Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Euro 4
Euro 4
Mielestäni nämä uudet Euro4 Volvot olivat erinomainen hankinta Länsilinjoilta. Varteenotettavia kilpailijoita kun ei liiemmin ole. Scania alustana on toistaiseksi hyvä, mutta Scania pian ihan hukassa Euro4 :s tensa kanssa. On typerä ratkaisu alkaa käyttää jotain pakokaasuntakaisunkierrätystä, joka lisää polttoaineen kulutusta. Muut suomessa esiintyvät uudet katurit, eli lähinnä Volvo ja Kabus ovatkin valinneet paljon fiksumman ureatekniikan joka säästää polttoainetta ja on paljon varmatoimisempi. Ja huom. Urealla päästään jo E5 alittaviin arvoihin, ilman kaasu ja etanolipelleilyjä!
Mielipiteitä puolesta ja vastaan :?:
Mielipiteitä puolesta ja vastaan :?:
Re: Euro 4
[quote="sputter"]Ja huom. Urealla päästään jo E5 alittaviin arvoihin, ilman kaasu ja etanolipelleilyjä![/quote]Euro 5 -raja alittuu jo Scanian käyttämällä EGR-tekniikalla. Asiasta on ruotsinkielinen teksti ScaniaMaailma-lehden joulukuun (2005) numerossa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
-
- Member
- Posts: 136
- Joined: 13 Dec 2005, 19:13
[quote="sputter"]todennäköistä on, ettei Scania pääse euro5 :s iin ilman lisäainetta[/quote]
Tervehdys
Tämähän oli tavallaan "odotettavissa" jo aika päiviä sitten... Scania ei vain ole vielä pystynyt/kehdannut myöntää, että Euro5 jäänee saavuttamatta ilman siirtymistä lisäaineistuksen (esim AdBlue:n) käyttöön. Niinpä katsonkin järkevämmäksi Volvon taktiikan, toteuttaa jo Euro4 -polveen sellainen järjestelmä, jota vain hivenen viilaamalla voidaan päästä sitten taasen Euro5:een. Scaniahan on antanut lypsettäessä jo pitemmän aikaa tietoja, että he kehittelevät EGR:n rinnalla myös ureajärjestelmää, jota "saattavat tarvita" Euro5:n saavuttaakseen :lol:
Tervehdys
Tämähän oli tavallaan "odotettavissa" jo aika päiviä sitten... Scania ei vain ole vielä pystynyt/kehdannut myöntää, että Euro5 jäänee saavuttamatta ilman siirtymistä lisäaineistuksen (esim AdBlue:n) käyttöön. Niinpä katsonkin järkevämmäksi Volvon taktiikan, toteuttaa jo Euro4 -polveen sellainen järjestelmä, jota vain hivenen viilaamalla voidaan päästä sitten taasen Euro5:een. Scaniahan on antanut lypsettäessä jo pitemmän aikaa tietoja, että he kehittelevät EGR:n rinnalla myös ureajärjestelmää, jota "saattavat tarvita" Euro5:n saavuttaakseen :lol:
[quote="Kabus TG-6L"]Scaniahan on antanut lypsettäessä jo pitemmän aikaa tietoja, että he kehittelevät EGR:n rinnalla myös ureajärjestelmää, jota "saattavat tarvita" Euro5:n saavuttaakseen :lol:[/quote]SCR-tekniikkaan perustuvia Scanioita myydään vain niissä maissa, joissa AdBluen jakeluverkosto on tarpeeksi laaja.
Euro 5 -päästöisten dieselmoottoristen EGR-Scanioiden tullessa markkinoille vastaavapäästöiset SCR-tekniikkaan perustuvat Scaniat poistuvat luultavasti kokonaan markkinoilta.
Euro 5 -päästöisten dieselmoottoristen EGR-Scanioiden tullessa markkinoille vastaavapäästöiset SCR-tekniikkaan perustuvat Scaniat poistuvat luultavasti kokonaan markkinoilta.
I :heart: SCANIA
[quote="JBA-831"]Euro 5 -päästöisten dieselmoottoristen EGR-Scanioiden tullessa markkinoille vastaavapäästöiset SCR-tekniikkaan perustuvat Scaniat poistuvat luultavasti kokonaan markkinoilta.[/quote]Scanialta tulee syksyllä 2007 EGR-tekniikkaan perustuva dieselmoottorisarja, jolla päästään Euro 5:n lisäksi EEV:hen. Täysin uusitun ruiskutustekniikan ansiosta polttoaineenkulutuksen kerrotaan asettuvan poikkeuksellisen alhaiselle tasolle, mikä tehnee kilpailijoiden elämän erittäin vaikeaksi.
Re:
[quote="DSC1104"][quote="JBA-831"]Euro 5 -päästöisten dieselmoottoristen EGR-Scanioiden tullessa markkinoille vastaavapäästöiset SCR-tekniikkaan perustuvat Scaniat poistuvat luultavasti kokonaan markkinoilta.[/quote]Scanialta tulee syksyllä 2007 EGR-tekniikkaan perustuva dieselmoottorisarja, jolla päästään Euro 5:n lisäksi EEV:hen. Täysin uusitun ruiskutustekniikan ansiosta polttoaineenkulutuksen kerrotaan asettuvan poikkeuksellisen alhaiselle tasolle, mikä tehnee kilpailijoiden elämän erittäin vaikeaksi.[/quote]DSC1104:n mainitsema EGR-moottorisarja julkaistiin syyskuun alussa. Tämän moottorisarjan malleista kolmella eri mallilla saavutetaan EEV-päästötaso: Vuoden 2007 UITP :s sä esitteillä olleen kolmannen sukupolven etanolimoottorin (270 hv) lisäksi tämä päästötaso saavutetaan kahdella dieselmoottorimallilla (230 hv:n DC9 30 ja 280 hv:n DC9 29).
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria