Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
TKL:n linjaston kehitysidea: Lentävänniemi - Hervanta...
[quote="Aamulehti 24.1.2007"]Edelle menevät muun muassa tietyt osuudet Kehätie I:llä, Kehä III:lla ja Länsiväylällä.[/quote]Mitkä paikallisliikenteen linjat ajavat kyseisiä osuuksia?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
RE: TKL:n linjaston kehitysidea: Lentävänniemi - Hervanta...
Liikennemääriä Rantaväylällä:
http://tinyurl.com/2h9uca (Excel)
http://tinyurl.com/2ceehl (OpenDocument)
http://tinyurl.com/2h9uca (Excel)
http://tinyurl.com/2ceehl (OpenDocument)
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Kolmas vaihtoehto tämän aiheen linjan päätepysäkiksi voisi olla Ahvenisjärventien ja Ylioppilaankadun risteyksen vieressä oleva pysäkki, jossa ei pysähdy mikään linja tällä hetkellä.[/quote]Kuvia tästä pysäkkivaihtoehdosta:
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="B10LA"][quote="mrl586"]Eräs tälläinen syy voisi olla esimerkiksi Naistenlahden voimalaitoksen lähistöllä asuvien/työskentelevien henkilöiden palveleminen.[/quote]Heitä palvelee jo linjat 2 ja 32. Ei kannata siis tuhlata rahoja moiseen hukkalinjaan.[/quote]Palvelee, mutta kuinka hyvin? Aamulehden yleisönosastolla on valiteltu viime aikoina alueen huonoja joukkoliikennepalveluja.[/quote]Rauhaniemessä joukkoliikenteen palvelutaso ei ole todellakaan riittävä, sillä bussi on lauantain 10.02.2007 Aamulehden mukaan tupaten täynnä tämän tästä, mutta pahiten on tungosta Rauhaniemen pysäkiltä kello 15.05 lähtiessä. "Silloin pääsee töistä paljon vanhainkodin työntekijöitä."
"Vanhainkodin vierailla riittää ihmettelemistä, kun bussi tahtoo tulla täyteen jo lähtöpysäkillä."
"Vanhainkodin vierailla riittää ihmettelemistä, kun bussi tahtoo tulla täyteen jo lähtöpysäkillä."
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"][quote="mrl586"][quote="B10LA"][quote="mrl586"]Eräs tälläinen syy voisi olla esimerkiksi Naistenlahden voimalaitoksen lähistöllä asuvien/työskentelevien henkilöiden palveleminen.[/quote]Heitä palvelee jo linjat 2 ja 32. Ei kannata siis tuhlata rahoja moiseen hukkalinjaan.[/quote]Palvelee, mutta kuinka hyvin? Aamulehden yleisönosastolla on valiteltu viime aikoina alueen huonoja joukkoliikennepalveluja.[/quote]Rauhaniemessä joukkoliikenteen palvelutaso ei ole todellakaan riittävä, sillä bussi on lauantain 10.02.2007 Aamulehden mukaan tupaten täynnä tämän tästä, mutta pahiten on tungosta Rauhaniemen pysäkiltä kello 15.05 lähtiessä. "Silloin pääsee töistä paljon vanhainkodin työntekijöitä."
"Vanhainkodin vierailla riittää ihmettelemistä, kun bussi tahtoo tulla täyteen jo lähtöpysäkillä."[/quote]Ja tämä sinun hukkalinjasi, joka kiertää Rauhaniemen kaukaa, onkin tähän keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu? Ala herätä.
"Vanhainkodin vierailla riittää ihmettelemistä, kun bussi tahtoo tulla täyteen jo lähtöpysäkillä."[/quote]Ja tämä sinun hukkalinjasi, joka kiertää Rauhaniemen kaukaa, onkin tähän keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu? Ala herätä.
[quote="B10LA"]Ja tämä sinun hukkalinjasi, joka kiertää Rauhaniemen kaukaa, onkin tähän keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu? Ala herätä.[/quote]En kirjoittanut, että tämä linja olisi Keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu, mutta ehkä tästä linjasta olisi pientä helpostusta siihenkin: matkustajat, jotka menevät Rauhaniemestä kohti Lentävänniemeä tai Hervantaa, hyppäisivät todennäköisesti tämän linjan auton kyytiin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="B12"]Mut sopiihan sitä visioida. Aikanaanhan Y37 kulki Hervannan Valtaväylää Kekkosentielle, josta Teiskontietä ja Kalevan puistotietä takaisin Kekkosentielle, että edes joku työläinen saataisiin kyytiin Tamrockin ja Epilän suuntaan. Ei niitä montaa tullut.[/quote]Niinkö? Nimimerkki robespierren viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="kotelotuupparihörhö"]En kirjoittanut, että tämä linja olisi Keskustan ja Rauhaniemen väliseen vajaakapasiteettiin ratkaisu, mutta ehkä tästä linjasta olisi pientä helpostusta siihenkin: matkustajat, jotka menevät Rauhaniemestä kohti Lentävänniemeä tai Hervantaa, hyppäisivät todennäköisesti tämän linjan auton kyytiin.[/quote]No enpä usko, koska tällaista linjaa ei tosiaankaan ole vaikka sellaista on kokeiltukin. Ja kai sellanen olis olemassa jos matkustajiakin tulis.
[quote="kotelotuupparihörhö"]Niinkö? Nimimerkki robespierren viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.[/quote]Ajat ovat 80-luvusta muuttuneet ja joukkoliikenteen matkustajamäärät vähentyneet.
[quote="kotelotuupparihörhö"]Niinkö? Nimimerkki robespierren viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.[/quote]Ajat ovat 80-luvusta muuttuneet ja joukkoliikenteen matkustajamäärät vähentyneet.
[quote="B10LA"]No enpä usko, koska tällaista linjaa ei tosiaankaan ole vaikka sellaista on kokeiltukin. Ja kai sellanen olis olemassa jos matkustajiakin tulis.[/quote]Tälläistä linjaa ei ole koskaan kokeiltu ehdottamassani muodossa. Matkustajiakin linjalla riittäisi, mutta valitettavasti Tampereen sisäisen joukkoliikenteen nykyisillä suunnittelijoilla ei ole riittävästi uskallusta linjan perustamiseen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Niinkö? Nimimerkki robespierren viesti Aamulehden keskustelupalstalla kertoo, että suunnilleen samaa reittiä 1980-luvulla ajaneella työmatkalinjalla Y66 oli matkustajia ihan kohtuullisesti.[/quote]Nimimerkki robespierren viesti poistui Aamulehden keskustelupalstalta lehden toimituksen tehtyä tilaa uusille aiheille. Viesti on kuitenkin edelleen tallessa Googlen välimuistissa.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: TKL:n linjaston kehitysidea: Lentävänniemi - Hervanta...
[quote="mrl586"]Särkänniemestä eteenpäin kyseinen linja ajaisi reittiä: Paasikiventie - Kekkosentie...[/quote]Kumpi seuraavista reiteistä on parempi:
- ...Hervannan valtaväylä - Opiskelijankatu - Insinöörinkatu - linjan 39 nykyinen reitti
- ...Hervannan valtaväylä - linjan 39 nykyinen reitti
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Nimimerkki robespierren viesti poistui Aamulehden keskustelupalstalta lehden toimituksen tehtyä tilaa uusille aiheille. Viesti on kuitenkin edelleen tallessa Googlen välimuistissa.[/quote]Nyt kyseinen viesti poistui myös Googlen cachesta.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Minne ko. linjan reitin varrelle sijoittaisit pysäkkejä pysäkkien 57 ja 4564 väliselle osuudelle?
Entä, jos kyse olisikin pysäkkien 3944 ja 56 välisestä osuudesta. Minne silloin sijoittaisit pysäkit?
PS. Muista perustella vastauksesi.
Entä, jos kyse olisikin pysäkkien 3944 ja 56 välisestä osuudesta. Minne silloin sijoittaisit pysäkit?
PS. Muista perustella vastauksesi.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Tälle linjalle voisi rakentaa katospysäkin (Hervanta --> Lentävänniemi) Naistenlahden voimalaitoksen kohdalle. Tämä pysäkki sijaitsisi Naistenlahden voimalaitokselle menevän rautatien sillan päällä lähellä Rantaväylän ylittävää Kastinsiltaa. Tien toiseen laitaan voisi myös rakentaa pysäkin.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Minulta pyydettiin tässä kuussa luetteloa linjan pysäkeistä. Laadin tuon luettelon lähiaikoina.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="mrl586"]Tälle linjalle voisi rakentaa katospysäkin (Hervanta --> Lentävänniemi) Naistenlahden voimalaitoksen kohdalle. [/quote]Minä en rakentais tällaiselle linjalle katospysäkkiä, saati pysäkkejä lainkaan. Miksi tuhlata rahoja moiseen hukkalinjainvestointiin? Tässä ketjussa on todettu moneen otteeseen linjan tarpeettomuus ja se, ettei Naistenlahden kohdalla ole tarvetta tällaiselle linjalle.
[quote="B10LA"]Tässä ketjussa on todettu, ettei Naistenlahden kohdalla ole tarvetta tällaiselle linjalle.[/quote]Missä viestissä on todettu? Miksei ole tarvetta?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Päätepysäkin sijoitus
Minne päin Vuoresta tämän linjan päätepysäkki sopisi?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
Re: Päätepysäkin sijoitus
[quote="mrl586"]Minne päin Vuoresta tämän linjan päätepysäkki sopisi?[/quote]Ehdottaisin jotain Vormiston tai Matinlahden korpea. Sieltä linjalle tulisi suurin piirtein yhtä paljon, ellei enemmän, matkustajia kuin Naistenlahden kohdalta.
Re: Päätepysäkin sijoitus
[quote="B10LA"]Ehdottaisin jotain Vormiston tai Matinlahden korpea. Sieltä linjalle tulisi suurin piirtein yhtä paljon, ellei enemmän, matkustajia kuin Naistenlahden kohdalta.[/quote]Niin, kesäaikana, jolloin linjaa ei ajeta ruuhkien puutteesta johtuen.
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria