Olemme 28.4.2023 vaihtaneet palvelinta. Nimipalvelimien päivittymisessä voi kestää jonkin aikaa, mutta vanha palvelin toimii jonkin aikaa uuden palvelimen rinnalla, joten sivusto toiminee normaalisti palvelimen vaihdosta huolimatta.
Vuoden valinta/2004: Wiima K202L
Vuoden valinta/2004: Wiima K202L
Mikä olisi vuoden 2004 matala Wiima K202?
Valittavana on kaikki vuonna 2004 liikenteessä olleet matalat K202-laatikot.
Perusteluja?
Valittavana on kaikki vuonna 2004 liikenteessä olleet matalat K202-laatikot.
Perusteluja?
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="sputter"]No mun mielestä ehdottomasti paras näistä vuonna 2004 (ja aina ennenkin) olisi Turun CityBus Oy:n auto numero 6. Auto on todella hiljainen ja tasainen kulkemaan. Tekniikka on idioottivarmaa... [/quote]
Tuota tekniikan idioottivarmuutta ei edes valmistajan (Volvo) edustaja suostunut allekirjoittamaan...
Tuota tekniikan idioottivarmuutta ei edes valmistajan (Volvo) edustaja suostunut allekirjoittamaan...
[quote="sputter"]käsittääkseni tässä jutussa oli aiheena vuoden Wiima 202, ei alusta. Ja tuon korin tekniikassa ei varmasti ole mitään valittamista, vai oletko eri mieltä?[/quote]Lue hieman tarkemmin ketjun ensimmäinen viesti:
[quote="mrl586"]Mikä olisi vuoden 2004 matala Wiima K202?
Valittavana on kaikki vuonna 2004 liikenteessä olleet matalat K202-laatikot.
Perusteluja?[/quote]
Matalalattiaisia K202-laatikoita tehtiin ainoastaan Scanian alustalle[/size] :!:
[quote="mrl586"]Mikä olisi vuoden 2004 matala Wiima K202?
Valittavana on kaikki vuonna 2004 liikenteessä olleet matalat K202-laatikot.
Perusteluja?[/quote]
Matalalattiaisia K202-laatikoita tehtiin ainoastaan Scanian alustalle[/size] :!:
I :heart: SCANIA
[quote="DSC1104"][quote="sputter"]No mun mielestä ehdottomasti paras näistä vuonna 2004 (ja aina ennenkin) olisi Turun CityBus Oy:n auto numero 6. Auto on todella hiljainen ja tasainen kulkemaan. Tekniikka on idioottivarmaa... [/quote]
Tuota tekniikan idioottivarmuutta ei edes valmistajan (Volvo) edustaja suostunut allekirjoittamaan...[/quote]Juuri näin asia on...!
Tuota tekniikan idioottivarmuutta ei edes valmistajan (Volvo) edustaja suostunut allekirjoittamaan...[/quote]Juuri näin asia on...!
I :heart: SCANIA
[quote="M64"]Onhan K202 :s ta ollut puolimatalana Volvon alustalla. Connexin 59 on B10B LMF ja Pohjolan liikenteellä on yksi B10R-59. Mielestäni Volvon takatuuppari on matkustajan näkökulmasta Scanian vastaavaa miellyttävämpi, koska takaosan tärinä on huomattavasti vähäisempää.[/quote]Onko Scanialla vastaava tuote Wiima K202M-korilla?
Ketjun aiheena on Wiima K202L (matalalattiainen kori, jota tehtiin ainoastaan Scanian alustalle).
Ketjun aiheena on Wiima K202L (matalalattiainen kori, jota tehtiin ainoastaan Scanian alustalle).
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="DSC1104"][quote="M64"] Mielestäni Volvon takatuuppari on matkustajan näkökulmasta Scanian vastaavaa miellyttävämpi, koska takaosan tärinä on huomattavasti vähäisempää.[/quote]
Ei kai tuo nyt mikään ihme ole. Sähkövikainen Volvo ei yleensä lähde edes käyntiin
[/quote]
Jep Scaniassa näitä sähkövikoja ei sitten olekaan, ainakaan yksilössä TKL 606. Tosin se kertoo omaa karua kieltään siitä, kuinka mätiä scanian 3-sarjan alustat ovat. Tehty ilmeisesti Boråsista tulevasta hylkymetallijätteestä.
Ei kai tuo nyt mikään ihme ole. Sähkövikainen Volvo ei yleensä lähde edes käyntiin
Jep Scaniassa näitä sähkövikoja ei sitten olekaan, ainakaan yksilössä TKL 606. Tosin se kertoo omaa karua kieltään siitä, kuinka mätiä scanian 3-sarjan alustat ovat. Tehty ilmeisesti Boråsista tulevasta hylkymetallijätteestä.
[quote="sputter"]Tosin se kertoo omaa karua kieltään siitä, kuinka mätiä scanian 3-sarjan alustat ovat. Tehty ilmeisesti Boråsista tulevasta hylkymetallijätteestä.[/quote]Perusteluja?
Todennäköisesti tiedät, ettei metalli hajoa mätänemällä.
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE K202 FORUMIN LUKIJOILLE JA KAIKILLE NEOPLAN-ETUAKSELISILLE AUTOILLE!
-----------------------------------------
K202 FORUMIN YLLÄPITO
Todennäköisesti tiedät, ettei metalli hajoa mätänemällä.
HYVÄÄ VAPPUA KAIKILLE K202 FORUMIN LUKIJOILLE JA KAIKILLE NEOPLAN-ETUAKSELISILLE AUTOILLE!
-----------------------------------------
K202 FORUMIN YLLÄPITO
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="sputter"] Tosin se kertoo omaa karua kieltään siitä, kuinka mätiä scanian 3-sarjan alustat ovat. Tehty ilmeisesti Boråsista tulevasta hylkymetallijätteestä.[/quote]
Ihanko totta? Miksiköhän SL Buss Tukholmassa hankki 1988 - 97 useita satoja CN113CLB:itä, CN113ALB:itä ja CN113CLL:iä, mutta toisaalta vain 5 kpl Volvo B10R:ää ja tuona aikana 0 kpl Volvo B10BLE:tä?
Ennen 3-sarjan hankintoja SL Buss oli saanut kokemuksia useista sadoista CR112:ista ja CN112:ista. Lähde: svenskbusshistoria
Ihanko totta? Miksiköhän SL Buss Tukholmassa hankki 1988 - 97 useita satoja CN113CLB:itä, CN113ALB:itä ja CN113CLL:iä, mutta toisaalta vain 5 kpl Volvo B10R:ää ja tuona aikana 0 kpl Volvo B10BLE:tä?
Ennen 3-sarjan hankintoja SL Buss oli saanut kokemuksia useista sadoista CR112:ista ja CN112:ista. Lähde: svenskbusshistoria
[quote="mrl586"][quote="sputter"]Tosin se kertoo omaa karua kieltään siitä, kuinka mätiä scanian 3-sarjan alustat ovat. Tehty ilmeisesti Boråsista tulevasta hylkymetallijätteestä.[/quote]Perusteluja?
Todennäköisesti tiedät, ettei metalli hajoa mätänemällä.[/quote]
OK sinä olit oikeassa, minä väärässä :D Metalli ei mätäne vaan ruostuu, joka on kemiallinen reaktio metallin ja hapen välillä, eli siis hidasta palamista.
tarkoitin, että noissa kolmossarjalaisissa tuo hidas palaminen onkin ollut hyvinkin nopeaa! :D
Todennäköisesti tiedät, ettei metalli hajoa mätänemällä.[/quote]
OK sinä olit oikeassa, minä väärässä :D Metalli ei mätäne vaan ruostuu, joka on kemiallinen reaktio metallin ja hapen välillä, eli siis hidasta palamista.
tarkoitin, että noissa kolmossarjalaisissa tuo hidas palaminen onkin ollut hyvinkin nopeaa! :D
[quote="sputter"]Metalli ei mätäne vaan ruostuu, joka on kemiallinen reaktio metallin ja hapen välillä, eli siis hidasta palamista.[/quote]Minnekäs epäpuhdas (ei-tislattu) vesi on tuosta unohtunut? Ruostumiseen vaaditaan myös kosteutta!
Sivuston tekninen ylläpitäjä
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
SCANIA N113CLB60AA-LG/Wiima K202L-221 :biggrin:
K202-sivut | K202 Galleria
[quote="sputter"][quote="DSC1104"][quote="M64"] Mielestäni Volvon takatuuppari on matkustajan näkökulmasta Scanian vastaavaa miellyttävämpi, koska takaosan tärinä on huomattavasti vähäisempää.[/quote]
Ei kai tuo nyt mikään ihme ole. Sähkövikainen Volvo ei yleensä lähde edes käyntiin
[/quote]
Jep Scaniassa näitä sähkövikoja ei sitten olekaan...[/quote]Nykyisissä Scanioissa sähköviat ovat paljon harvinaisempia kuin Volvoissa. Mm. HELB #9301 (proto-Volvo) on useammin ollut seisomassa sähkövikojen takia kuin HELB #9201 (proto-Scania).
Ei kai tuo nyt mikään ihme ole. Sähkövikainen Volvo ei yleensä lähde edes käyntiin
Jep Scaniassa näitä sähkövikoja ei sitten olekaan...[/quote]Nykyisissä Scanioissa sähköviat ovat paljon harvinaisempia kuin Volvoissa. Mm. HELB #9301 (proto-Volvo) on useammin ollut seisomassa sähkövikojen takia kuin HELB #9201 (proto-Scania).
I :heart: SCANIA