Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Tanskaan vietyjen autojen vientikilvet
Tanskaan vietyjen autojen vientikilvet
Mitä rekisterinumeroita on lukenut Tanskaan uutena menneiden autojen vientikilvissä?
Oletettavasti kaikki Tanskaan menneet autot on ajettu Suomessa satamaan, jossa ne on lastattu laivoihin. Tälle välille on tarvittu vientikilpiä.
Vientikilvistä löytyy lisätietoa AKE:n sivuilta.
Oletettavasti kaikki Tanskaan menneet autot on ajettu Suomessa satamaan, jossa ne on lastattu laivoihin. Tälle välille on tarvittu vientikilpiä.
Vientikilvistä löytyy lisätietoa AKE:n sivuilta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Tanskaan vietyjen autojen vientikilvet
[quote="mrl586"]Mitä rekisterinumeroita on lukenut Tanskaan uutena menneiden autojen vientikilvissä?
Oletettavasti kaikki Tanskaan menneet autot on ajettu Suomessa satamaan, jossa ne on lastattu laivoihin. Tälle välille on tarvittu vientikilpiä.
Vientikilvistä löytyy lisätietoa AKE:n sivuilta.[/quote]
Olikohan tuo vientikilpikäytäntö nykyisessä muodossaan jo tuolloin eli keväällä 1992 käytössä? Minun mielestäni ne saatettiin ajaa satamaan ihan tavallisilla nk. koekilvillä (oranssi taustaväri jne...). Wiimalla lienee ollut muutamat koekilvet, jotka on tarpeen tullen kiinnitetty sieltä pois lähteviin rekisteröimättömiin autoihin. Siirron jälkeen Wiima on ottanut tietenkin ne koelaput itselleen talteen seuraavaa keikkaa varten.
Oletettavasti kaikki Tanskaan menneet autot on ajettu Suomessa satamaan, jossa ne on lastattu laivoihin. Tälle välille on tarvittu vientikilpiä.
Vientikilvistä löytyy lisätietoa AKE:n sivuilta.[/quote]
Olikohan tuo vientikilpikäytäntö nykyisessä muodossaan jo tuolloin eli keväällä 1992 käytössä? Minun mielestäni ne saatettiin ajaa satamaan ihan tavallisilla nk. koekilvillä (oranssi taustaväri jne...). Wiimalla lienee ollut muutamat koekilvet, jotka on tarpeen tullen kiinnitetty sieltä pois lähteviin rekisteröimättömiin autoihin. Siirron jälkeen Wiima on ottanut tietenkin ne koelaput itselleen talteen seuraavaa keikkaa varten.
Re: Tanskaan vietyjen autojen vientikilvet
[quote="DSC1104"][quote="mrl586"]Mitä rekisterinumeroita on lukenut Tanskaan uutena menneiden autojen vientikilvissä?
Oletettavasti kaikki Tanskaan menneet autot on ajettu Suomessa satamaan, jossa ne on lastattu laivoihin. Tälle välille on tarvittu vientikilpiä.
Vientikilvistä löytyy lisätietoa AKE:n sivuilta.[/quote]
Olikohan tuo vientikilpikäytäntö nykyisessä muodossaan jo tuolloin eli keväällä 1992 käytössä? Minun mielestäni ne saatettiin ajaa satamaan ihan tavallisilla nk. koekilvillä (oranssi taustaväri jne...). Wiimalla lienee ollut muutamat koekilvet, jotka on tarpeen tullen kiinnitetty sieltä pois lähteviin rekisteröimättömiin autoihin. Siirron jälkeen Wiima on ottanut tietenkin ne koelaput itselleen talteen seuraavaa keikkaa varten.
[/quote]
Tuolloin oli voimassa Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 842/1989, joka ei poikkea koe- ja vientikilpien osalta nykyisestä asetuksesta.
Oletettavasti kaikki Tanskaan menneet autot on ajettu Suomessa satamaan, jossa ne on lastattu laivoihin. Tälle välille on tarvittu vientikilpiä.
Vientikilvistä löytyy lisätietoa AKE:n sivuilta.[/quote]
Olikohan tuo vientikilpikäytäntö nykyisessä muodossaan jo tuolloin eli keväällä 1992 käytössä? Minun mielestäni ne saatettiin ajaa satamaan ihan tavallisilla nk. koekilvillä (oranssi taustaväri jne...). Wiimalla lienee ollut muutamat koekilvet, jotka on tarpeen tullen kiinnitetty sieltä pois lähteviin rekisteröimättömiin autoihin. Siirron jälkeen Wiima on ottanut tietenkin ne koelaput itselleen talteen seuraavaa keikkaa varten.
[/quote]
Tuolloin oli voimassa Asetus ajoneuvojen rekisteröinnistä 842/1989, joka ei poikkea koe- ja vientikilpien osalta nykyisestä asetuksesta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Vientiin menevistä tähän foorumiin ja sen aihealueisiin liittyen olen nähnyt, kun Unibusin (Tanska) K202:ia ajettiin Mäkelänkatua eteläiseen Helsinkiin satamaan, Senaatintorilla taas bongasin Linjebussin Carrus City L:iä sarjasta 2701 - 2713 samassa tarkoituksessa. En enää näin 13 vuoden jälkeen varmuudella muista, oliko autoissa koekilvet vai jotain muuta. Yleensä uusissa Wiimoissa oli tehtaalta lähtiessä koekilvet.
Tarkentavia kysymyksiä
[quote="DSC1104"]En enää näin 13 vuoden jälkeen varmuudella muista, oliko autoissa koekilvet vai jotain muuta. Yleensä uusissa Wiimoissa oli tehtaalta lähtiessä koekilvet.[/quote]Tarkentavia kysymyksiä:
Toinen on hieman vaikeampi. Jos auto halutaan viedä satamaan koekilvillä tarvitaan auton kyytiin jokin valmistajan edustaja. Muissa tapauksissa käytetään vientikilpiä.
- 1. Ajoiko noita valmistajan (Wiima) edustaja?
2. Vai oliko kuljettaja noissa joku auton ostajan henkilöstöön kuuluva?
Toinen on hieman vaikeampi. Jos auto halutaan viedä satamaan koekilvillä tarvitaan auton kyytiin jokin valmistajan edustaja. Muissa tapauksissa käytetään vientikilpiä.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="M64"]Eiköhän busseissa ollut koekilvet. Kyllä koekilvillä saa ajaa muutkin kuin myyjän edustajat, itsekin olen ajanut koeajoa liikkeen autolla viikonlopun yli koekilvillä. Lisätietoa koekilvistä http://www.ake.fi/viewdocument.asp?ID=184&DocNR=270500.
[/quote]Tämä teksti on nykyisten määräysten mukainen:
[quote="mrl586"]Toinen on hieman vaikeampi. Jos auto halutaan viedä satamaan koekilvillä tarvitaan auton kyytiin jokin valmistajan edustaja. Muissa tapauksissa käytetään vientikilpiä.[/quote] Teksti on lähes suora lainaus eräältä vienti-/tuonti-foorumilta.
[/quote]Tämä teksti on nykyisten määräysten mukainen:
[quote="mrl586"]Toinen on hieman vaikeampi. Jos auto halutaan viedä satamaan koekilvillä tarvitaan auton kyytiin jokin valmistajan edustaja. Muissa tapauksissa käytetään vientikilpiä.[/quote] Teksti on lähes suora lainaus eräältä vienti-/tuonti-foorumilta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re:
[quote="DSC1104"]Vientiin menevistä tähän foorumiin ja sen aihealueisiin liittyen olen nähnyt, kun Unibusin (Tanska) K202:ia ajettiin Mäkelänkatua eteläiseen Helsinkiin satamaan, Senaatintorilla taas bongasin Linjebussin Carrus City L:iä sarjasta 2701 - 2713 samassa tarkoituksessa. En enää näin 13 vuoden jälkeen varmuudella muista, oliko autoissa koekilvet vai jotain muuta. Yleensä uusissa Wiimoissa oli tehtaalta lähtiessä koekilvet.[/quote]Onko DSC1104:llä kuvaa näistä autoista Helsingissä?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria