HKL:n ja MLO:n K202L:issä on ilmanottokanava linjakilven vieressä. TKL:n autoissa sama ilmanottokanava on katolla.
Mikä oli valmistajan (Wiima) kanta ilmanottoaukon oletussijainnista Wiima K202L-koreissa?
Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
K202L-korin perusversio
K202L-korin perusversio
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B12"]Huomaa, että TKL:n autot olivat määränpääkilvellisiä.
Perusversio K202 :s ta käsitti ilmanoton edestä, ei katolta. Vaikka TKL:lle merkittävin rottélosarja menikin, huomaa että ne ovat "mallia TKL", eli tehty tilaajan toiveiden mukaisesti.[/quote]
Entä missä K202-korin low entry-version (K202L) perusversiossa sijaitsi ilmanotto?
Ainoastaan kolmesta autosta (HKL:n ja MLO:n autot) puuttui määränpääkilvet. Kaikissa muissa oli määränpääkilpi.
Perusversio K202 :s ta käsitti ilmanoton edestä, ei katolta. Vaikka TKL:lle merkittävin rottélosarja menikin, huomaa että ne ovat "mallia TKL", eli tehty tilaajan toiveiden mukaisesti.[/quote]
Entä missä K202-korin low entry-version (K202L) perusversiossa sijaitsi ilmanotto?
Ainoastaan kolmesta autosta (HKL:n ja MLO:n autot) puuttui määränpääkilvet. Kaikissa muissa oli määränpääkilpi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="B12"]Huomaa, että TKL:n autot olivat määränpääkilvellisiä.
Perusversio K202 :s ta käsitti ilmanoton edestä, ei katolta. Vaikka TKL:lle merkittävin rottélosarja menikin, huomaa että ne ovat "mallia TKL", eli tehty tilaajan toiveiden mukaisesti.[/quote]
Entä missä K202-korin low entry-version (K202L) perusversiossa sijaitsi ilmanotto?
Ainoastaan kolmesta autosta (HKL:n ja MLO:n autot) puuttui määränpääkilvet. Kaikissa muissa oli määränpääkilpi.[/quote]
Pitää ottaa huomioon että nyt on kyse kuitenkin yksittäiskappaleista, joita ei tehty montaa. Jos sarjoista voi puhua niin TKL:n autot edustaa sitä, samoin tanskaan mennyt satsi. Asian voi siis ymmärtää, että perusversiota ei ole ollut, kaikki on omalla tavallaan ainutlaatuisia.
JOS malli olisi vielä ollut hengissä 1993 niin todennäköisesti siitä olis tullut samanlainen kuin varastoon tehdyistä "kalkkilaiva"-K202 :s ta.Tuolloin koko tuulilasin yläpuolinen osa olisi ollut uuden tyyppinen.
Mutta koska kyse on vain mallin K202 eräästä tuotantoversiosta, perusmalli on silloin periaatteessa yleisin K202-variaatio.
Perusversio K202 :s ta käsitti ilmanoton edestä, ei katolta. Vaikka TKL:lle merkittävin rottélosarja menikin, huomaa että ne ovat "mallia TKL", eli tehty tilaajan toiveiden mukaisesti.[/quote]
Entä missä K202-korin low entry-version (K202L) perusversiossa sijaitsi ilmanotto?
Ainoastaan kolmesta autosta (HKL:n ja MLO:n autot) puuttui määränpääkilvet. Kaikissa muissa oli määränpääkilpi.[/quote]
Pitää ottaa huomioon että nyt on kyse kuitenkin yksittäiskappaleista, joita ei tehty montaa. Jos sarjoista voi puhua niin TKL:n autot edustaa sitä, samoin tanskaan mennyt satsi. Asian voi siis ymmärtää, että perusversiota ei ole ollut, kaikki on omalla tavallaan ainutlaatuisia.
JOS malli olisi vielä ollut hengissä 1993 niin todennäköisesti siitä olis tullut samanlainen kuin varastoon tehdyistä "kalkkilaiva"-K202 :s ta.Tuolloin koko tuulilasin yläpuolinen osa olisi ollut uuden tyyppinen.
Mutta koska kyse on vain mallin K202 eräästä tuotantoversiosta, perusmalli on silloin periaatteessa yleisin K202-variaatio.
Annetaan hyvä koti Scanialle :heart:
[quote="B12"]Pitää ottaa huomioon että nyt on kyse kuitenkin yksittäiskappaleista, joita ei tehty montaa. Jos sarjoista voi puhua niin TKL:n autot edustaa sitä, samoin tanskaan mennyt satsi.[/quote]
Varmaankin myös kolmen identtisen yksilön erä voidaan lukea sarjaksi. Tälläinen sarja meni uutena Ruotsin Trollhättaniin.
[quote="B12"]JOS malli olisi vielä ollut hengissä 1993 niin todennäköisesti siitä olis tullut samanlainen kuin varastoon tehdyistä "kalkkilaiva"-K202 :s ta.Tuolloin koko tuulilasin yläpuolinen osa olisi ollut uuden tyyppinen.
[/quote]Miltä vuosimallin 1993 K202L näyttäisi TKL:n väreissä? Löytyisikö tuollaisesta kuvankäsittelyohjelmalla tehtyä kuvaa?
Varmaankin myös kolmen identtisen yksilön erä voidaan lukea sarjaksi. Tälläinen sarja meni uutena Ruotsin Trollhättaniin.
[quote="B12"]JOS malli olisi vielä ollut hengissä 1993 niin todennäköisesti siitä olis tullut samanlainen kuin varastoon tehdyistä "kalkkilaiva"-K202 :s ta.Tuolloin koko tuulilasin yläpuolinen osa olisi ollut uuden tyyppinen.
[/quote]Miltä vuosimallin 1993 K202L näyttäisi TKL:n väreissä? Löytyisikö tuollaisesta kuvankäsittelyohjelmalla tehtyä kuvaa?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria