Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.

Euro 4

Yleistä asiaa paikallisliikenteestä
Locked

Euro 4 moottoreista on parempi

 
Total votes: 0

sputter
Member
Posts: 184
Joined: 18 Apr 2005, 21:49

Euro 4

Post by sputter »

Mielestäni nämä uudet Euro4 Volvot olivat erinomainen hankinta Länsilinjoilta. Varteenotettavia kilpailijoita kun ei liiemmin ole. Scania alustana on toistaiseksi hyvä, mutta Scania pian ihan hukassa Euro4 :s tensa kanssa. On typerä ratkaisu alkaa käyttää jotain pakokaasuntakaisunkierrätystä, joka lisää polttoaineen kulutusta. Muut suomessa esiintyvät uudet katurit, eli lähinnä Volvo ja Kabus ovatkin valinneet paljon fiksumman ureatekniikan joka säästää polttoainetta ja on paljon varmatoimisempi. Ja huom. Urealla päästään jo E5 alittaviin arvoihin, ilman kaasu ja etanolipelleilyjä!

Mielipiteitä puolesta ja vastaan :?:
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re: Euro 4

Post by mrl586 »

[quote="sputter"]Ja huom. Urealla päästään jo E5 alittaviin arvoihin, ilman kaasu ja etanolipelleilyjä![/quote]Euro 5 -raja alittuu jo Scanian käyttämällä EGR-tekniikalla. Asiasta on ruotsinkielinen teksti ScaniaMaailma-lehden joulukuun (2005) numerossa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
sputter
Member
Posts: 184
Joined: 18 Apr 2005, 21:49

Post by sputter »

Niinhän asian todellakin piti olla, mutta tähän ei vielä käytännössä ole päästy. keskustelin Scan-auton edustajan kanssa, joka kertoi että todennäköistä on, ettei Scania pääse euro5 :s iin ilman lisäainetta
Kabus TG-6L
Member
Posts: 136
Joined: 13 Dec 2005, 19:13

Post by Kabus TG-6L »

[quote="sputter"]todennäköistä on, ettei Scania pääse euro5 :s iin ilman lisäainetta[/quote]

Tervehdys

Tämähän oli tavallaan "odotettavissa" jo aika päiviä sitten... Scania ei vain ole vielä pystynyt/kehdannut myöntää, että Euro5 jäänee saavuttamatta ilman siirtymistä lisäaineistuksen (esim AdBlue:n) käyttöön. Niinpä katsonkin järkevämmäksi Volvon taktiikan, toteuttaa jo Euro4 -polveen sellainen järjestelmä, jota vain hivenen viilaamalla voidaan päästä sitten taasen Euro5:een. Scaniahan on antanut lypsettäessä jo pitemmän aikaa tietoja, että he kehittelevät EGR:n rinnalla myös ureajärjestelmää, jota "saattavat tarvita" Euro5:n saavuttaakseen :lol:
User avatar
JBA-831
Senior Member
Posts: 628
Joined: 15 Apr 2005, 17:22

Post by JBA-831 »

[quote="Kabus TG-6L"]Scaniahan on antanut lypsettäessä jo pitemmän aikaa tietoja, että he kehittelevät EGR:n rinnalla myös ureajärjestelmää, jota "saattavat tarvita" Euro5:n saavuttaakseen :lol:[/quote]SCR-tekniikkaan perustuvia Scanioita myydään vain niissä maissa, joissa AdBluen jakeluverkosto on tarpeeksi laaja.

Euro 5 -päästöisten dieselmoottoristen EGR-Scanioiden tullessa markkinoille vastaavapäästöiset SCR-tekniikkaan perustuvat Scaniat poistuvat luultavasti kokonaan markkinoilta.
I :heart: SCANIA
User avatar
DSC1104
Senior Member
Posts: 276
Joined: 15 Apr 2005, 19:03

Post by DSC1104 »

[quote="JBA-831"]Euro 5 -päästöisten dieselmoottoristen EGR-Scanioiden tullessa markkinoille vastaavapäästöiset SCR-tekniikkaan perustuvat Scaniat poistuvat luultavasti kokonaan markkinoilta.[/quote]Scanialta tulee syksyllä 2007 EGR-tekniikkaan perustuva dieselmoottorisarja, jolla päästään Euro 5:n lisäksi EEV:hen. Täysin uusitun ruiskutustekniikan ansiosta polttoaineenkulutuksen kerrotaan asettuvan poikkeuksellisen alhaiselle tasolle, mikä tehnee kilpailijoiden elämän erittäin vaikeaksi.
User avatar
mrl586
Posting Freak
Posts: 4749
Joined: 15 Apr 2005, 15:41

Re:

Post by mrl586 »

[quote="DSC1104"][quote="JBA-831"]Euro 5 -päästöisten dieselmoottoristen EGR-Scanioiden tullessa markkinoille vastaavapäästöiset SCR-tekniikkaan perustuvat Scaniat poistuvat luultavasti kokonaan markkinoilta.[/quote]Scanialta tulee syksyllä 2007 EGR-tekniikkaan perustuva dieselmoottorisarja, jolla päästään Euro 5:n lisäksi EEV:hen. Täysin uusitun ruiskutustekniikan ansiosta polttoaineenkulutuksen kerrotaan asettuvan poikkeuksellisen alhaiselle tasolle, mikä tehnee kilpailijoiden elämän erittäin vaikeaksi.[/quote]DSC1104:n mainitsema EGR-moottorisarja julkaistiin syyskuun alussa. Tämän moottorisarjan malleista kolmella eri mallilla saavutetaan EEV-päästötaso: Vuoden 2007 UITP :s sä esitteillä olleen kolmannen sukupolven etanolimoottorin (270 hv) lisäksi tämä päästötaso saavutetaan kahdella dieselmoottorimallilla (230 hv:n DC9 30 ja 280 hv:n DC9 29).
Sivuston tekninen ylläpitäjä

SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
User avatar
JBA-831
Senior Member
Posts: 628
Joined: 15 Apr 2005, 17:22

RE: Euro 4

Post by JBA-831 »

Lukitsen tämän aiheen. Syy: phpBB2-softan aikainen äänestys.
I :heart: SCANIA
Locked