?
Posted: 09 Oct 2005, 01:06
by mrl586
Milloin ex-HelB 9201 liikkuu ensimmäistä kertaa Salossa?
Veikkauksia?
PS. Auton käyttöönotto- ja rekisteröintipäivä on 21.10.1991.
Re: Milloin ex-HelB #9201 nähdään Salossa linjaliikenteessä?
Posted: 20 Oct 2005, 22:34
by mrl586
[quote="mrl586"]PS. Auton käyttöönotto- ja rekisteröintipäivä on 21.10.1991.[/quote]Pistin merkinnän tuosta myös
kalenteriin
Posted: 25 Dec 2005, 22:27
by veksi9201
Miksei ex-HelB 9201 ole vieläkään liikkunut Salossa? Eikö sitä korjatakaan?
Posted: 25 Dec 2005, 22:40
by JBA-831
[quote="veksi9201"]Miksei ex-HelB 9201 ole vieläkään liikkunut Salossa? Eikö sitä korjatakaan?[/quote]9201 on bongattu J. Vainion Liikenteen korjaamohallista, jossa se on korjattavana. Liikenteessä auto nähdään korjauksen jälkeen vuonna 2006.
PS. veksi9201:lla on sääntöjen vastainen avatar. Poistatko sen itse vai poistanko minä sen?
Posted: 26 Dec 2005, 17:32
by B58
Luultavasti korjaukseen menee niin paljon aikaa ja rahaa että todetaan kannattamattomaksi koko projekti :roll:
Posted: 27 Dec 2005, 03:00
by sputter
[quote="B58"]Luultavasti korjaukseen menee niin paljon aikaa ja rahaa että todetaan kannattamattomaksi koko projekti :roll:[/quote]
Perustele, miten koneenvaihto voi tuonikäisessä autossa tulla niin kalliiksi, että koko auto pitäisi romuttaa!
juuri viime viikolla tapahtui moottorin vaihto vm 88 Volvo-Victoriin
Posted: 27 Dec 2005, 14:18
by B58
[quote="sputter"][quote="B58"]Luultavasti korjaukseen menee niin paljon aikaa ja rahaa että todetaan kannattamattomaksi koko projekti :roll:[/quote]
Perustele, miten koneenvaihto voi tuonikäisessä autossa tulla niin kalliiksi, että koko auto pitäisi romuttaa!
juuri viime viikolla tapahtui moottorin vaihto vm 88 Volvo-Victoriin[/quote]
Jos ei pelkkä moottorin vaihto riitä, vaan huomataan esimerkiksi rungon olevan katki niinkuin näissä on tapana ollut joskus
Posted: 27 Dec 2005, 15:08
by sputter
[quote="B58"]
Jos ei pelkkä moottorin vaihto riitä, vaan huomataan esimerkiksi rungon olevan katki niinkuin näissä on tapana ollut joskus[/quote]
Tuo on kyllä totta, ja hyvä näkökulma, jota en itse tullut ajatelleeksi.
Juu, jos vaikka runko on poikki, nii ei paljon autoa kannata enää korjata.
Ehkä myös pitkä seisonta on "ryydyttänyt" autoa. Jos on vaikkapa homeongelmia, niin korjaaminen on lähes mahdotonta.
Posted: 27 Dec 2005, 16:04
by mrl586
Tämän aiheen kirjoittelijat eivät selvästikään ole huomanneet K202L-laatikoiden suurta kysyntää. K202L-loota on niin kuuma kauppatavara, että se oikein polttelee näppejä. Jos joku yritys ei korjaa, niin joku toinen yritys ostaa ja korjaa sen.
Posted: 27 Dec 2005, 16:53
by sputter
[quote="mrl586"]Tämän aiheen kirjoittelijat eivät selvästikään ole huomanneet K202L-laatikoiden suurta kysyntää. K202L-loota on niin kuuma kauppatavara, että se oikein polttelee näppejä. Jos joku yritys ei korjaa, niin joku toinen yritys ostaa ja korjaa sen.[/quote]
Niin, onhan asia näinkin. On ainakin varma asia, että kun joku jonja-auton epäonnistunut kopio skala, on ehtinyt mataloiden wiimojen kunnioitettavan korkeaan ikään, ein niistä ole enää mitään jäljellä.
On kyllä onnistunut ja pitkäikäinen tuote tuo Wiima. Samaan tai ehkä parempaakin pystyy vain Kabus. 2C-autot ovat jo yli 30 vuotta vanhoja, ja vielä mittaillaan Jyväskylää...
Posted: 28 Dec 2005, 00:27
by sputter
[quote="Satunnainen kyselijä"]Niin alustat näissä autoissa on toki kestäviä (Volvo B58). Koreissa onkin sitten esiintynyt kaikenlaista ongelmaa.[/quote]
Tämän kommentin olen kuullut varmaan meitä kaikkia enemmän bussien kanssa touhuneelta henkilöltä:
No ei kai 2C :s sä voi mitään vikoja olla, mitä vikaa muka rautakangessa voisi olla!
Eli yksinkertainen on kaunista ja kestävää!
Posted: 21 Apr 2006, 18:59
by mrl586
[quote="JBA-831"][quote="veksi9201"]Miksei ex-HelB 9201 ole vieläkään liikkunut Salossa? Eikö sitä korjatakaan?[/quote]9201 on bongattu J. Vainion Liikenteen korjaamohallista, jossa se on korjattavana. Liikenteessä auto nähdään korjauksen jälkeen vuonna 2006.[/quote]
Tämän aiheen mukaan 9201 on päässyt takaisin töihin.